• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Allrakäraste
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-10 21:06:53 följande:
    Vad blev det för skor :)

    Har funderat på det där med skor.. Undra vad man ska ha när det är ett vinterbröllop.. Hos oss kan det lätt vara 20 - 30 minusgrader på nyår... Och då känns ju pumps sådär.. Tänker nog att man få ha ett par skor under vigsel & utomhus fotogrageringen och ett annat par skor när det är middag & dans.. Är ev inne på att byta till en klänning nr två vid bröllopsvalsen.. Något festligt & högtidligt.. Men det beror på om jag hittar rätt klänning eller inte.. 
    Jag har också tänkt på det där med skor... Vi gifter oss i Norrbotten den 20 februari och just februari är så förrädiskt. Det kan vara minus 30 likväl som minus 10... Jag har ett par fina vita pumps med spets som jag ska ha på vigseln och festen men sedan måste jag har några andra skor. Oavsett om det är svinkallt eller inte så kommer jag att halka och slå ihjäl mig i pumpsen! Sulan är helt slät. Men känns sådär lagom kul med svarta stövlar... ett par vita eller beige hade suttit rätt! Hur löser ni andra vinterbrudar det här med skor??
  • JonnaAndre
    BiancaLove skrev 2016-01-10 10:45:53 följande:
    Vi har skickat ut inbjudningar. Beställt placeringskorten och lite annat småmynt. Beställde ringar i förra veckan.

    Ska åka till Stockholm om två veckor och prova klänningar. Har ingen som helst aning om vad jag vill ha. Eller vad näbbarna ska ha heller... Vi har hittat mannens outfit men inte provat och köpt ännu... Tänkte att de kanske kommer nått bra pris runt studenten :)
    Har också samma datum som ni :) 20:e augusti 2016.
  • linamatilda
    JonnaAndre skrev 2016-01-11 11:22:17 följande:
    Har också samma datum som ni :) 20:e augusti 2016.
    Jag och min Andreas med! :D
  • hejhej87

    Hej tjejer och killar!

    Några saker jag funderar på just nu;

    Vi ska gifta oss i augusti, när i tiden bör man ha alla möten och i vilken ordning? Ex lokal, florist osv. För att allt ska gå smidigt.

  • BiancaLove
    linamatilda skrev 2016-01-11 11:44:39 följande:

    Jag och min Andreas med! :D


    Åh vad roligt! Hur ligger ni till med planering?
  • BiancaLove
    JonnaAndre skrev 2016-01-11 11:22:17 följande:

    Har också samma datum som ni :) 20:e augusti 2016.


    Ett bra datum! :D vart ligger ni i planeringen? Vart gifter ni er?
  • Ankan
    hejhej87 skrev 2016-01-11 12:02:42 följande:

    Hej tjejer och killar!

    Några saker jag funderar på just nu;

    Vi ska gifta oss i augusti, när i tiden bör man ha alla möten och i vilken ordning? Ex lokal, florist osv. För att allt ska gå smidigt.


    Vi kommer inte gifta oss i kyrkan utan på samma ställe där vi har festen, därför har vi lagt största vikten i att boka lokalen tidigt. Vi gjorde det bara några veckor efter förlovningen, mer än ett år innan bröllopet, eftersom vi ville vara just på det stället och inte riskera att någon annan hinner boka före oss. Sen bokade vi även vigselförrättare rätt tidigt, mest eftersom jag ville också ha en viss av alla som finns här i närheten. Nästa punkt på listan är catering, sen musik (dj eller band? vi vet inte än). Florist kommer jag ta väldigt sent, eftersom vi vill ta mycket ur naturen och egna trädgården och jag vill inte heller lägga massa pengar på en bukett. Hår och smink vill jag boka snart, senast 4-5 månader innan bröllopet, men det kan man säkert ta lite senare också.
  • Allrakäraste
    hejhej87 skrev 2016-01-11 12:02:42 följande:

    Hej tjejer och killar!

    Några saker jag funderar på just nu;

    Vi ska gifta oss i augusti, när i tiden bör man ha alla möten och i vilken ordning? Ex lokal, florist osv. För att allt ska gå smidigt.


    Kan varmt rekommendera listan som finns på gamla bröllopstorget, där finns det nedskrivet ungefär i vilken ordning och när allting behöver bokas/ordnas. Sedan får man ta det för vad det är. Jag fixade floristen 2 månader innan istället för 6 månader som är rekommenderat. Hoteller däremot bokades redan i höstas fast rekommendationen är typ 2 månader innan Glad Lista finns även på http://www.myperfectday.se/
    Sedan är det inte en dum idé att maila eller ringa och fråga när det är läge att boka in ett möte. Som med min florist, hon nästan skrattade när jag ringde 6 månader innan Flört

    Excel har varit min bästa vän, där har jag gjort budgeten, skrivit gästlista och "att göra lista" för att sedan markera när allting är gjort eller skrivit en notering bredvid.
  • sharkski

    Jag har köpt två par skor, dels dom här www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Dam/Pumps/Pumps/p/294566 till vigseln, och så länge jag orkar snurra runt i klackar efter det (inga problem med klackar som sådant, men har ett jobb där jag inte får ha det, så är inte så van...) och sen köpte jag dom här www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Dam/Ballerinaskor/Ballerina/p/295796 att ha resten av kvällen (men även att ha under "transportsträckor" typ från där jag fixar håret till där vi ska fotas osv)

  • JonnaAndre
    BiancaLove skrev 2016-01-11 12:11:40 följande:
    Ett bra datum! :D vart ligger ni i planeringen? Vart gifter ni er?
    Jag tycker jag ligger bra i planeringen.
    Lokal, fotograf, kyrka, transport, toastmaster, bestman och brudtärna, sminkös och håruppsättnings-tjej är bokad och inbjudningskort är ordnade.
    Även frågat min kompis om hon vill sjunga i kyrkan vilket hon ville så nu övar hon sånger.
    Bokat datum för utprovning av bröllopsklänning.

    Vi gifter oss i Malmö :) Ni då?

    Hur ligger ni i planeringen?
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)