• daniiel

    Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

    Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

    Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51
    __________________________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • venne

    Ja alltså, jag har inga större issues med min kropp så jag hade nog känt mig fin i vilken som. Men det där med att vara bekväm har du helt rätt i. Kanske lutar mer åt den som faller mjukt över höfterna då. Jag trodde jag ville ha spets, men jag blev nog lite kär i volangerna ikväll.  

  • Ariana
    daniiel skrev 2013-03-17 22:41:52 följande:
    Eftersom klänningen är en drop waist/fit and flare, så passar det bäst med en underkjol i liknande modell. Och oavsett om du väljer med eller utan släp, så bör du ha en underkjol utan släp eftersom du tänkt ha en bustle om du väljer med släp. Något liknande den här www.lightinthebox.com/polyester-a-line-medium... eller den här www.lightinthebox.com/polyester-a-line-short-... är nog bästa modellen.
    Hej Daniiel, jag har iofs redan fått ovanstående tips om underkjolar av dig, men eftersom det var innan klänningen kom och man kunde se hur den satt på mig, tänkte jag kolla om du fortfarande tror att det är rätt underkjolar för klänningen? Bifogar bilden igen så du slipper leta Skrattande

    Om du skulle ha gissat på färgen, hade du gissat ivory då? (jag inser att det är rätt omöjlig att avgöra på de bilderna) Jag har väldigt svårt att avgöra det om jag inte har två tyger bredvid varandra, men är orolig eftersom bandet har en annan nyans, när båda borde varit ivory. Jag gillar iofs klänningen oavsett, men jag funderar på slöja, och vill ju helst få den i likanande nyans.

  • daniiel
    venne skrev 2013-05-02 21:25:57 följande:
    Ja alltså, jag har inga större issues med min kropp så jag hade nog känt mig fin i vilken som. Men det där med att vara bekväm har du helt rätt i. Kanske lutar mer åt den som faller mjukt över höfterna då. Jag trodde jag ville ha spets, men jag blev nog lite kär i volangerna ikväll.  
    Haha ja, det kan ju förändras snabbt ;) Hoppas du blir nöjd, oavsett vilken du väljer.
  • daniiel
    Ariana skrev 2013-05-05 12:09:37 följande:
    Hej Daniiel, jag har iofs redan fått ovanstående tips om underkjolar av dig, men eftersom det var innan klänningen kom och man kunde se hur den satt på mig, tänkte jag kolla om du fortfarande tror att det är rätt underkjolar för klänningen? Bifogar bilden igen så du slipper leta Skrattande

    Om du skulle ha gissat på färgen, hade du gissat ivory då? (jag inser att det är rätt omöjlig att avgöra på de bilderna) Jag har väldigt svårt att avgöra det om jag inte har två tyger bredvid varandra, men är orolig eftersom bandet har en annan nyans, när båda borde varit ivory. Jag gillar iofs klänningen oavsett, men jag funderar på slöja, och vill ju helst få den i likanande nyans.
    Åh, vad fin din klänning är alltså! Jag tycker klänningen är väldigt fin som den är nu, skulle det vara något att anmärka på, så är det väl att det skulle gå med ytterligare lite vidd nertill på klänningen. Det beror ju lite på hur man vill att den ska se ut. Vilken underkjol valde du?

    Jag skulle absolut gissa på att klänningen och bandet är i ivory. Den ser inte kritvit ut och är alldeles för ljus för att vara champange eller liknande. Jag gillar klänningar i ivory, tycker det är finast :) Jag hade alltså valt en slöja i ivory till,  men det brukar vara så små skillnader, att även om slöjan avviker lite i nyans, så gör det nog inget.
  • Ariana
    daniiel skrev 2013-05-07 10:19:48 följande:
    Åh, vad fin din klänning är alltså! Jag tycker klänningen är väldigt fin som den är nu, skulle det vara något att anmärka på, så är det väl att det skulle gå med ytterligare lite vidd nertill på klänningen. Det beror ju lite på hur man vill att den ska se ut. Vilken underkjol valde du?

    Jag skulle absolut gissa på att klänningen och bandet är i ivory. Den ser inte kritvit ut och är alldeles för ljus för att vara champange eller liknande. Jag gillar klänningar i ivory, tycker det är finast :) Jag hade alltså valt en slöja i ivory till,  men det brukar vara så små skillnader, att även om slöjan avviker lite i nyans, så gör det nog inget.
    Tack! Jag har inte beställt underkjol än, jag ville vänta tills klänningen kommit så att jag visste att det var lönt. Jag vill egentligen inte ha så mycket mer vidd, jag är ute efter lite finare fall, vilket jag bör få med underkjol. Jag tror att det lilla, lilla släpet (de lyckades få det precis lagom långt) kommer mer till sin rätt om fallet på kjolen får lite hjälp på traven.
  • daniiel
    Ariana skrev 2013-05-07 17:35:37 följande:
    Tack! Jag har inte beställt underkjol än, jag ville vänta tills klänningen kommit så att jag visste att det var lönt. Jag vill egentligen inte ha så mycket mer vidd, jag är ute efter lite finare fall, vilket jag bör få med underkjol. Jag tror att det lilla, lilla släpet (de lyckades få det precis lagom långt) kommer mer till sin rätt om fallet på kjolen får lite hjälp på traven.
    Ahaa, ja det är ju alltid smart att vänta ja :) Som sagt, jag tycker din klänning ser bra ut som den är, men att kanske något mer vidd nertill skulle kunna vara något. Just för att inte få dom där vecken som blir alldeles längst ner mot golvet. Jag tror ju då att den andra underkjolen, den snävare sjöjungfrumodellen, borde göra susen :)
  • daniiel
    NatJac skrev 2013-05-14 14:23:19 följande:
    Hej! Tror jag har hittat min drömklänning på shopofbrides.com, men är osäker på hur seriöst företaget är. Har du någon koll på detta? länkar till skönheten jag drömmer om :)
    www.shopofbrides.com/topseller0446_16745.htm#.UZIr56LxpJM

    vilken underkjol skulle du rekomendera till en klänning som denna?

    Tack!
    Natalie 
    Jag har inte hört något om den sidan, men läste lite rescensioner och det verkar inte vara något företag att rekommendera, tyvärr. Du kan ju dock skicka in bilderna på klänningen till något annat företag och få den uppsydd :) Om du inte är villig att chansa. Originalet hittar du här www.maggiesottero.com/dress.aspx om du inte redan kikat :)

    Vill du ha släp på klänningen och att den ska se ut som på bilderna, så tror jag den här underkjolen skulle vara bästa alternativet www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Chapel-Train-Wedding-Petticoats--WAP010-_p51952.html :)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill