• daniiel

    Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

    Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

    Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51
    __________________________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • julle79

    Daniiel du är fantastisk super tack för alla supperbra råd och tack för bilden såg den på mailen


    ja visst e de typiskt att de inte finns nånstanns, ska ringa runt till närmaste städerna å kolla kan ju ta en liten utflykt å åka å spana å prova de gör ju inget. annars får ajg väl chansa å hoppas de blir bra vill mest se att modellen blir bra, finns de någon vanligare kläning som kankse liknar denna i modellen som kan ge mig en hint om de är rätt modell för mig tro ?


    ska spana in sidan du tipsa om ang smoking

  • iech
    daniiel skrev 2013-01-02 21:41:52 följande:
    Det brukar gå bra att använda underkjolar för A-linje eller sjöjungfrumodeller ibland, men det finns också underkjolar för just dropwaist :) Det beror ju lite på hur klänningen ser ut och hur man vill ha siluetten. Det ser ju inte ut som att det ska vara jättemkt volym i din klänning, så en utan ringar eller med en, skulle funka bra tror jag.

    Här är en underkjol www.lightinthebox.com/sv/polyester-a-line-med... som jag tror skulle bli bra, speciellt för just dropwaist, men dock med två ringar. Jag rekommenderar då att du plockar bort den övre ringen och har kvar den nedre enbart.
    Eftersom jag har köpt en likadan klänning så tog jag ditt råd och köpte underkjolen du länkat. Väntar på paketet som borde komma nästa vecka, superbra tråd med många bra råd! :)
  • daniiel
    julle79 skrev 2013-02-13 21:26:20 följande:

    Daniiel du är fantastisk super tack för alla supperbra råd och tack för bilden såg den på mailen


    ja visst e de typiskt att de inte finns nånstanns, ska ringa runt till närmaste städerna å kolla kan ju ta en liten utflykt å åka å spana å prova de gör ju inget. annars får ajg väl chansa å hoppas de blir bra vill mest se att modellen blir bra, finns de någon vanligare kläning som kankse liknar denna i modellen som kan ge mig en hint om de är rätt modell för mig tro ?


    ska spana in sidan du tipsa om ang smoking


    Tack själv :) Och ja, det bör finnas liknande modeller i butikerna som du kan pröva, bara så du får se om modellen passar. Lycka till hur du än väljer att göra :)
  • daniiel
    iech skrev 2013-02-16 17:33:36 följande:
    Eftersom jag har köpt en likadan klänning så tog jag ditt råd och köpte underkjolen du länkat. Väntar på paketet som borde komma nästa vecka, superbra tråd med många bra råd! :)
    Tack :) Jag hoppas att underkjolen ska passa din klänning bra :)
  • Frullis


    Jag har blivit helt kär i denna klänning från jjshouse! Mejlade dem och frågade vilken underkjol som skulle passa bäst och fick denna till svar...


    ...vilket jag inte riktigt kan se att det passar. Underkjolen känns ju alldeles för stor till den relativt platta klänningen? Vad tycker du/ni?
  • daniiel
    Frullis skrev 2013-02-17 10:13:18 följande:
    Jag har blivit helt kär i denna klänning från jjshouse! Mejlade dem och frågade vilken underkjol som skulle passa bäst och fick denna till svar...

    ...vilket jag inte riktigt kan se att det passar. Underkjolen känns ju alldeles för stor till den relativt platta klänningen? Vad tycker du/ni?
    Du har rätt. Den underkjolen skulle inte passa till klänningen om du vill att klänningen ska ha samma siluett och fall som på bilden. Med den där underkjolen kommer du ha en er A-linje/ball gown liknande siluett.

    Jag tror mer på en underkjol liknande den här www.lightinthebox.com/sv/stain-taffeta-with-lace-a-line-3-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat_p427988.html eller den här www.lightinthebox.com/sv/taffeta-chiffon-a-line-2-tiers-full-length-slip-style-wedding-petticoat-more-colors_p427984.html

    Och om du vill beställa en underkjol samtidigt som klänningen, från samma sida, så rekommenderar jag den här www.jjshouse.com/Nylon-Tulle-Floor-Length-Wedding-Petticoat-037004072-g4072 Det står att det inte är någon ring i den, men om det skulle vara det, så tycker jag du ska plocka bort den och använda underkjolen utan ring.
  • Frullis
    daniiel skrev 2013-02-17 10:37:06 följande:
    Du har rätt. Den underkjolen skulle inte passa till klänningen om du vill att klänningen ska ha samma siluett och fall som på bilden. Med den där underkjolen kommer du ha en er A-linje/ball gown liknande siluett.

    Jag tror mer på en underkjol liknande den här www.lightinthebox.com/sv/stain-taffeta-with-l... eller den här www.lightinthebox.com/sv/taffeta-chiffon-a-li...

    Och om du vill beställa en underkjol samtidigt som klänningen, från samma sida, så rekommenderar jag den här www.jjshouse.com/Nylon-Tulle-Floor-Length-Wed... Det står att det inte är någon ring i den, men om det skulle vara det, så tycker jag du ska plocka bort den och använda underkjolen utan ring.
    Kollade också på den underklänningen från jjshouse, tror med att den passar bättre. Jag vill ju ha det fallet annars kan jag ju lika gärna ta en annan klänning, så det är konstigt att de rekomenderar den andra... =) Tack för hjälpen!
  • solklart

    Jag har nu beställt klänning från Dino, så nu är det bara att vänta. Det blev inte den soim jag visat här inne tidigare, hittade en annan som jag fastnade för. 

    Det jag undrar nu är, att på min beställning står det såhär:

    02/18/2013 Pending   02/18/2013 Processing
       

    Betyder det att de håller på och syr den? Det har stått så hela tiden. Brukar de även skicka bild på den eller är det bara om man ber om det?  

  • daniiel
    solklart skrev 2013-02-21 15:25:37 följande:
    Jag har nu beställt klänning från Dino, så nu är det bara att vänta. Det blev inte den soim jag visat här inne tidigare, hittade en annan som jag fastnade för. 

    Det jag undrar nu är, att på min beställning står det såhär:

    02/18/2013 Pending   02/18/2013 Processing
      
    Betyder det att de håller på och syr den? Det har stått så hela tiden. Brukar de även skicka bild på den eller är det bara om man ber om det?  
    Jasså, vad blev det för klänning istället då? :)

    Ja, det betyder nog mest troligt att dom håller på att sy den. Det brukar dock inte stämma så jättebra det där och ibland uppdaterar dom inte, även om klänningen är klar och har skickats. Bild på klänningen innan den skickas brukar man inte få, även om man ber om det.
  • MoMo

    Nu blir jag fundersam, var kan man se sin order? Jag har ju beställt från Landy men har vet inte om betalningen kommit fram (betalade med Paypal i tisdags) men jag kan inte se någon order någonstans?

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill