• daniiel

    Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

    Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

    Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51
    __________________________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • sanzan

    Hej! Jag har börjat fundera mer och mer på att sy upp klänningar till våra tärnor. Långa i typ chiffong eller liknande. Har du några tips?

  • Limba
    daniiel skrev 2013-01-05 01:41:41 följande:
    Limba - Ta så mkt plats du vill i tråden och skriv hur många inlägg du vill! :D

    Wow, vad modigt att chansa på Ebay och nu blir det ju ännu mer spännande att få se resultatet. Är den fin, så är det ju en tokbra chansning för det priset!

    När det gäller underkjol, så finns det den här, www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fu... som jag nog skulle satsat på om det inte är en insydd underkjol redan. Med åtta lager tyll, så ska du nog få bra vidd i kjolen ska du se :) Det finns ju den här också, www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fu... med fyra lager om du tror att åtta lager blir för vid eller om det redan är en underkjol insydd men du vill ha mer volym osv.
    {#emotions_dlg.flower}
    Det var verkligen ett impulsköp. Tror du förresten det kan bli massa avgifter nu när den fastnat i tullen??

    Jaaa juste!!! Där är den med åtta lager! Tackar! Man tittar på så mycket så man glömmer bort var man sett allt.
    Ja vi får se hur den ser ut, om det är en insydd variant redan. 
    Snart måste den ju släppas? Hur länge kan den ligga där liksom. Geee miiiig! Glad 
  • Limba

    Hjäääälp va spännande! DHL kör hem klänningen imorgon!!!!!!!!!!Förvånad

  • daniiel
    sanzan skrev 2013-01-05 17:21:46 följande:
    Hej! Jag har börjat fundera mer och mer på att sy upp klänningar till våra tärnor. Långa i typ chiffong eller liknande. Har du några tips?
    Kika på dom vanliga sidorna, tex Milly, Landy, Dino, Jenjen och Lightinthebox. Hos alla finns tärnklänningar som går att få i alla möjliga färger :)
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-01-09 19:54:29 följande:
    Hur gör man bäst med betalningen för en kinaklänning? Jag funderar på att beställa från Landy och de använder bla paypal som betalningsmotod. Är det smidigast tro?
    Paypal brukar funka väldigt bra :) Jag har alltid betalat med det, men som gäst. Det är ju ett av dom säkrare sätten att betala också, så jag kan rekommendera det :)
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-01-09 20:15:59 följande:
    Paypal brukar funka väldigt bra :) Jag har alltid betalat med det, men som gäst. Det är ju ett av dom säkrare sätten att betala också, så jag kan rekommendera det :)
    Tack för svaret! Sambon har använt paypal tidigare så då kan han säkert hjälpa mig med hur man gör. :)
  • Limba
    Åh jag blev person nummer 6000 som läste din tråd!! Väldigt bra tråd Daniiel {#emotions_dlg.flower} 

    Jaha, här sitter jag och väntar på DHL!! inom en timme är klänningen här! Wooopwooop! 
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill