• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • Anna125

    Fruljunggren- klänningarna va verkligen underbara!!:) Ello- tack för tipset! Får kika in där nästa gång jag är på stan.

  • Anna125

    Fru Ljunggren - våra små brudnäbbar kommer vara 2 år bägge två, vi får väl se om de ens går åt rätt håll i kyrkan;) men under vigseln är tanken att de ska sitta hos mormor. Hon får muta dem med lite russin så kanske de sitter still;)

  • Ello

    Är det någon som skall ha festen i skerike bygdegård? Skulle behöva bordsmåtten. Har letat efter info i tråden för 2013 men finner ingen som har dem. Någon här kanske?

    Bor i Norge så kan inte bara "slinka in" och mäta. Hade varit fint att veta hur man kan placera borden i lokalen och hur mycket duk man måste ha... Kyss

  • Ponduss
    Maria466 skrev 2014-03-02 09:06:31 följande:
    Vi har fått inbjudan till vigselmusikgudstjänst i Badelunda den 16 mars kl 18. Fler som ska dit?
    Hur fick du den inbjudan? Den borde väl komma till alla som ska gifta sig där i år? Jag har inte fått nån.. nu blir jag nästan orolig
  • Maria466
    Ponduss skrev 2014-03-06 11:06:31 följande:
    Hur fick du den inbjudan? Den borde väl komma till alla som ska gifta sig där i år? Jag har inte fått nån.. nu blir jag nästan orolig
    Det låg ett kuvert i brevlådan när vi kom hem i fredags tror jag det var, förra veckan var det iaf. Ring badelunda församling i morgon och fråga. För man skulle anmäla sig senast den 10 mars. 
  • Ponduss
    Maria466 skrev 2014-03-06 16:33:11 följande:
    Det låg ett kuvert i brevlådan när vi kom hem i fredags tror jag det var, förra veckan var det iaf. Ring badelunda församling i morgon och fråga. För man skulle anmäla sig senast den 10 mars. 
    Nu har vi också anmält oss till det, jag har noll koll på psalmer och sånt så det ska bli spännande =)

    I övrigt så blev jag nyss klar med inbjudningarna. Så de ligger i frankerade kuvert redo att läggas på lådan. Vi var även tvugna att dubbelkolla tid och datum med kyrkan så vi inte råkat skriva fel eller så haha. Såhär blev dem


    Förra veckan var jag också på min första provning av klänningen =D jag verkligen älskar den! de små ändringarna vi ska göra kommer bli så toppen! Fick bilden av hur det skulle se ut. 
  • Maria466
    Ponduss skrev 2014-03-10 13:36:32 följande:
    Nu har vi också anmält oss till det, jag har noll koll på psalmer och sånt så det ska bli spännande =)
    Vad kul. Då ses vi Glad
  • fruLjunggren
    Ponduss skrev 2014-03-10 13:36:32 följande:
    Nu har vi också anmält oss till det, jag har noll koll på psalmer och sånt så det ska bli spännande =)

    I övrigt så blev jag nyss klar med inbjudningarna. Så de ligger i frankerade kuvert redo att läggas på lådan. Vi var även tvugna att dubbelkolla tid och datum med kyrkan så vi inte råkat skriva fel eller så haha. Såhär blev dem


    Förra veckan var jag också på min första provning av klänningen =D jag verkligen älskar den! de små ändringarna vi ska göra kommer bli så toppen! Fick bilden av hur det skulle se ut.
    Va fina dom blev!
Svar på tråden Brud 2014 Västmanland