• MH2014

    Brud 2014 Västmanland

    Hej alla blivande! Tänkte försöka med en tråd för oss blivande som bor i Västmanland, så man kan tipsa och byta information. Vi har inte spikat exakt datum än, men vet att det blir höst eller vinter. Så antingen är det lite mer än ett år kvar eller snarare två år kvar till Vår stora dag!! Ingenting är bokat men vi har en plan om hur vi vill ha det. Hoppas det finns nå brudar som vill följas åt :) Givetvis välkomnas alla blivande, oavsett landskap!!

  • Svar på tråden Brud 2014 Västmanland
  • MH2014
    Ello skrev 2013-10-12 10:24:29 följande:
    Jag köpte klänning i torsdags, väldigt skönt att ha det gjort! Hade sådan tur också, har tänkt köpa den "hemma" i Sverige, men fick en oprovad klänning som dom reade ut på grund av att dom fått in en stor beställning för tidigt. Blev så sjukt glad och den är så fin!

    Den ligger i "visa DIN klänning" tråden. =)

    Jag har varit på Ruths som jag verkligen inte gillade, hon förstod inte alls vad jag var ute efter och jag gav upp nästan på en gång. Men kanske jag jämförde för mycket med hur det är i butikerna här i Oslo (där man får hjälp med allt och tips och råd och frågor om man vill prova olika slöjor och man får en bukett och grejjer om man vill prova... Och dom lyssnade på vad jag sa också och tog inte fram fel typer av klänning). Hur som helst...

    Var in på Lillybutiken i Stockholm, hon var trevlig men jag tyckte urvalet var väldigt litet. Men de skulle i alla fall få in en ny kollektion nu i oktober-november. Akta er för att gå in i butiken som ligger i princip bredvid, Garamaj. Fyfan vad otrevlig hon var (och då hade jag bara gått fel).

    Idag ska jag göra inbjudningskorten. Har redan börjat men det tar ju sin lilla tid. Tror dock att jag kan komma en bra bit på väg idag i alla fall. Glad
    Grattis Ello! Vad och vart köpte du den tillslut?
  • Ello

    MH2014
    Tack! Har varit lite orolig (trots att det är gott om tid...) eftersom jag varit in i varenda butik i stan. Bor i Oslo så köpte på en salong här (Kristins brudesalong).

    Nu ska jag bara få hem den till Västerås, haha.
    Men ska gå till en skräddare i Västerås, någon som vet någon bra? Den kommer nog behövas tas in lite och så läggas upp någon centimeter.

  • MsThezzizen

    Ello, den är superfin! Vilken modell är det. .? Tänk så olika det är, vi hade toppenhjälp på ruths! MH2012, vilken i etuna var det?

  • Ello

    MsThezzizen
    Alla säger att dom får så bra hjälp där, så jag vet inte varför jag upplevde det så annorlunda. Men men, nu spelar det ingen roll, jag har ju hittat rätt ändå.

    Tack! :) Den heter Ladybird 11467 om jag inte minns helt fel. Ladybird i vart fall, gillar nästan alla deras klänningar. Helt i min stil. Glad

  • MsThezzizen

    Måste fråga en sak (börjar verkligen känna att tiden springer på). vi vill dagen eftter bröllopet ge våra gäster en chans att äta brunch med oss när vi öppnar våra presenter (om vi får några), Detta är frivilligt och ngt som sker på egen bekostnad. Frågan är bara var vi ska vara. Inne i stan ? Eller ute vid vår festlokal där det krävs bil för att ta sig dit, dock kan det ju vara några som ställt bilen där över natten och behöver ta sig dit för att hämta den. Enklare att bara vara inne i stan eller stråla ihop igen ute på landet?

  • Anna125

    Msthezzizzen - vi ska bjuda de närmsta på frukost/brunch dagen efter, familjen plus tärnor o marshalkar samt min bästa vän föräldrar som så snällt ska va barnvakt åt vår dotter under festen. Vi kommer vara i stan på hotellet som ligger i skrapan :)

  • MH2014

    MS Thezzizen - jag skulle välja i stan!
    kommer inte ihåg vad den hette! va ju förra sommaren...men tror den hade en tjejnamn...?

  • MsThezzizen

    Vi har ett stort problem, ! Musiken! Hur löser ni det? Jag vill ha mingelspel i lokalen, och även en livespelad vals. Men vart hittar man ngn duktig som är villig till det.? Den sista är iaf Milano inbokat i Sthlm, ska försök à hinna på ngn mer butik också. Sen..

Svar på tråden Brud 2014 Västmanland