• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-08-06 23:36:25 följande:
    Kitkät, måste erkänna att det känns lite tomt att det är över nu. Det är tur att jag har smekmånaden att se fram emot annars hade det varit riktigt trist. Fast samtidigt så är det skönt att kunna slappna av och njuta av att det är över, mest för att det gick bra. När vi planerade schemat för kvällen var jag riktigt orolig över att det skulle bli sent med allt och att vi skulle hamna back. Men det blev snarare tvärtom. Vi hade t ex planerat in 2timmar för buffén eftersom vi fick det rådet av Danny och Elias. Och under maten skulle djn spela lugn musik. Men ungefär en och en halv timme efter att maten serverats var en del färdiga och djn frågade om det var ok att han började spela lite dans musik igen. Och då fick vi en halvtimme extra dans! Det jag försöker säga är att de här människorna är proffs och kan känna av situationen under kvällen. Så länge ni planerar in de stora grejerna och de får veta på ett ungefär när ni tänkt er vad kan de alltid improvisera. Lavelii, ska ringa imorgon och försöka få tag på hans kontakt uppgifter. Klippte mig på en annan salong idag som har samma ägare som där jag fick håret uppsatt. Fick veta att gabi bara kör med håruppsättningar och att det är därför han är så duktig. Meddelar dig så fort jag vet och imorgon ska ni få se lite bilder. Pagnie, hur är det att komma tillbaka till vardagslivet igen? Saknar du all bröllopsplanering?:)
    usch det är hemskt. Det är så tomt och jag tror helt seriöst att jag har gått in i någon depression eller något. allt känns verkligen grått och trist. Min kära mor säger att jag måste lära mig att "bara vara" för man kan inte ha så stora saker att se fram emot jämt. men usch vad tråkigt det är. helt galet.

    Inte ens roligt att jobba längre. Så nu jävlar får jag skärpa till mig.

    så för det första så har jag lagt ner facebook. det var så skönt och var bara ett stressmoment och något som tog alldeles för mycket tid utav mig. Kommer dra ner på internet över huvudtaget och fokusera på det jag tycker om och älskar.

    och jag ska då lära mig att bara vara. så det första jag ska göra är en fotobok för resan. jag är inge bra på scrapbooking men nog ska jag kunna få ihop något.
    sen blir det två till fotoböcker. en för varje vovve.
    sen får vi se vad det blir av allt.

    kommer satsa hårt på persiskan nu också.
    Men som svar på din fråga. det känns helt piss och tråkigt och jag vet inte alls vad jag ska göra med mig själv längre. känner mig lost helt enkelt.
  • goli

    Tack söta Pagnie! Tyckte du blev en fantastisk vacker brud, det verkligen strålade om dig! Och oroa dig inte, vet att det känns trist och tomt just nu men livet fortsätter och förhoppningsvis kommer du inom en snar framtid ha fullt upp med annat! Kramar till dig!

  • Pagnie
    goli skrev 2013-08-07 11:21:34 följande:
    Tack söta Pagnie! Tyckte du blev en fantastisk vacker brud, det verkligen strålade om dig! Och oroa dig inte, vet att det känns trist och tomt just nu men livet fortsätter och förhoppningsvis kommer du inom en snar framtid ha fullt upp med annat! Kramar till dig!
    jag hoppas det. som sagt nu tänker jag inreda hemmet. Vi var till ikea i helgen och det blev så bra med dom nya bokhyllorna. Så nu är jag nöjd. var och kollade i förrgår också och hittade massa fina möbler på en butik vi har här. nu ska här mätas och ordnas och nästa månad blir det nog en ny soffa. hoppas på det i alla fall. tänker köra det här med att försöka att bara vara kanske. jag är väldigt dålig på det. vill ju ha något hela tiden. men vet att du har rätt. och det som är så skönt nu är att jag har världens bästa man som finns här och förgyller min vardag.
  • goli

    Bilder från kvällen med brudklänning och sofreh aghd mm kommer tyvärr dröja lite längre innan jag får... Men ska lägga upp så fort jag får dem! Vet ni flickor, kom på en rolig grej. Efter att jag fick på mig min brudklänning, och då var jag hemma, hann jag bara ta en snabb titt framför en spegel som var väldigt långt ifrån. Så jag såg aldrig riktigt hur jag såg ut förrän vi kom fram till hotellet typ vid halv fem på morgonen! Glad

  • goli
    Pagnie skrev 2013-08-07 11:26:42 följande:
    jag hoppas det. som sagt nu tänker jag inreda hemmet. Vi var till ikea i helgen och det blev så bra med dom nya bokhyllorna. Så nu är jag nöjd. var och kollade i förrgår också och hittade massa fina möbler på en butik vi har här. nu ska här mätas och ordnas och nästa månad blir det nog en ny soffa. hoppas på det i alla fall. tänker köra det här med att försöka att bara vara kanske. jag är väldigt dålig på det. vill ju ha något hela tiden. men vet att du har rätt. och det som är så skönt nu är att jag har världens bästa man som finns här och förgyller min vardag.
    Haha, visst e det en härlig känsla att kunna kalla honom för sin make? Jag får gåshud varje gång jag kallar min älskling för min man! Skrattande
  • Pagnie
    goli skrev 2013-08-07 11:49:28 följande:
    Haha, visst e det en härlig känsla att kunna kalla honom för sin make? Jag får gåshud varje gång jag kallar min älskling för min man! Skrattande
    haha ja det har du helt rätt i. :D glömmer bort det ganska ofta att man faktiskt kan kalla honom för det. Helt galet. Men han är det bästa i mitt liv.
Svar på tråden Orientaliskt bröllop