• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Lavelii

    I går var vi och fixade fästmannens kläder. Sååååå fin och stiligt han är och kommer vara! Det blev crème färgad kravatt och väst. Västen är lite mönstrad och kravatten slät. Likaså näsduken. Han såg så stilig ut. Cleant och klassiskt. Och han verkligen älskade kostymen (vilket jag visste, trots hans lilla motstånd innan).
    och jag har äntligen en slöja. 4,5 meter lång med spetskant från San Patrick. Smälte så fint in med klänningen. Kusin var med som smakråd och hon fick tårar. Skönt att ha det gjort också. Den 26 juli ska jag dit igen med skor och prova och till dess ska det ha sytts fast lite mer stenar på klänningen.
    Fortfarande inte hittat skor dock :-/
    Inbjudningskorten är godkända nu och är hos mig den 19 juli. Så imorgon ska jag ut och hitta något fint guldigt sidenband. Tunt. Som jag ska använda till korten.
    Så nu känner jag att jag kan fokusera mig på att leta möbler och umgås med min familj som jag åkte till idag. Skönt att vara hemma hos mamma!!

  • Pagnie
    Lavelii skrev 2013-07-04 23:22:49 följande:
    Hallo tjejer!!
    Pagnie snart är det ju verkligen dags!! Alla kommer kolla på dig ja och du kommer ha världens bästa stöd vid din sida; din andra hälft! Kommer bli grymt!b
    ja jag vet det. han kommer vara mitt stöd för jag kommer vara sååå nervös hela dagen. helt galet. Men nu är det som sagt nedräkning på riktigt och jag är redan nu galet nervös. trodde inte att det skulle komma men det gjorde det.
  • kitkät

    Först och främst tjejer så vill jag tala om att jag precis fått brudklänningen såld! Alltså den jag köpte först och ångrade sen! Det känns som en sten har lättat från mina axlar. 

    Pagnie,
    Ja, nu är slutet nära för dig. Alltså slutet på planeringen. Haha! Snart lämnar du oss. Hoppas du får ett bra liv på andra sidan. Alltså på dom giftas sida! Men vi vet att du fortfarande kommer finnas kvar hos oss! Det har varit en underbar tid tillsammans. Och det är så kul att se hur tråden har växt, först var vi bara dom tre musketörerna i flera, flera månader och sen ökade Orientaliska bröllop-familjen! 

    Lavelii,
    Åå, jag vill också ha en så lång slöja! Vart köpte du den? Kändes det inte som att det blev kaka-på-kaka effekt i och med att även din klänning är i spets? Jag provade också en jättefin Pronovias-slöja i spets som jag tyckte var jättefin, men jag blev inte riktigt övertygad. Det kändes lite för mycket! Men kanske jag som överanalyserar allt? 

    Och vad kul att ni ordnat med brudgummens klädsel! Ikväll åker jag, fästmannen och hans bror till mina föräldrar i Stockholm. Imorgon ska vi tillbaka till Östermalms frack för att prova ut kostymer till min fästmans bror & min bror (dom är bestmans båda två). Min fästman har ju sedan tidigare ordnat sin klädsel - han ska ju ha jaquette! Men bestmännen ska ha kostym med kravatt. Då matchar dom honom men han är ändå "finare" än dom! Och jag har ju beställt aprikosfärgade kravatter och näsdukar till alla tre, jag tror att dom har kommit idag. Jag fick hem ett avi så jag ska iväg och hämta ut paketet innan vi åker till Stockholm. Perfekt tajming, då kan vi ta med oss dom så dom får prova med kostymerna! 

    Vad vill du ha för skor? Ett tips är att beställa från Brandos, dom har fri frakt och fri retur så man kan beställa hem ett antal skor, prova alla och känna efter och sedan skicka tillbaka dom man inte gillar utan att det ska behöva kosta något. Jag valde att behålla rosett-skorna! Dom är supersöta på fötterna och känns bekväma, jag behöver bara gå i dom för att "mjuka upp" dom.

    Kan du inte visa inbjudningskorten?  

  • kitkät

    Och just det. Jag skulle visa lite bilder på färgskalan som jag tänkt till heminredningen! 
    Jag älskar "shabby chic"-stilen blandat med modernt, så det blir nog en sådan stil vi ska försöka uppnå hemma. Gammaldags möter nytt! Och så färgerna mintgrön, ljus ljus turkos och gammelrosa genomgående i hela lägenheten!

    Alla våra möbler kommer gå i antingen vitt eller brunt (trä). Svart är absolut förbjudet i mitt hem! För att visa färgskalan: 






  • Mustikka

    Kitkät jag är förälskad. Det är precis i samma stil jag har velat ha mitt hem, alla är trötta på att höra mitt shabby chic snackande haha! Tycker det passar jättefint och det är harmoniskt, passar lika fint i alla årstider och färgerna gör en så glad. Är så avis på er som kan designa era hem nu. Får återkomma till er om några år, jag vill inte riktigt satsa så mycket på min studentlya, speciellt när vi inte vet om vi ska på där eller här i sverige.

    OCH SÅ ETT GLÄDJE TJUT TJOOHOOOOOOOOOOO FÖR DIG KITKÄT! Blev så glad när jag läste att klänningen blev såld, woop woop Solig

    Vill också meddela er tjejer om att jag har ÄNTLIGEN koll på saker och ting. Mona lisa har jag träffat nu med stöd från min bästa farbror, fick min offert och allting är på plats precis som jag vill ha det. Min älskling kommer snart till mig och har bytt videocrew, dem som ingick var jag inte alls nöjd med, de ville ha det där falska som jag avskyr så hittade mig ett annat team som dessutom bjöd på fler bilder och så fick jag som jag ville ha det, PLUS på det så tjänade jag 4000:- bättre blir det inte. Kan tippsa om RS photo, dem är verkligen jätte duktiga.

    Träffade min sångare/dj och han är bäst i världen, elias keriakes, han är så snäll och hjälpsam. Vi snackade om att jag ville ha dawul ni vet den där trumman vid ingången, men att jag tyckte att folk tog överpriser, så ville att han skulle hjälpa mig hitta en ingångsmusik. Men han känner en kille som han brukar arbeta med och han skulle ta med honom helt utan kostnad. JAG SKA FÅ MIN DAWUL TRUMMA TILL INGÅNGEN. Det gjorde mig helt överlycklig =D

    BTW tjejer vad ska ni ha för tårtmusik? jag fick den frågan av min sångare och blev helt paff, har ingen aning, vill ha inte för mycket aktion men lite, typ någon skön hindi låt hihi, vad sägs? 

  • Mustikka

    Pagnie ditt hår är jätte fint. Du kommer bli en sån vacker brud och jag måste säga att jag längtar efter att få se dina bilder sen, för någon bild får vi väl se :P Det känns faktiskt konstigt att du ska iväg och jag ser framemot den dagen du kommer tillbaka från Japan som fru.

    Vi måste lova att skriva här även när vi alla är brudar. 
    Vi kommer stöta på ett eller annat som vi kommer behöva varandras hjälp med =)

     

  • goli

    Kitkät, du har verkligen valt jättefina och harmoniska färger till ert framtida hem. Jag hade själv aldrig kommit på den kombinationen för när någon säger turkos så tänker jag automatiskt: för mycket! Men så känns det inte alls när jag tittar på bilderna du har lagt upp. Jättefin kombination! Grattis till ert framtida hem, haha! Och stooooort grattis till att du fick din klänning såld, minns vilken ångest du hade, din stackare!!! Usch! Men skönt att kunna lägga det bakom sig nu!

    Mustikka, har för mig att det inte är så mycket kvar till ert bröllop heller..? Förlåt att jag frågar hela tiden men när är ert datum? Jag har sämst koll! Ville lägga till ditt, Laveliis och Violas datum i tilläggskommentarer till denna tråd men hittar inte den sketna funktionen!!! Är det jag som är helt blind eller? Antagligen... Skrattande Men vad skönt att det löste sig med lokalen och videocrew och dawul-trumman. Nu kan du andas ut!

    Pagnie, helt sjukt! Om en vecka ung är det din tur och du är först ut. Drar en suck här för mig själv och blir nästan lite tårögd. Stämmer så bra det Kitkät skrev, att det började med de tre musketörerna och nu har vi fått tillökning i familjen, haha! Vi har hållit ihop bra vi!!!

    Lavelii, vad kul att ni kunnat pricka av fler saker på listan! Speciellt mannens kläder... Hahaha, känner igen det så väl som du skriver, att fastän de är lite emot allt i början så ändras det när de väl har sin outfit på sig... Håller med Kitkät, vore roligt att se bilder på era inbjudningskort om du har! Och hoppas du får en skön helg hemma hos familjen!

  • Pagnie

    Tycker faktiskt det är lite tråkigt att ni redan räknar bort mig. Det är faktiskt en vecka kvar och jag kommer behöva ventilera massor innan det är dags. Jag har hundra frågor och lite till men det känns lite som att ni tycker att allt borde vara klart.

  • kitkät

    Nu är du lite väl känslig Pagnie. Vi har inte tagit farväl av dig ännu, vi bara konstaterar att slutet är nära för dig (haha) och att det varit underbart att få dela allt under planeringen med varann. Du & goli har funnits med redan innan vi ens hade bestämt datum för bröllopet. Det har varit guld värt. Du får fortsätta ställa alla dina frågor till oss!

Svar på tråden Orientaliskt bröllop