• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    goli skrev 2013-01-15 14:53:04 följande:
    Pagnie, sötaste baby-nestet! Fan vad imponerande att du gjorde den själv! Nice! Du har definitivt satt din touch på den oxå, med tanke på färgen som du valt, hahaha!
    haha nu förstår jag inte alls vad du menar. ja men jag är riktigt nöjd. kommer sy allt till våra barn tror jag. har hittat så mycket som jag vill fixa nu. och snart har jag en orsak att sy dom också. längtar såååå till sommaren.
  • Aidis

    Goli, både ja och nej. Det jag har tänkt är att inbjudningskorten och tackkorten ska vara ur samma serie....kort med en tunn pärlemorpräglad ram. Till vänster på kortet är det ett pärlemorpräglat mönster som ger kortet det lilla extra. Pappret i kortet är vitt och slätt i strukturen. Informationkorten kommer att vara på vitt papper. Menykort, placeringskort och presentaskar ur samma serie....pappret för menykortet och placeringskortet trycks på en vitt och transparent papper med sober lyster med två hjärtan som symboliserar vår kärlek. Presentaskarna vit ask med samma hjärtsymbol som menykorten. Hjärtsymbolen är i blank silverfolie...detta matchar vår sofreh aghd som är i vitt och silver. Typsnitt och färgen på texterna kommer att vara det samma på alla korten. I och med att alla våra blommor är i olika färger av vitt så kommer den utstickande färgen finnas i blommorna...2-3 st blommor i varje bukett & dekoration kommer antingen att vara i en svala pistagegrön som jag skrev om tidigare eller så kommer det vara sober aprikos eller en väldigt sval neonrosa. Hela buketten kommer att vara av samma sort blomma. Detsamma gäller för hela blomster dekoration både vid borden och vid sofreh aghd. Kul hade varit och finna ett par skor som matchade den utstickande färgen !!

  • Aidis

    Även gästboken kommer vara ur samma serie som menykorten med hjärtsymboler ! Har också funnit vita engångskameror i samma serie ...evt ska vi ha det också...vi får se .

  • kitkät

    Aidis, 
    Får jag fråga vad ni ska skriva på era informationskort? Hur har ni tänkt kring layouten? Vi håller nämligen också på att klurar på våra informationskort... Vilken information ska ni ha med där?  

  • Aidis

    Kitkät, det som jag jag har tänkt att ska stå på Informationkorten är; 1. tips på hotellboende 2. vägbeskrivning till kyrka och festlokal. Och evt. transport mellan ställen om man inte har bil. 4 info om vem som är vår toastmaster samt hans namn och tlf. 4. vem de ska kontakt kring presenter o.dyl. 5. Att de ska i samband med anmälan informera oss om de har någon allergier, eller om någon önskar alkoholfritt dryck tillsammans med maten. 6 för dem som önskar samlas vid för en gemensam brunch på söndag.

  • kitkät

    Aidis,
    Vi har också tänkt skriva med ungefär samma info... Men hur har ni tänkt formulera punkt 6?
    Vi skulle gärna vilja att dom gäster som vill bo på hotell bor på samma hotell som oss så kan man äta gemensam frukost. Och då tänkte vi skriva det i samma punkt som hotelltips. Men vet inte riktigt hur vi ska formulera det utan att det verkar som att alla gäster måste bo på samma hotell som oss. 

  • Aidis

    Kitkät, så här kommer vår layout se ut ungefär. Vi ska ha det skrivet på 3 språk ! Efter vigseln i kyrkan är det iranska vigsel kl. 16 på XX. Där fortsätter festen med middag och dans tills sista gästen gått hem. Vi önskar att alla ska få en så trevlig upplevelse som möjligt under vår bröllopsfest. Kontakta vår toastmaster vid eventuella tal o dylikt. Vi har pratat med två hotell XX1 och XX2. Kostnaden på XX1 är 980 SEK för enkelrum och XX SEK för dubbelrum. På XX2 kostar det 800 SEK för enkelrum och 1000 SEK för dubbelrum. För de som önskar,träffas vi på en gemensam brunch på söndagen. Meddela oss vid anmälan om ni har allergier alt specialkost och om ni vill ha alkoholfri dryck till maten. Transport till vigseln och till festen sker med eget fordon alt taxi. Bra parkeringsmöjligheter finns. I present önskar vi oss pengar till vår bröllopsresa Vill ni köpa något så finns lista hos våra toastmaster

  • Aidis

    Vet inte varför det inte blir i punktform när jag skriver från IPad och IPhone. Beklagar! Men det ska vara i punktform. Hoppas det är överskådligt !

  • Aidis

    Om ni vill att alla ska bo på samma hotell som er föreslår jag att ni talar med detta hotell och frågar om evt. rabatt. Så kan ni skriva i informationskorten att om ni bor på XX hotell så får ni rabatt om ni säger XX bröllop !

  • Aidis

    Kitkät, Jag vet att du har haft funderingar kring hur ni ska formulera er kring bröllopsgåvor...men vi kommer att skriva något med stil; Er närvaro är det som förgyller dagen! Men om ni vill skänka en gåva till oss ber vi er tänka på att vi under våra gemensamma levnadsår har sammlat på oss det mesta man kan tänka sig. Tänk porslin, hushållsmaskiner, skor och elektronik Men om ni vill ge en present så skulle vi bli överlyckliga för ett litet bidrag till vår bröllopsresa. Kontakta toastmaster XX om ni har några funderingar. (Han kommer då ha en lista på saker som vi kan tänka oss om folk inte vill ge pengar).

Svar på tråden Orientaliskt bröllop