• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

    Men det här är ju en av dom, du hade två andra sa du? Du sa ju häromdagen att du beställt en till som tillomed var snyggare! Det är den jag är väldigt nyfiken på. 

  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-11-28 16:09:59 följande:
    Men det här är ju en av dom, du hade två andra sa du? Du sa ju häromdagen att du beställt en till som tillomed var snyggare! Det är den jag är väldigt nyfiken på. 
    haha nope jag har beställt två utav den där till mina systrar och så ska min maid of honour ha en ännu snyggare. och det vet jag inte vilken det ska bli än. ;) utan den får jag fortsätta leta efter så det blir special.

    Dock har jag fått mina skor som jag ska ha. gick jävligt fort tycker jag. beställde i söndags och fick dom idag från england. sjukt snabbt. Etsy is the shit.
  • goli
    Pagnie skrev 2012-11-27 22:58:08 följande:
    låter bra. vi hoppas på att det blir nära här. gärna i min stad på samma akutmottagning också. så söt hit jag vill ha er här så vi kan fika och snacka skit.

    Yes hon är också svensk. deras andra barn och också ett jätte svenskt namn. Men men dom är rätt tråkiga uppenbarligen.
    Ja min sambo vill ha persiska namn och jag är helt på den iden för jag älskar de persiska namnen. Så vår dotter kommer heta Parmida Elli Katarina med Parmida som tilltalsnamn och vår son kommer heta Dastan Ivar (och det tredje jobbar vi på) Med Dastan som tilltalsnamn.
    Så det där är redan klart. Sen har vi reservnamn också med Namine och Navid.

    haha okej vi är nördar men hallå vi sätter igång om 137 dagar. (ja jag håller räkningen) ;) haha
    Hahaha! Vad söta ni e! Bestämt alla namn o grejer! Men det e bra, ni förbereder er för fullt! 137 dagar, wow! kommer gå så fort så! Fick veta av en tjejkompis att tydligen räcker det med att ha varit anställd i 8 månader så kan man få föräldrapenning? Om det stämmer säger jag bara woohoo! Då kan vi börja tidigare ju!

    Låter jättebra det där, jag ÄLSKAR att snacka skit, hahaha!
  • goli

    Kitkät, tycker det e en riktigt fin tanke! Personligt och omtänksamt!

    När det gäller presenter till familjen så e det för att vi inte har brudtärnor/best men och för att vi har våra föräldrar att tacka för otroligt mycket. Mina föräldrar som har bekostat min utbildning utomlands och för allt deras stöd, min fästmans familj har gjort detsamma för honom samt att de kommer stå för bröllopet. Mina föräldrar planerade o fixade en jättefin förlovningsfest till oss. Sen våra syskon, sånt otroligt stöd de har varit för oss och bara att veta att de alltid finns till. Så det minsta vi kan göra är att ge dem lite presenter! en början iallafall! vet inte hur vi någonsin ska kunna tacka dem för allt!

    Tycker du ska hitta din egen klänning först, Kitkät! det e det viktigaste av allt, ju! Skrattande

  • goli

    usch, tjejer. drömde om vårt bröllop inatt igen. väntade på att det skulle sätta igång men det tog så lång tid! o när det väl satte igång så insåg jag att jag hade tappat en massa hår o såg hemsk ut!! Fy fan... e ngt seriöst fel på mig!!!

  • Pagnie
    goli skrev 2012-11-28 17:08:23 följande:
    Hahaha! Vad söta ni e! Bestämt alla namn o grejer! Men det e bra, ni förbereder er för fullt! 137 dagar, wow! kommer gå så fort så! Fick veta av en tjejkompis att tydligen räcker det med att ha varit anställd i 8 månader så kan man få föräldrapenning? Om det stämmer säger jag bara woohoo! Då kan vi börja tidigare ju!

    Låter jättebra det där, jag ÄLSKAR att snacka skit, hahaha!
    haha japp men parmida har vi haft redan sen vi hade vart tillsammans 3 månader eller något så det hänger med.
    Jo det kan nog vara så. tror det är 260 dagar. men ta inga chanser för du får tänka att man vet aldrig vad som händer så det är nog bra att jobba ett år innan. för grejen är den att du kan få ett prematurt barn som kanske föds 3 månader för tidigt eller sådana saker så du får ju se till att du har lite marginal i alla fall.
    Man vill ju inte hamna i den situationen.
    Så det är bara mitt råd. Så skulle jag ha gjort i alla fall. :P När hade ni tänkt att köra först? när börjar du jobba?
  • goli

    ja, jag har tänkt mkt på prematuritet sen i somras eftersom jag jobbade på en neo-avdelning. Men jag räknar inte med att vi blir gravida på en gång. Om vi skulle bli det så är det fantastiskt men jag räknar med att det kommer dröja lite.

    Det beror faktiskt helt o hållet på var vi får AT! Vissa ställen har block som startar redan i augusti, andra ställen har i september eller t o m oktober. Men om det skulle bli så sent så kommer vi att jobba som underläkare fram till att blocken startar. Så jag hoppas på att vi ska hamna på ett ställe där blocket börjar i typ början av september, då kan vi t ex börja försöka i oktober. Det ultimata vore ju om vi fick ett semestervikariat redan i juli, detta håller vi på att ansöka om redan nu. Då kan vi börja ännu tidigare. Deadline för ansökningarna om AT är typ ngn gång i mars-april och man får svar inom typ 3 veckor efter det så det kommer att visa sig då. Det jobbiga vore om vi skulle få underläkarvik i en stad snart och måste ge svar o sen får vi AT på en annan ort. Jajaja, dagens i-landsproblem eller hur? Skrattande

  • goli

    förresten, Pagnie. har du kollat in aftonklänningarna på jenjenhouse.com? sjukt snygga klänningar plus att man kan få dem i vilken färg som helst! kanske kan hitta en fin klänning till din maid of honour?

  • Pagnie
    goli skrev 2012-11-28 18:14:23 följande:
    ja, jag har tänkt mkt på prematuritet sen i somras eftersom jag jobbade på en neo-avdelning. Men jag räknar inte med att vi blir gravida på en gång. Om vi skulle bli det så är det fantastiskt men jag räknar med att det kommer dröja lite.

    Det beror faktiskt helt o hållet på var vi får AT! Vissa ställen har block som startar redan i augusti, andra ställen har i september eller t o m oktober. Men om det skulle bli så sent så kommer vi att jobba som underläkare fram till att blocken startar. Så jag hoppas på att vi ska hamna på ett ställe där blocket börjar i typ början av september, då kan vi t ex börja försöka i oktober. Det ultimata vore ju om vi fick ett semestervikariat redan i juli, detta håller vi på att ansöka om redan nu. Då kan vi börja ännu tidigare. Deadline för ansökningarna om AT är typ ngn gång i mars-april och man får svar inom typ 3 veckor efter det så det kommer att visa sig då. Det jobbiga vore om vi skulle få underläkarvik i en stad snart och måste ge svar o sen får vi AT på en annan ort. Jajaja, dagens i-landsproblem eller hur? Skrattande
    jo men precis. lite så jag känner också. men om du börjar jobba i september och börjar i oktober och det faktiskt går på första så kan det ju som sagt bli lite tajt. men det där känner ni ju av själva. men tänk på att inte gå in i det och tänka att nej det går inte på första för risken/chansen finns. :D
    men det där löser sig. idag är det i alla fall 136 dagar kvar. haha. fan vad jobbig jag är. jag kommer tjata hål i huvudet på er.

    Måste bara få säga att jag köpte en sån söt bebisfilt igår. hittade den på kappahl, älskar deras kläder verkligen alltså bebiskläder och den var så fin. maringblå med röda setare. du vet vad jag menar Goli. kolla vad duktig jag var nu haha. ;) nej men den var urgullig. jag och sambon var ju och köpte en sådan där söt overall virkad som dom hade förut också. fan vad gullig den är. köpte en blå. otippat va?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop