• Redaktör Kristin

    Tror du på spöken?

    Har du råkat ut för någon övernaturlig händelse? Eller känner du någon som gjort det? Hissa eller dissa spöken här i trådan.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på spöken?
  • Merna

    jag tycker  att det är väldigt konstigt att man tror  att det finns spöke men tror inte att det finns GUD ! ÄR INTE BÅDA TVÅ OSYNLIGA!!!

  • Odium

    Merna:
    1. Ingen har väl ens nämnt gud i den här tråden? Så om personerna som tror på spöken även tror på gud har du ingen aning om.

    2. Det här var en tråd om spöken. Inte gud. Håll dig till ämnet.

  • Merna

    Jag vet, men en gång fans samma fråga om guds tro! Det va inte alls många som röstade ja. Det är därför jag är förvånd att det är många som röstar ja till spöken. Har man inte guds tro då ska man inte tro på det osynliga . Det är något att fundera på!!

  • Odium
    Merna skrev 2012-09-05 01:01:38 följande:
    Jag vet, men en gång fans samma fråga om guds tro! Det va inte alls många som röstade ja. Det är därför jag är förvånd att det är många som röstar ja till spöken. Har man inte guds tro då ska man inte tro på det osynliga . Det är något att fundera på!!
    Om det är osynligt eller inte har väl inget med saken att göra?
    Och vem är du att säga vad man "ska och inte ska" tro på? Bara för att någon tror på gud ger det inte ensamrätt att tro på andra plan/universum/andar/spöken/dimensioner.
  • Chicita
    Merna skrev 2012-09-05 01:01:38 följande:
    Jag vet, men en gång fans samma fråga om guds tro! Det va inte alls många som röstade ja. Det är därför jag är förvånd att det är många som röstar ja till spöken. Har man inte guds tro då ska man inte tro på det osynliga . Det är något att fundera på!!
    Hmm.. eftersom jag inte kan se dig så behöver jag alltså inte tro att du finns.
    I alla fall inte om jag ska gå efter logiken i ditt inlägg.
    Så då behöver jag ju inte bry mig om vad du skriver heller...

    Jag tror på det jag har sett.
    Om du skulle se en man som går upp i rök framför ögonen på dig eller spår som formas av en visserligen osynlig varelse, men som uppenbarligen är där så skulle du nog också tro.
    Men gud har jag aldrig sett...
  • Merna
    Chicita skrev 2012-09-05 18:54:11 följande:
    Hmm.. eftersom jag inte kan se dig så behöver jag alltså inte tro att du finns.
    I alla fall inte om jag ska gå efter logiken i ditt inlägg.
    Så då behöver jag ju inte bry mig om vad du skriver heller...

    Jag tror på det jag har sett.
    Om du skulle se en man som går upp i rök framför ögonen på dig eller spår som formas av en visserligen osynlig varelse, men som uppenbarligen är där så skulle du nog också tro.
    Men gud har jag aldrig sett...
    58% röstade ja till att dem tror på spöke har alla sett en spöke??? det tror jag inte att dem har gjort!!!
    vad jag vill komma till att folk vill inte tro på en Gud ( himmla tvången att nämna det igen) för att dem kan inte see han! men tror hjärna på spöke och demoner även om dem är osynliga.  vi människor tror hjärna på dåliga läskiga saker men inte goda saker.
    Du tror inte att Gud har skappad dig men tror på spöke som skrämer dig!!!! hehehe

    Utan GUD'S REGLER I VÅRAN VÄRLD SÅ LEVER MÄNNISKAN SOM DJUR OCH GIFTER SIG MED SINA EGNA BARN! SOM SAKT DETTA ÄR INTE VÅRT ÄMNE MEN JAG BLEV SÅ FÖRVÅNAD ÖVER ATT SÅ MÅNGA RÖSTADE JA
  • javas

    Jag vill så gärna tro. Men jag har aldrig upplevt något som bevisat mig att det verkligen finns!

  • Chicita
    Merna skrev 2012-09-06 12:02:09 följande:
    58% röstade ja till att dem tror på spöke har alla sett en spöke??? det tror jag inte att dem har gjort!!!
    vad jag vill komma till att folk vill inte tro på en Gud ( himmla tvången att nämna det igen) för att dem kan inte see han! men tror hjärna på spöke och demoner även om dem är osynliga.  vi människor tror hjärna på dåliga läskiga saker men inte goda saker.
    Du tror inte att Gud har skappad dig men tror på spöke som skrämer dig!!!! hehehe

    Utan GUD'S REGLER I VÅRAN VÄRLD SÅ LEVER MÄNNISKAN SOM DJUR OCH GIFTER SIG MED SINA EGNA BARN! SOM SAKT DETTA ÄR INTE VÅRT ÄMNE MEN JAG BLEV SÅ FÖRVÅNAD ÖVER ATT SÅ MÅNGA RÖSTADE JA
    Du har fri vilja hoppas jag - som alla andra här i Sverige.
    Du får tro på vad du vill, precis som jag och alla andra får tro på vad vi vill.

    Men du har ingen rätt att diktera för oss vad vi får och inte får tro på.
    Så enkelt är det.
    Om den här tråden stör dig - läs den inte.

    Och du. Hjärnan den har jag i huvudet och använder den gärna till att tänka med.
    Jag brukar inte bry mig om stavfel så länge jag förstår betydelsen av det. Men klagar du på oss, så kan jag lika gärna klaga på dig... 
  • Odium
    Merna skrev 2012-09-06 12:02:09 följande:
    58% röstade ja till att dem tror på spöke har alla sett en spöke??? det tror jag inte att dem har gjort!!!
    vad jag vill komma till att folk vill inte tro på en Gud ( himmla tvången att nämna det igen) för att dem kan inte see han! men tror hjärna på spöke och demoner även om dem är osynliga.  vi människor tror hjärna på dåliga läskiga saker men inte goda saker.
    Du tror inte att Gud har skappad dig men tror på spöke som skrämer dig!!!! hehehe

    Utan GUD'S REGLER I VÅRAN VÄRLD SÅ LEVER MÄNNISKAN SOM DJUR OCH GIFTER SIG MED SINA EGNA BARN! SOM SAKT DETTA ÄR INTE VÅRT ÄMNE MEN JAG BLEV SÅ FÖRVÅNAD ÖVER ATT SÅ MÅNGA RÖSTADE JA
    Jag har aldrig trott på gud, och jag har gett det ett försök. Jag är döpt och konfirmerad. Men jag har inte sett/hörst/känt något som skulle kunna vara ett bevis på att gud finns.
    Att både spöken och gud är osynliga och därför existerar eller inte existerar båda två är ett extremt barnsligt resonemang.

    Angående din skrikande paragraf, det här är ett klockrent bevis på att du är en typ av fanatiker. Den (enligt mig) farligaste typen av människa och även den mest respektlösa.
    Tro får du göra bäst du vill, men lägg ner att trycka ner din religion i alla andras halsar. Fel forum för det.
  • Nikkita
    Chicita skrev 2012-09-06 14:17:15 följande:
    Du har fri vilja hoppas jag - som alla andra här i Sverige.
    Du får tro på vad du vill, precis som jag och alla andra får tro på vad vi vill.

    Men du har ingen rätt att diktera för oss vad vi får och inte får tro på.
    Så enkelt är det.
    Om den här tråden stör dig - läs den inte.

    Och du. Hjärnan den har jag i huvudet och använder den gärna till att tänka med.
    Jag brukar inte bry mig om stavfel så länge jag förstår betydelsen av det. Men klagar du på oss, så kan jag lika gärna klaga på dig... 
Svar på tråden Tror du på spöken?