• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32475 visningar
    171 svar
    171
    32475

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • Äldre 1 Nov 21:25
    #91

    Jag uppdaterar lite snabbt. Spinning igår som gick bra så jag passade på att gå på ett pass till idag. Körde idag 60 ministället för 40 min som det var igår. Jobbigt men roligt. Imorgon är jag på det igen. jag har inte tänkt att bara köra spinning men det blev så just denna vecka. Nästa vecka ska jag försöka variera mig Glad

  • fasit
    Äldre 2 Nov 08:15
    #92
    MoN skrev 2012-11-01 16:06:38 följande:
    Jag tror också på styrketräning för att få tillbaka min platta mage! Jag har alltid kört en varierad träning, blandar med kondition, simning (mest under graviditeten) styrketräning! Höll på med konståkning när jag var yngre så har alltid varit en tjej som gillar att träna och hålla igång! Man ska ju inte träna magen förens 6 månader efter en graviditet har man fått höra så man har tappat motivationen för träningen då det blev så enformigt tyckte jag!
    Jag hoppas verkligen att du kommer klara det bra! Konståkning låter ju väldigt jobbigt. Känner en som håller på med det och hennes muskler är ju STARKA! Jag har en övning som jag förösker göra ibland för att se om jag har blivit starkare i benen och det är en enbensböj typ, s djup det går. Tänker alltid att konståkare gör sånna.
    Ha en trevlig helg!
  • MoN
    Äldre 2 Nov 17:01
    #93
    fasit skrev 2012-11-02 08:15:58 följande:
    Jag hoppas verkligen att du kommer klara det bra! Konståkning låter ju väldigt jobbigt. Känner en som håller på med det och hennes muskler är ju STARKA! Jag har en övning som jag förösker göra ibland för att se om jag har blivit starkare i benen och det är en enbensböj typ, s djup det går. Tänker alltid att konståkare gör sånna.
    Ha en trevlig helg!
    ja konståkning var väldigt jobbigt och det kräver mer styrka i ben och rygg än vad folk tror! min sambo säger alltid när vi busar "helvete vad stark du är" men musklerna syns inte. oja den övningen ger starka ben muskler samt så tränar man ju balansen samtidigt.
  • fasit
    Äldre 3 Nov 13:15
    #94
    MoN skrev 2012-11-02 17:01:37 följande:
    ja konståkning var väldigt jobbigt och det kräver mer styrka i ben och rygg än vad folk tror! min sambo säger alltid när vi busar "helvete vad stark du är" men musklerna syns inte. oja den övningen ger starka ben muskler samt så tränar man ju balansen samtidigt.
    Jag får ont i det benet som jag håller rakt fram när jag gör övningen, inte det benet jag böjer på...konstigt..
    Idag var jag på body combat och de gjorde endel jobbiga benövningar..men skönt nu efteråt. Unnade mig en liten chokladbit också:) Gott, men bara det inte blir för mycket. Det är ofta mitt problem att jag fortsätter äta även fast jag är mätt.. 
  • Äldre 4 Nov 09:03
    #95

    Här är man själv inne på fitnessfighten dag 3. ^^ Träningen och maten går bra, men börjar få lite träningsvärk nu... =P Dock verkar jag vara mer vältränad än min sambo som knappt kunde resa sig upp ur sängen imorse efter träningen igår. ^^

    Håller dock på att bli förkyls tror jag, men knaprar halstabletter och dricker varma drycker så hoppas att det går över innan det riktigt kommit igång. =/ Vill verkligen kunna fortsätta träna!


  • fasit
    Äldre 4 Nov 15:30
    #96
    NeutronStar skrev 2012-11-04 09:03:35 följande:
    Här är man själv inne på fitnessfighten dag 3. ^^ Träningen och maten går bra, men börjar få lite träningsvärk nu... =P Dock verkar jag vara mer vältränad än min sambo som knappt kunde resa sig upp ur sängen imorse efter träningen igår. ^^

    Håller dock på att bli förkyls tror jag, men knaprar halstabletter och dricker varma drycker så hoppas att det går över innan det riktigt kommit igång. =/ Vill verkligen kunna fortsätta träna!
    Hoppas verkligen du slipper förkyldning! Lycka till och kämpa på! Jag ska försöka äta ordentligt och nyttigt den veckan som kommer. Ska till New York sen på söndag i en vecka så då blir det nog svårt med både träning och mat..
    Dela gärna med dig av bra tips och motivation! 
  • Äldre 5 Nov 19:03
    #97
    NeutronStar skrev 2012-11-04 09:03:35 följande:
    Här är man själv inne på fitnessfighten dag 3. ^^ Träningen och maten går bra, men börjar få lite träningsvärk nu... =P Dock verkar jag vara mer vältränad än min sambo som knappt kunde resa sig upp ur sängen imorse efter träningen igår. ^^

    Håller dock på att bli förkyls tror jag, men knaprar halstabletter och dricker varma drycker så hoppas att det går över innan det riktigt kommit igång. =/ Vill verkligen kunna fortsätta träna!
    Håller tummarna att förskyldningen ger sig!

    Jag har blivit mer och mer sugen på att testa fitnessfighten. Kanske ska starta nästa år med det? För december känns ju inte som en lämplig månad. Flört Vad tycker du om den. Hur är mat och träningschemat?

    Jag är nere i en svacka och på detta så fick jag ont i knät efter morgonens löptur. Om det ens kan kallas löptur, för jag gick mest för det känndes segt och omotiverat. Kanske helt ska ge upp löpturer och försöka igen till våren och fram till dess hålla mig inomhus med träningen. Knät gjorde inte ont när jag sprang utan det kom senare tror inte det är nåt allvarligt. Har lite dåliga leder så det var nog bara det som gjorde sig påmint. 

     
  • Äldre 6 Nov 22:07
    #98
    Power of Love skrev 2012-11-05 19:03:20 följande:
    Håller tummarna att förskyldningen ger sig!

    Jag har blivit mer och mer sugen på att testa fitnessfighten. Kanske ska starta nästa år med det? För december känns ju inte som en lämplig månad. Flört Vad tycker du om den. Hur är mat och träningschemat?

    Jag är nere i en svacka och på detta så fick jag ont i knät efter morgonens löptur. Om det ens kan kallas löptur, för jag gick mest för det känndes segt och omotiverat. Kanske helt ska ge upp löpturer och försöka igen till våren och fram till dess hålla mig inomhus med träningen. Knät gjorde inte ont när jag sprang utan det kom senare tror inte det är nåt allvarligt. Har lite dåliga leder så det var nog bara det som gjorde sig påmint. 

     
    Kan verkligen rekommendera den hittills, trodde att matschemat skulle vara jobbigt men det är verkligen superbra mat och man är aldrig hungrig (möjligtvis efter träningen då men det är man ju alltid =P).

    Träningen är bra och man märker verkligen att det börjar hända saker direkt, har redan kunnat gå upp i vikter på hantlarna jag använder efter bara 6 dagar! =)

    Kan ge ett exempel på en vanligt dag med mat och träning:

    - Frukost: Müsli och lättyoghurt, två äggvitor
    - Mellanmål: Keso och en frukt
    - Lunch: Rödspätta med bulgur och grönsaker(hur mycket man vill ^^), samt två knäckebröd med skinka
    - Mellanmål: Smoothie på kvarg och banan
    - Middag: Torsk med quinoa, grönsaker, samt två knäckebröd
    - Kvällsmat: Smoothie på kvarg och banan, samt en knäckebrödsmacka

    - Träning: 1 timme
    - 10 min löpning
    - 3 styrkeövningar, 15 reps var, 2 omgångar
    - 10 min rodd
    - 6 styrkeövningar, 15 reps var, 2 omgångar

    Låter kanske som att det tar mycket tid men det är ganska lätt när man väl börjar komma in i vanorna och inte behöver använda vågen till att mäta upp all mat. ^^ Är så skänt att träna varje dag, man blir piggare och känner att man förtjänar kvällsmyset mycket mer då. =)

    Så kan säga att det känts bra hittills, invägning i övermorgon, så då får vi se om slitet betalar av sig. ^^
  • Äldre 7 Nov 08:26
    #99

    Oi, jag gillar verkligen matschemat du visar Neutron Star. Problemet med sådana matschema tycker jag brukar vara att det ärså himla mycket förberedelse, matvaror som är svåra att få tag på och grejer som kostar multum. Men detta så ju enkelt och bra ut.

    Är det någon hemsida eller något?

    Jag behöver egentligen bare hjälp med maten, för jag är duktig att träna och har inte haft en dip på snart 5 år. Hade en riktig dip före det dock och gick upp några kilon. I dag ligger dock träningsentret i anslutning till både skolan och jobbet, så nu har jag som vana att alltid gå förbi på vägen hem. Så vanligtvis blir det 4-5 pass i veckan.  


  • Äldre 9 Nov 13:20
    Kaffegrus skrev 2012-11-07 08:26:42 följande:
    Oi, jag gillar verkligen matschemat du visar Neutron Star. Problemet med sådana matschema tycker jag brukar vara att det ärså himla mycket förberedelse, matvaror som är svåra att få tag på och grejer som kostar multum. Men detta så ju enkelt och bra ut.

    Är det någon hemsida eller något?

    Jag behöver egentligen bare hjälp med maten, för jag är duktig att träna och har inte haft en dip på snart 5 år. Hade en riktig dip före det dock och gick upp några kilon. I dag ligger dock träningsentret i anslutning till både skolan och jobbet, så nu har jag som vana att alltid gå förbi på vägen hem. Så vanligtvis blir det 4-5 pass i veckan.  
    Matschemat får man på sitt inlogg när man betalat för fitnessfighten, men det är mest rekommendationer och förslag, det är mycket egen inspiration. =)

    Men om du vill kan jag skicka mått och lämpliga råvaror som man får som rekommendationer när man går med? =)
Svar på tråden Träningspepp!