• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    111138 visningar
    694 svar
    694
    111138

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Rosie
    Äldre 14 Nov 19:59

    Vi håller på och kollar runt efter någon grym men prisvärd fotograf. De flesta tar 10 000 kr och det känns som väldigt mycket. Hur gör ni?? Ber ni någon ni känner?

  • Tooie
    Äldre 14 Nov 21:19

    Titta efter "amatörfotografer" de tar inte alls lika mycket och de är ju faktiskt duktiga.. :) de skriker ju efter bröllop så de får in fler bilder i porifolio och mer erfarenhet.. Referenser osv.

  • Heobea
    Äldre 14 Nov 22:25
    Rosie skrev 2012-11-14 19:59:53 följande:
    Vi håller på och kollar runt efter någon grym men prisvärd fotograf. De flesta tar 10 000 kr och det känns som väldigt mycket. Hur gör ni?? Ber ni någon ni känner?
    Amatörfotografer är ett bra tips som sagt.
    Vi har en tjej som heter Caroline Sverkersson som jag gillar bra. Annars är nog alla andra i 10 000kr prisklassen. Läste att Karin Froom bara ska fotografera porträttbilder nästa sommar, så varför inte. Har för mig hon tar 5000kr för 60-90min.
    Vitsippa skrev 2012-11-12 20:53:16 följande:
    Nu har vi bokat kyrka den 1 juni, det blev Oppeby kyrka utanför Rimforsa :)

    Har beslutsångest ang mat. Vi hade tänkt buffé men så får jag infall att jag trots allt vill ha tre-rätters med servering. Lokalen blev så otroligt mycket billigare än beräknat plus att mina föräldrar kom med överraskningen att de ska sponsra så kanske kan man lägga lite mer på maten... Samtidigt så tycker jag själv inte att det är maten man minns från bröllop utan roliga tal och festen. Kanske lägga slantarna på liveband istället?! Hur ska ni andra göra med mat och musik?
    Musik, vi är musikmänniskor och nästintill alla våra vänner har nått samröre med musik, spelar, dansar etc. Så vi tänkte hyra in lite bekanta som ska spela livemusik på festen. Eftersom de flesta av dem fortfarande är studenter är det nog inga problem att muta dem med 500kr, mat och en back öl. I kyrkan kan vi inte riktigt bestämma oss för vad vi vill ha. Har tusen idéer där med.
    Mat, usch, vi kan inte stebämma (bestämma) oss alls mer än att vi vill ha buffé eftersom vi har så många gäster som är allergiker, inte äter vissa saker osv. Om jag hade orken skulle jag/vi vilja laga allt själv. Men jag inser att jag inte kommer fixa det hur mycket tid sambon och jag än har. Så jag är lite inne på att catera bufféen och sedan fixa efterrätterna själv. Men så är det priset som gnager. Men men, kanske kan lägga in min mamma, min sambos svägerska och min syster som matlagare. Vi får väl se.
  • fru S 12
    Äldre 16 Nov 21:46

    vi ska ta catering, så nästa måndag blir det att åka runt å prata me lite olika ställen!


    Nån som har bra tips på tårtbakare? :)

  • Cecili­aX
    Äldre 17 Nov 12:58

    Hej allihop! Kul med fler!
    Har varit lite off ett tag men nu så
    Jättefina Burre! Röstar på den sista tror jag. Möjligtvis om man kunde få "in" skylten fast med formen.

    Lite status härifrån:
    Har påbörjat lite småinköp nu ... känns lite mer verkligt. Köpte "cake topper" som jag fick hem häromdagen.
    Ett sittande brudpar som sitter och dinglar med fötterna, barfota.
    Ska nog köpa tårtor på ICA maxi och dekorera själv. De har en blåbärs marsipan tårta som ligger bra till 149:- för 10 pers (ganska ok så inte speciellt mycket dekor behövs lägga till).
    Skissar lite på en hemmabygd tårtställning. Cake toppern är tänkt att sitta och dingla mellan två tårtor på en bänk eller planka.

    Kort, har letat efter material på nätet, nog dax att beställa snart så man får börja pyssla lite. Men har inte tänkt att skicka ut dessa förrän i februari/mars. Inga "save the date" kort, möjligtvis en digital "save the date" efter jul i januari.

    Mat är nog bestämd till 3 rätters, men buffe.
    Förrätten är tänkt att stå framdukad när vi kommer in (hemma gjord): Skagen toast
    Huvudrätt/Buffe: Inte bestämd än, catering - men typ fläskfile och potatisgratäng
    Efterrätt: Brownies med klick grädde (hemmagjord)

    Har tilltänkt m2b morbror som fotograf men fortfarande inte frågat Förvånad
    Imorgon ska vi fråga ena solisten som är hitbjuden på fika, så håll tummarna!!!
    Sen är det väl bara fortsätta i rask takt!

    Mindre än 9 månader kvar!

    Efter jul ska jag börja kolla på bröllopsklänningar, ska bli så kul! Min lilla kille "fyllde" 2 månader i onsdags så gravid magen börjar dra ihop sig lite Skrattande.

  • Tooie
    Äldre 21 Nov 10:07

    Vi har sjukstuga här hemma igen... Magsjuka! Blä! Sitter och knåpar på inbjudningarna... Och kan inte bestämma mig. Ska lägga upp en bild så fort jag får tillgång till en dator. Det går tydligen inte ladda upp bilder från en iPad.... Trist! Jag har nu gått ner 13 kg på 9 veckor! Nöjd! Det går bra.. :) Jag tänkte om man gifter sig den 1:a juni måste det väl räcka att pröva bröllopsklänningar i februari-mars? Jag vill nämligen gå ner 20 kg till. Vad tror ni? Det bästa vore väl att hitta en klänning med snörning i ryggen? Eller?

  • Cecili­aX
    Äldre 21 Nov 10:54

    Usch då Tooie, låter inte så kul! Men vilken viktminskning! Grattis!
    Tror också snörning är bra, då har man lite mån både uppåt och nedåt.
    Lite pyssel är alltid kul, här håller jag på och laborerar lite med sockerpasta och ser om man kan åstakomma några blommor så man kan piffa tårtorna lite extra. Har dop om 2 ½ v så det är ett bra tillfälle att öva

  • Äldre 21 Nov 20:58

    Lycka till med resten av vikten!
    Tyvärr känns det som jag går upp och inte ner, hinner inte till gymmnet så mycke som jag skulle vilja. Men det är väl bara att priotera antar jag.
    Min systerdotter kommer nästa helg och då tänkte jag fixa med inbjudningskorten. 

  • Tooie
    Äldre 23 Nov 18:40

    Tackar :D nu går det lite segt men har en magsjuka gosse här hemma :/ Hur ska man skriva texten i inbjudan??? :P förslag tack!

  • Heobea
    Äldre 24 Nov 10:10

    Tänker att det viktigaste man ska ha med är:


    plats, tid och datum för vigsel vilka det är som gifter sig..... plats för fest/middag. Info om ev. tostmasters, mat, klädkod etc. Osa-datum och till vem man osar till.
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013