• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Fröken Finemang

    69 dagar kvar å jag undrar vad som hände med de cirka 390 vi ahde från start när vi bestämde oss i juli förra året!

    Det är dock inte så mycket kvar på att göra listan, mycket på utgifterlistan dock haha 

  • confuzed86

    Lakinna: av en hobby tårtbakare i Borås. Hon sa att hon egentligen inte gör tårtor på beställning längre men när hon såg vilken typ av tårta jag ville ha så kunde hon inte motstå att göra den. Den kommer vara 4 våningar och vintage liknande med sidenband, stora rosor etc. Har du sj fixat någon som ska göra tårtan? Var bor du?

  • soderpling

    Vad har missat?
    Jag är as lugn ( jag är annars värsta detaljplanerande freek som stressar upp mig väldigt lätt)

    Det ända som stressar mig är när jag ska lämna in min klänning och hur mycket den ska sys in. Jag får just nu lätt på mig den själv och det glappar mycket. m2b trodde minst 5 cm och 4-5 lopp kvar att springa innan bröllopet.
    Funderar faktiskt på att springa LCHF-loppet på förmiddagen innan den borliga cermonin för att tänka på något annat en stund....eller det kanske är lite för mycket?

  • Sara Carita

    Skriver ett av mina första inlägg här på BT. Insåg nyss att det bara är ca två månader kvar till den stora dagen, 3 augusti, och jag börjar känna lite smått panik över att inte ha fixat tillräckligt... 

    Hur mycket fixar ni själva och hur mycket överlämnar ni på toastmastern?  Jag har svårt att släppa på kontrollbehovet....;) 

  • jenniferochaugust

    Jag hittade äntligen mina drömörhängen!
    Köpte dom på "antikt, gammalt och nytt" på Mäster samualsgatan i Stockholm :) Är så nöjd!


  • Karolajia
    jenniferochaugust skrev 2013-05-27 13:39:43 följande:
    Jag hittade äntligen mina drömörhängen!
    Köpte dom på "antikt, gammalt och nytt" på Mäster samualsgatan i Stockholm :) Är så nöjd!


    Superfina! :)
  • confuzed86

    Idag kom min vigselring!!! Älskar den! Dock passar den ej med de nya förlovningsringarna så jag har bestämt mig för att behålla den gamla :)

  • Alvstina

    Tusan vad stressad jag blev ikväll. Har känt mig lugn nu i flera veckor, men nu kryper allt närmre. Vi ska träffa fotografen i morgon och hon har sin ateljé ca 6 mil härifrån. Vi har ingen bil och när jag kollade bussturerna ikväll så visar det sig att bussen kör förbi hela samhället utan att stanna på grund av vägarbete och allt bara brast och jag kände mig superstressad. Vad än stackars blivande mannen sa så bara fräste jag tillbaka. Känner hur det bara kryper i kroppen på mig och det blev nästan svårt att andas. Det slutade med att han ringde upp fotografen och hon hämtar upp oss på en hållplats 3 km därifrån..

    Vad tusan är det med mig? Jag blir aldrig sånhär och jag har sån ordning på allt annars, men nu känner jag att jag inte orkar hålla i dehär kontakterna. Känner mig superledsen. Hela tiden, på jobbet, på kören, familjen... hela tiden får jag frågan (i all välmening förstås) om hur det går i planeringen. 

    Just nu vill jag bara få det gjort :( 

    Och nu ska jag diska, för det lovade jag mannen efter mitt helt oprovocerade utbrott.. skäms lite. 

  • Sjörå

    Idag lämnade jag in mitt pärlhalsband för omträdning och avkortning. Det blev rätt dyrt men eftersom det är mammas halsband vill jag gärna använda det. Ska ta den avkortade biten och göra ett armband av. 

    Annars rullar det på. Helgens stora övning blir att göra klart vigselakten och börja skriva på festprogrammet och sätta ihop en musiklista.  

  • Lakinna

    Confuzed86: tårtan låter jättefin, glöm inte visa bilder här inne sen :) Nä vi vet inte riktigt var vi ska fixa vår tårta från, har två ställen som vi ska kolla upp. Visste dock inte att det var så dyrt (när jag började med denna planeringen). Man får ju räkna med mellan 50-70kr /bit på många ställen... Då får man verkligen hoppas att provsmakning ingår :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!