• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13

    Sitter och kollar på lite olika frisyrer och det är inte lätt att hitta/veta vad man passar i....en del av mig vill ha en halvfriysr och en del av mig är inne på en heluppsättning, då jag tror att det kan bli rätt varmt med håret hängande...åååh vad svårt det är....

  • anna1977

    Idag ska jag iväg med mina tärnor och prova klänningar. Så roligt.

  • sommaren13
    anna1977 skrev 2013-02-02 08:34:21 följande:
    Idag ska jag iväg med mina tärnor och prova klänningar. Så roligt.
    Åååh vad spännande! Själv så köpte jag min kinabeställd, via en tjej på blocket som köper in från nån kinasida, så jag får min måttbeställd i slutet av februari
    Hoppas att du hittar din drömklänning idag  
  • Alvstina

    (ny i tråden)
    Hej!

    Vad glad jag är att jag hittade denna tråd, jag och min sambo gifter oss 24/8 och jag känner att vi var sent ute redan från början. Han friade till mig på min födelsedag i mitten av december och under mellandaganra började vi planera. Sambon ville ha bröllop redan till sommaren visade det sig.

    Så.. nu är kyrka fixad, lokal ordnad, toastmasters och präst tillfrågade (vi vlir vigda av min gudmor) och klänning beställd från Kina. Vi ska faktiskt idag till lokalen och prata mat, vin och allmänt upplägg (och förmodligen även skriva någon form av papper).

    Vi har ett litet problem dock, fotografen. Fy tusan vad alla andra har bokat de vi har före oss.. helt plötsligt ska alla gifta sig samma datum som oss :/ 

    Nu ska jag kika bak lite i tråden  :)

  • Alvstina

    3 augusti
    ¤ Deede
    ¤ Fröken Finemang, Karlstad
    ¤ lillasofie, Västerås
    ¤ PiaB, Stockholm
    ¤ SZ2013
    ¤ Biographic
    ¤ Mandala
    ¤ sessa
    ¤ sophiebus västerås
    ¤ Hobevi 
    ¤ Anaa
    ¤ ViirreL Söderbärke
    ¤ Tösen
    ¤ Marlon
    ¤ Trollet Plupp
    ¤ Tessla
    ¤ itbecomesyou
    ¤ Tessa01
    ¤ Poppee
    ¤ ellyn
    ¤ Amandizzen


    6 augusti
    ¤ Elyea


    10 augusti
    ¤ Makeupmyday, Åland
    ¤ Schumeline, Uppsala
    ¤ Augusti13
    ¤ Laures
    ¤ Stefan och Caroline
    ¤ Lillan
    ¤ anna1977
    ¤ madeinFinland
    ¤ 130810
    ¤ Längtansfull
    ¤ Grodprinsens brud
    ¤ Augusti13
    ¤ Lakinna
    ¤ Acire 


    13 augusti
     ¤ fiah


    17 augusti
    ¤ Pifa, Lund
    ¤ SOSO, Uppsala
    ¤ Sjörå, Mölnlycke
    ¤ Sofia82
    ¤ NinaH
    ¤ 88kaktus85
    ¤ Aug 2013
    ¤ sommaren13


     24 augusti
    ¤ FreNi
    ¤ Kipso, Gävle
    ¤ Confuzed86
    ¤ JossanKossan
    ¤ malli716
    ¤ GBG2013
    ¤ Lally
    ¤ Skogus
    ¤ SaraWHPM
    ¤ MissFannie
    ¤ soderpling
    ¤ Alvstina


    31 augusti 
    ¤ Brudiframtiden
    ¤ Helchem, Stockholm
    ¤ ChristineL
    ¤ sommaren13
    ¤ Linaangelica1
    ¤ Wardelli
    ¤ Ememem
    ¤ BlivandeFruEddysson
    ¤ Fjolltuss
    ¤ Ela
    ¤ Wardelli
    ¤ Disa
    ¤ sofialndkvist

  • Aug 2013

    Vi var också på mässan i Nacka men jag tycker inte heller att det var sp mycket att hänga i julgranen. Vi tittade också på ringar men annars så kände vi mer att gud vi är ju klara med det mesta. Köpte min klänning lite senare på kvällen.
    Igårkväll fixade jag även sminkningen som en jobbarkompis som är utbildad makeuparstist fixar helt gratis :D
    En annan utav tjejerna på jobbet ska se efter om hon kan fixa en bil åt oss att åka. Min sambo har alltid sagt att om han ska gifta sig så ska han ha liveband och åka Hootroad. Kompisens pappas kompis har en som skulle vara perfekt så jag hoppas jag kan fixa det som en liten överaskning ;)
    Underbara folk runt ikring sig kommer man långt med :D
    Inväntar (förhoppningsvis) blivande toastmastern och hans tjej för middag och den "lilla" frågan om han vill hjälpa oss med vår stora dag. Även om han vill vara bestman :)

  • anna1977

    Drömklänningen hittad och köpt. Det stod mellan 2 som var riktigt fina. Jag provade dem flera gånger och då blev det självklart. Sååå fin. Inte alls vad jag trodde att jag skulle köpa. Massor av tyll och den satt som en smäck. Så roligt. Nu gäller det bara att låta bli den eftersom jag fick den på en gång.

  • Makeupmyday

    Wihoo, idag beställde jag min ring! Det blev en specialbeställd från Hedens Guld i Göteborg. Massa rabatter nu innan Alla Hjärtans Dag så den blev flera tusenlappar billigare än vad jag hade räknat med. :D


    Var även och kollade in kläder till mannen men det får vi grubbla vidare på en stund till.

  • Wardelli

    Igår bokade vi våran fotograf vi ska ha på Rhodos :D Helt underbart! Känns som att allt sakta men säkert börjar ta form! :) Vi har även hittat våra ringar, dock måste plånboken få vila ett tag till innan vi har råd med dem. Men jag bara längtar tills även jag kan säga att vi nu har beställt dem ^^ 

  • Aug 2013

    Igårkväll tillfrågade vi Bestman och det ville han vara, vi frågade ävn om han ville vara Toastmaster men det ville han inte. Vad gör man nu?! Han var ju den som skulle vara helt perfekt men han kände att det var för stort ansvar.
    Ev får det bli min pappa. Eller så tänkte jag att en tjejkompis kanske kunde vara Toastmadam istället.

    Hur har ni andra.
    Är allt sånt klappat och klart?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!