• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Poppee

    Tror vi har hittat en cateringfirma nu iaf så de känns skönt. Någon mer skånebrud här?

  • Ela

    Gifter oss 31/8! :D

    Har en liten fundering och det är hår o make-up.. Gifter oss tidigt - 12:15.
    Hur hade ni löst det?!

  • Augusti13
    OBS - läs gärna med glimten i ögat :D

    Någon fler än mig som känner att det sticker till lite så fort någon skriver att de har valt samma datum? Haha! Alltså, vi har valt att gifta oss 10 augusti, och värje gång någon annan skriver att de ska gifta sig då så känns det lite konstigt. Det är ju VÅRT datum! ;)

    Vad gäller inbjudningar tänker jag att våra skickas ut i april/tidigt maj med OSA typ 1:a juni. Vi har ju redan skickat Save the Dates, så det är ingen brådis med inbjudningarna :)
  • Lakinna
    Augusti13 skrev 2013-01-08 15:23:43 följande:
    OBS - läs gärna med glimten i ögat :D

    Någon fler än mig som känner att det sticker till lite så fort någon skriver att de har valt samma datum? Haha! Alltså, vi har valt att gifta oss 10 augusti, och värje gång någon annan skriver att de ska gifta sig då så känns det lite konstigt. Det är ju VÅRT datum! ;)

    Vad gäller inbjudningar tänker jag att våra skickas ut i april/tidigt maj med OSA typ 1:a juni. Vi har ju redan skickat Save the Dates, så det är ingen brådis med inbjudningarna :)
    Haha kan hålla med om att jag hoppar till lite varje gång jag läser att någon annan också tagit "mitt" datum (som också är 10/8!), fast mer på ett positivt sätt som " Åh vad bra de har också valt den 10e, då är det nog ett bra val" ....... paranoid eller vad?!
  • Augusti13
    Lakinna skrev 2013-01-08 16:12:24 följande:
    Haha kan hålla med om att jag hoppar till lite varje gång jag läser att någon annan också tagit "mitt" datum (som också är 10/8!), fast mer på ett positivt sätt som " Åh vad bra de har också valt den 10e, då är det nog ett bra val" ....... paranoid eller vad?!
    Haha kanske det! Nä men helt ärligt, vet inte varför, bara något jag har reflekterat över. Vi har ju planerat detta så länge, så 10 augusti har blivit som vår egen utopi typ.. Förstår hur dumt det låter!
  • Makeupmyday
    Augusti13 skrev 2013-01-08 15:23:43 följande:
    OBS - läs gärna med glimten i ögat :D

    Någon fler än mig som känner att det sticker till lite så fort någon skriver att de har valt samma datum? Haha! Alltså, vi har valt att gifta oss 10 augusti, och värje gång någon annan skriver att de ska gifta sig då så känns det lite konstigt. Det är ju VÅRT datum! ;)

    Vad gäller inbjudningar tänker jag att våra skickas ut i april/tidigt maj med OSA typ 1:a juni. Vi har ju redan skickat Save the Dates, så det är ingen brådis med inbjudningarna :)

    Jag kände mig helt ensam med det datumet när jag började hänga här, men nu känns det som att det datumet är det mest populära! :)


    Jag har tänkt skicka ut inbjudningskorten i slutet på mars, har dock inte bestämt OSA ännu... Klurar på mot slutet på maj kanske?

  • Längtandsfull

    Känner isåfall tvärtom =) att när jag hör att någon mer ska gifta sig 10/8 så pirrar det i kroppen och längtan växer =) Pratade lite om hur vi gör med barnen och här är det inte helt bestämt va vi gör med dom när dom blir trötta... Svårt det där. Tror inte jag bara kan skicka me dom hem med någon barnvakt för då tror jag aldrig sonen kommer somna. Måste nog vara vi deras mormor eller farmor. Men vem vill lämna festen??

  • Pandy

    Hihi! Vi har också 10/8. Känns som ett bra datum. Sista helgen på mångas semestrar (för visst är industrisemestern slut den veckan? ) så förhoppningsvis inga utlandssemestrarvsom redan är bokade... Men för oss blev det bara då eftersom det var det bästa av de datum som var lediga i vår lokal/vandrarhemmet. Vi gifter oss i Skåne! Men bor i Göteborg... Kul med fler som har lång "historik" och barn. Vår son kommer vara drygt 2 år. Han får gå och lägga sig på vandrarhemmet när han blir trött på kvällen. Och det blir nog morfar eller farmor som lägger honom. Och sen en baby watcher som jag hoppas når ut till lokalen. :S Annars får någon smita dit då och då och titta till honom. Vi får göra ett schema för det. :D Däremot är det svårt att bestämma hur man ska göra med andras barn. Ska de få komma också? Vill att gästerna ska kunna koppla av och njuta av kvällen och övernattning med sovmorgon och vill helst inte ha ett barnkalas med 25 barn varav 15 är under tre år.... Men det blir kanske konstigt/tråkigt om vår son är med men inte andras barn... Hur gör ni andra? Vad tänker du ang hår och make up Ela? Jag har inte kommit så långt än själv, men är det någon skillnad för att ni har vigseln tidigt? Att det ska hålla länge?

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!