• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Vi har färgtema och valde inte alls med tanke på vilken månad vi gifter oss i. Vi kommer att ha rött som färgtema eftersom det är vår favoritfärg. Mitt tips är att välja en ganska vanlig färg så att det inte krånglar till mer att ha en temafärg. Och välj någon som ni båda gillar. 

  • PiaB

    Vi ha inget färgtema mer än att tärnorna har lila klänningar och brudgummen ska ha lila väst och kravatt. Jag hade köpt en lila klänning, men av olika anledningar har jag kommit fram till att jag visst vill ha en askungeklänning, så jag har just beställt en Vi ska vara på restaurang så vi har ingenting med dukning eller så att göra


  • JossanKossan

    Vi har nu skickat ut Save the date boxar och ryktet börjar sprida sig. Nästa anhalt blir att åka till bröllopsmässan för lite inspiration och börja leta klänning:) vet vad jag vill ha, ska bara hitta den.

  • Sjörå

    Jag funderar också på att gå på en bröllopsmässa. För min del blir det i Göteborg men jag vet inte vilken av de två mässorna jag ska gå på? Är det någon som har något tips? Den ena är Bröllopsmässan den 2-3 februari och den andra är Allt om bröllops mässa den 9-10 februari. 

  • Poppee

    Tänke bara ställa 2 frågor de er andra blivande brudar :D
    VAd ska ni servera för mat och hur mycket av eran budget går till mat alltså bara maten inte dryck?

  • lillasofie
    Poppee skrev 2013-01-05 17:47:11 följande:
    Tänke bara ställa 2 frågor de er andra blivande brudar :D
    VAd ska ni servera för mat och hur mycket av eran budget går till mat alltså bara maten inte dryck?
    Vi tänker ha buffé med olika kött och fisk. Och det blir nog ungefär 1/3 av budgeten.
  • Poppee

    va blir de för summa typ`? Vi kommer att ha ca 70 gäster och vet inte ens vart ja ska börja :P tror ja vill ha någon buffé vi med

  • lillasofie

    Vi har hittat för ca 170 kr per pers, fast sen vill vi ha en förrätt också, men den ska vi försöka göra själva och spara in lite. Vi kommer bjuda ca 100 gäster så vi måste hitta billig mat

  • Längtandsfull

    Kul att så många är med och skriver =)


    Nu är hotell till bröllopsnatten bokad=)


     


    Hur tidigt kommer ni skicka ut inbjudningarna??


    Vi skulle vilja hålla det hemligt fram tills alla får sina inbjudningar förutom till föräldrar..


    Men det verkar tyvärr inte möjligt få d måste vi skicka ut inbjudningarna nu och det är lite tidigt


    gifter oss 10 augusti..

  • Fröken Finemang
    Poppee skrev 2013-01-05 17:56:44 följande:
    va blir de för summa typ`? Vi kommer att ha ca 70 gäster och vet inte ens vart ja ska börja :P tror ja vill ha någon buffé vi med
    vi har budget på mat för 6500 kr. till 65 gäster. (nu har dock gästlistan ev krympt å står då på 56 gäster. men som sagt, ca 100 kr st. vi vill dock gärna få ner priset.
    vi kommer göra vår egen mat.
    grillad fläskfilé, kallskuret, nått veetarisk,massa såser å dressingar å nått gött til
    pastasallad å kall potatis/rotfruktssallad. med hembakt bröd. 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!