• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13

    Har beslutsångest angående ringar...ska byta ut min förlovningsring...
    Här är vigselringen som jag ev ska ha:



    Kan man ha den här som förlovningsring då?


    För övrigt så har vi bytt datum till den 31 augusti istället. Ska åka och köpa lite lakan på torsdag, 14 knoppalakan för 100kr.

     
  • Fröken Finemang

    jag har varit sjuk igår och idag, och börjae igår att, för skoj skull, skissa på nån sorts bordsplacering, 
    det är ju nått som inte kan bokas förrän veckan innan med tanke på eventuella avhopp eller liknande.
    men alltså, hahaha, det är ingen lek....

    men allt är ju kul att pilla med så det går väl framöver.

    har också införskaffat rosa stolsrossetter och köpt turkost organzatyg, så vi kan ha varann stol med varannan färg, precis om min M2B vill ha det.

    =) 


  • Marlon

    Hej hej!


    Å va kul med så många andra som också ska gifta sig i augusti nästa år.


    Den 3 augusti blir jag och min fästman äkta makar i Västerås. Vi ska gifta oss borgligt men vill ändå göra ceremonin till ett fint minne både för oss och våra föräldrar. Är det någon som har några bra tips på hur man kan göra?

  • sommaren13

    Nu har vi beställt ringar till mig och jag är så nöjd Längtar tills jag får hämta dom den 21 nov

    Det blev den här som förlovningsring:



     Och den här som vigselring:


     Ev så kommer jag behöva byta förlovningsring, det hänger på om dom kan ta in den två storlekar eller inte. Men det får jag förhoppningsvis reda på under veckan.
  • Biographic

    Jag fick hem min vigselring idag! Jag älskar den. Den är helt underbar. Tyvärr måste jag ta in den då den är för stor. Men det ska väl inte kosta så mycket?

    Vi fick hem slipsarna häromdagen också. Tyvärr hade jag missat att ändra antal så två är på väg hem nu. De var inte alls i samma färg som tärnklänningarna, vilket jag hade hoppats. Fast vi har två temafärger, aprikos/peach och gammelrosa. Tärnklänningarna är gammelrosa och slipsarna aprikosa. Men jag tänkte att tärnorna kan ha aprikosa buketter så matchar de ändå. Jag kommer ha cremefärgade, gammelrosa och aprikosa blommor i min bukett.

  • Sjörå

    I helgen provade vi vigselringar i Stockholm och nu har jag bestämt mig för vilken jag ska ha. Den blir en ring utan diamanter, min plånbok har inte riktigt råd med en med diamanter. Kändes väldigt ovant att ha en såpass bred ring på fingret men det var snygg och är nog mest en vanesak. Har köpt en billig stålring från Ebay i ungefär samma bredd som jag ska prova med och se om jag kan ha en såpass bred ring.


     


     


     


     

  • Biographic



    Här är min ring. Bilderna är lite suddiga då de är tagna med telefonen.
  • Wardelli

    Jag har inte hängt med från början i den här tråden, men ska även jag gifta mig i augusti 2013- närmare bestämt den 31 augusti :) Alltid roligt när man är fler som ska göra samma sak, så man kan prata och se hur långt ni andra har kommit i er planering :) 

    Vi gifter oss på Rhodos i Grekland. Jag har hittat min drömklänning och väntar bara på att få beställa hem den. Känns lite tidigt, men då har jag tid på mig att tänka igenom om den är den perfekta klänningen eller ej! Ska bli kul att läsa igenom era kommentarer!  

  • Ememem

    Vi  gifter oss den 31 augusti 2013 på Flädie mat & vingård utanför Lund. Vi köper all mat och dryck från dem, det kändes som att det var en lyx värd att unna sig den dagen, det enda vi behöver ordna är dekoration. Kyrka och fotograf är bokad samt band till festen är på gång. Vi har nyligen flyttat upp till Norrköping så det är inte helt lätt att planera ett bröllop på distans.

     

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!