• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Sjörå

    Någon som gör sminket om du vill ha det. Annars tror jag att du har fått med det mesta.


    Grattis till bebisen.


     

  • Brudiframtiden
    Ni som inte skickar std-kort, när skickar ni inbjudningarna? Tycker det är svårt att veta när man ska ta tag i det..Vi har bokat kyrka och lokal men ingen tid för vigseln än....
  • Lally

    Vi ska inte skicka några STD-kort, så funderar på att skicka ut inbjudningarna i februari/mars någon gång... Vi gifter oss den 24/8-2013, men har folk som kommer från olika delar av Sverige så vill vara ute i rätt god tid så så många som möjligt kan komma... Hur tänker ni andra? När skickar ni ut inbjudningar? Är februari/mars för tidigt?


     


    Brudiframtiden skrev 2012-10-05 06:22:06 följande:
    Ni som inte skickar std-kort, när skickar ni inbjudningarna? Tycker det är svårt att veta när man ska ta tag i det..Vi har bokat kyrka och lokal men ingen tid för vigseln än....
  • Makeupmyday
    Lally skrev 2012-10-05 15:45:12 följande:

    Vi ska inte skicka några STD-kort, så funderar på att skicka ut inbjudningarna i februari/mars någon gång... Vi gifter oss den 24/8-2013, men har folk som kommer från olika delar av Sverige så vill vara ute i rätt god tid så så många som möjligt kan komma... Hur tänker ni andra? När skickar ni ut inbjudningar? Är februari/mars för tidigt?


     


    Vi skickade STD-kort i september men siktar på att få iväg de riktiga inbjudningarna i februari. OSA sista april.
  • Biographic

    Hej tjejer! Här hemma går bröllopstankarna runt. Jag har börjat tänka på mer praktiska saker, som transport, städning av lokal, kylboxar, högtalare osv.
    Klänningen beställde jag för någon vecka sen och borde komma i mitten på november, är så pirrig! Snart ska jag sätta igång med tillverkning av inbjudningskorten också, har gjort en prototyp som känns bra.

    Jag funderar på serveringspersonal.. Jag har bett min syster fråga två kompisar om de vill fixa korv med bröd till barnen för en slant men vi ska ha förrätt och varmrätt till de vuxna från ett cateringföretag så vi måste fixa serveringspersonal. Det blir runt 50 st vuxna, hur många tror ni vi behöver ha som serverar då? Dryck kommer redan stå på borden. Kan serveringspersonalen fixa kaffe och tårta också? Det kommer antagligen dukas upp i ett rum bredvid själva festrummet och sen får man ta med sin tallrik till bordet är det tänkt.

  • brudpar2013

    Biographic: det finns cateringfirmor med serveringspersonal, kan inte inte beställa en sådan? Jag tror man brukar räkna 1 sevitör/20 pers, men är inte helt säker. Om ni ber personalen att fixa kaffe o tårta gör dem det nog också.

  • confuzed86

    Hej! Hoppar in här också :)


    Vi gifter oss den 17/8-13


    Vi har bokat kyrka och festlokal!


    planerar ett bröllop för ca 70 pers (budgetbröllop)


    Igår beställde jag pärlemorpapper på nätet för att göra inbjudningskort, meny, vigselprogram m.m. Fick 75 papper för ca 140kr på nätet :) Hittade även en simpel wordmall där allt är klart (bara till att ändra info och namn osv)


    Klänning med tillbehör är ordnat. Kostar mig inte en krona då jag ska ha min fasters klänning, smycken osv. Helt underbart fin är den :)


    Hur ska ni göra med maten? catering/laga själv/buffe?

  • JossanKossan

    Dags att gå in i gemenskapen och börja den gemensamma nedräkningen till vår månad, vi gifter oss den 17/8 på Gotland, min fästman kommer därifrån. Än så länge har vi bestämt: Plats för vigsel, Kovik Plats för bröllopsfest, Stelor Hotel Färgtema, vitt,vitt,silver och orange Toastmaster, min fästmans barndomskompis Tärnor och marskalker Tårta, har bokat konsultation Std-kort, ska pyssla själv och materialet är beställt Klänningen är det som jag vet står på schemat härnäst, även kläder till övriga följet. Blommor ska jag få prisuppgifter på. Vi har bjudit 90 personer men räknar med ett ganska stort bortfall pga lång resväg samt att vissa kan anse att det blir för dyrt med boende och resa.

  • confuzed86

    Jag har nyss gjort mina STD-kort i Word. Blev riktigt nöjd :)


     

  • Fröken Finemang

    nu ligger de sista STD korten o väntar på frimärken, jag har därför idag börjat spåna inbjudningskort. 

    nu försöker jag hitta en lördag där jag och eventuellt tärnan kan åka och titta på klänning..
    Vi får se när det kan bli av..

    Bröllopsmässigt annars, ja men tärnklänningar......
    jag tänker samma lika till båda två tror jag. fast olika färger bara. 

    gärna i våra temafräger såklart,
    och utan  axelband, är det nån som har nått tips på fina klänningar :D 
    jag blir nog blind av alla klänningar så jag ser ingen som "duger"..  

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!