• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • lillasofie
    ChristineL skrev 2012-09-11 12:26:28 följande:
    Nu blev jag lite besviken på sambon. Jag föreslog Vart jag än går med Stiftelsen som solosång på vigseln men han gillar den inte. Jag kan riktgt höra hur det skulle låta med bara sång och gitarr och så dissar han den! Vi har ju inte kommit på nåt annat än ändå...
    Den hörde jag första gången på radio för ett par veckor sen och blev kär direkt! Vi ska ha den i kyrkan med en kille med gitarr, dock lite lugnare, och sambon var helt med på idén ÄR ju helt underbar text och jag kände direkt att den kommer spelas på mååånga bröllop.
  • lillasofie

    För övrigt så frågade jag en annan vän om hon ville sjunga en annan låt i kyrkan och det ville hon jättegärna! Jag var lite orolig att hon kanske inte skulle vilja men inte "kunna" säga nej, men hon verkade bli väldigt glad

  • Makeupmyday


    En suddig hastigt tagen bild på mig i min älskade brudklänning! :)
  • Makeupmyday

    Hur går det för er brudar?


    Jag sitter och syr stolsöverdrag för fullt just nu, fick tag på Knoppa lakan av en tjej i Ängelholm :)


    Våra STD-kort gick ut i början på veckan så det har varit jättekul att höra reaktionerna från alla! Speciellt min lilla farmor, snart 100 år. Hon har haft lite problem med små blodproppar och varit krasslig ett tag, men nu hade hon ryckt upp sig och tyckte att hon nog måst få sig en ny klänning om hon ska på bröllop nästa år :) Lilla tanten....

  • Sjörå

    Vi postade våra Save-the-date kort i lördags. Så de kommer förhoppningsvis fram i början på veckan. I övrigt står det mest stilla just nu. Jag tittade på tiaror men när min blivande fick se dem sa han att han inte alls gillade tiaror. Så jag får nog tänka om. Mamma och jag ska till Stockholm om två veckor och titta på brudklänningar, även om jag antagligen satsar på en kinaklänning vill jag gärna prova igenom först och se vad jag passar i.

  • Fröken Finemang

    jag måste verkligen få utmin STD! hälften har gått ut, men hälften har liksom stannat hemma :D
    SKa köpa cellofanpåsar bara...

    vi har bestämt oss för att ha brunch /lunch/ någon sorts fika, dagen därpå för närmsta familjen och långresande vänner, såna man inte ser så ofta, och som kanske faktiskt sovit över hemma hos oss. 
    det kommer finnas en special text på dessa inbjudningar. långt ifrån alla kommer alltså få sådana inbjudningar.
    då kommer vi också passa på att öppna eventuella presenter.

    vi har ocks bestämt att vi ska ha svarta ballerina skor på oss. jag och mina två tärnor.och påf esten svidar jag om till rosa converse.

    tror jag ev kan ha bokat musiker till kyrkan igår på vår släktträff hehe, skall höra mig för till veckan, men tror det är så. superfint sjunger de iaf!

    förutom att vi taperserar och målar i vårt nya lilla radhus så, jobbar jag enmassa övertid.
    bröllopet hamnar lite längre bak i prioritering.

    dessutom, vår nya granne, gifter samma dag som oss? Är du här grannen?  


  • rosadröm
    Makeupmyday skrev 2012-09-11 20:48:53 följande:


    En suddig hastigt tagen bild på mig i min älskade brudklänning! :)
    Va fin och snygg klänningen är på dig!
  • Fröken Finemang

    jag är ju ledig!
    DÅ kan jag sätta mig med STD korten! De resterande!

    Men först en sidogrej..

    Vi flyttade förra veckan från lägenhet till parhus,  så jag har de tre senaste dagarna hängt lite på Ikea.
    Idag frågade en  tjej om jag ville svara på lite frågor.. Som tack fick jag en mat kupong..
    Okej, svarar jag, lite frågor kan jag alltid besvara.
    Ja framför kameran altså säger tjejen.
    Kommer du med utgår en ersättning på si å så många kronor..
    Jag ba: ok..

    ---> Reklamfilminspelning.....

    SÅ vi får väl se om jag dyker upp i rutan framöver :D

    Nu, fortsätta med STD korten, innan jag fortsätter packa upp o greja! 


  • Anaa

    Vi har ändrat om det lite hos oss, vi ska fortfarande ha bröllopet den 3:e i ängelholm,
    men i stället för att hyra tält som vi hade tänkt har vi nu bokat klitterhus istället. Så otroligt vackert där det ligger mitt på stranden:) Och så viger vi oss i ängelholms kyrka mitt i stan.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!