• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Deede

    Så, nu har vi bokat bygdegården i stället för församlingshemmet!


    Fick ett bra pris tror jag.


    För: snittar


    förrätt


    varmrätt


    efterrätt


    tårta


    personal under hela tiden


    och städning


    till ca 60 pers.


     


    ca 300:- per pers.


     


    Nu kommer vi antagligen ordna varmrätt (helgrillad gris) och tårta själv, så då blir det ännu billigare.


    Så nu blir nästa projekt att hitta nån som vill grilla till oss =).


     


    Hur går det för er?

  • Laures

    Hejsan alla brudar!
    Jag är också en augustibrud! =) Den 10:e aug blir vårt datum. Vi har prel. bokat lokalen och i morgon gör vi den fasta bokningen. Och jag har inte ens sett lokalen live! Min fästman åkte och pratade med dem och tog bilder, medans jag jobbade. (Jobbar mycket nu). Men det är bara kul och skönt att min fästman ens vill vara med och planera!
    Har varit och kollat på kyrkor idag med mina svärföräldrar... Älskar dem. Hade kunnat varit mina egna föräldrar. Vi va i 7 kyrkor... Hur ska man kunna välja? Alla var fina på sitt sätt.

    Till bröllopsfesten kommer vi vara ca 44 pers och vi har satt en budget på 50 000kr. Är det mycket? Lite? Vi kommer betala max 750kr/kuvert och då ingår allt.

    En sak som jag redan fastnad med är mitt färgtema. Jag hade tänkt mig persiko och bronz tema men jag har jätte svårt att hitta papper till inbjudningskort och dekorationer m.m Någon som tänkt köra på liknande färger och har lite tips??

  • Sjörå

    Idag beställde vi våra save-the-date kort samt frimärken. På Postens hemsida kan man beställa frimärken med två ringar på så nu har vi köpt 80 stycken. Tänkte att det skulle räcka till allt, inklusive tackkorten. Bara frimärkena kostade 500 kronor. Usch, nu börjar pengarna rulla. Tur att jag är så extremt lyckligt lottad att våra föräldrar står för vårt bröllop.

  • Fröken Finemang

    vi kommer vara på en ortens hembygdsgård. 
    vi betalar 2600kr för fredag kl13 till söndag kl 11. 
    där finns diskmaskin, kyl, frys, micro, å porslin.
    dukar kan vi hyra om vi vill, men frågan är om det inte blir KNOPPA lakan till dukar.
    har köpt 75 st av sambons kusin.
    och vi borde bli max 65 pers så några blir ju över och resterande kan ju va dukar och så kan man bra komplettera. 

    för övrigt tittar jag nu på tärnklänningar har hitttat en jättefin på bonprix.se 
    varav jag gillar den här:
    http://www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-cremevit-942104/?bundle=5300648&type=image#reviewsAnker 

    dag har jag fyndat dessa glas på ikea, 5 kr st istället för 15.  vi köpte 24 st  för de ska vi ha som ljuslyktor på borden. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00149807/
    passar vår temafärg turkos. 

  • Cajjo
    Fröken Finemang skrev 2012-09-02 21:28:12 följande:
    vi kommer vara på en ortens hembygdsgård. 
    vi betalar 2600kr för fredag kl13 till söndag kl 11. 
    där finns diskmaskin, kyl, frys, micro, å porslin.
    dukar kan vi hyra om vi vill, men frågan är om det inte blir KNOPPA lakan till dukar.
    har köpt 75 st av sambons kusin.
    och vi borde bli max 65 pers så några blir ju över och resterande kan ju va dukar och så kan man bra komplettera. 

    för övrigt tittar jag nu på tärnklänningar har hitttat en jättefin på bonprix.se 
    varav jag gillar den här:
    www.bonprix.se/produkt/trikaklaenning-cremevi...#reviewsAnker 

    dag har jag fyndat dessa glas på ikea, 5 kr st istället för 15.  vi köpte 24 st  för de ska vi ha som ljuslyktor på borden. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00149807/
    passar vår temafärg turkos. 
    Vi har dem fast i glasklart (när man har storfest, inte till bröllopet). De är toppen som ljuslyktor! Lagom stora och inte speciellt ömtåliga, men fiiina! Härlig färg du valt! De kommer skimmra jättefint!
  • ChristineL

    Idag var jag och provade lite klänningar! Denna fastnade jag för nästan direkt. Den är ju alldeles för lång men det fixas ju till.



  • brudpar2013
    Sjörå skrev 2012-08-30 18:24:29 följande:

    Nu har vi bokat vår fotograf, det blir Peter Olsson i Göteborg.


     


    Vi har valt ett helt annan koncept när det gäller festlokal. Vi hyr in oss i en herrgård och får då betala cirka 1300 per person för mat, tårta, serveringpersonal, blommor, brudskål, frukt framåt kvällen och hyra av herrgården. Dricka ingår i det priset. Men vi vill slippa sköta allt själva och bara få vara.


    Undrar vilken herrgård? Vi ska också gifta oss i gbg i augusti och kollar lite på hällsnäs för tillfället, men får gärna fler tips inom gbg :)
  • Loveit

    Vad gör man när man inte känner suget för bröllopsplanering alls? Tar en paus, det har jag gjort mer eller mindre. Blir bara så trött på allt som ska fixas men jag vill inte skippa de sakerna för då blir inte bröllopet som jag vill ha det. Sedan blir jag bara irriterad när folk skrattar bort mina ideer kring bröllopet bara för att vi inte ska ha så traditionellt.. blä

  • Biographic

    Vad är det för idéer folk skrattar bort? Om du känner att du är själv i planeringen och blir skrattad åt så förstår jag att lusten inte finns där.

  • Sjörå
    brudpar2013 skrev 2012-09-08 17:37:24 följande:
    Undrar vilken herrgård? Vi ska också gifta oss i gbg i augusti och kollar lite på hällsnäs för tillfället, men får gärna fler tips inom gbg :)
    Vi kommer att ha både vigsel och fest på Hällsnäs Herrgård. Rätt dyrt men oh så proffsiga de verkar vara. Har en kollega som hade sin fest där och han är en väldigt kräsen person och var supernöjd. Det är samma ägare till Hällsnäs som till Råda Säteri.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!