• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • 88kaktus85
    Marille skrev 2012-08-22 19:51:01 följande:
    Hej,
    Här kommer en till som ska bli bride 2 b, fast gift är jag redan vi gifte oss borgerligt och planerar ett bröllop i Stockholms Skärgård. Vi vill ha havet nära och att gästerna ska få mingla inte sitta still i 5 timmar vid ett långbord.
    Vi tänkte ha grillbuffé och en ganska avslappnad stämning.

    Det som vi tänkt lägga ner krutet på är musiken och att alla har tillräckligt att dricka-då skapar man snabbt en feststämning :)

    Vi är verkligen i planeringsfasen och lokal är ännu inte bokad-men många idéer och planer finns.

    När tänkte ni skicka era inbjudningskort? Räcker det om man skickar dom i februari?

    Spännande med all ålanering men frustrerande även då man vill ha så mycket och får skala av så inte budgeten spräcks direkt :)

    Hur gör ni med alkoholen? Är det färdiga kuvert eller köper ni in flaskor av restaurang/lokalen?

    Va härligt det lät :)


    Jag tänkte oxå skicka ut i februari för de flesta lägger ju semestern februari/mars så vill gärna att det ska kunna planera lite. :)


    Vi kommer åka till tyskland för att handla alkohol :)

  • Marille

    Ja vi vill att gästerna ska uppleva Skärgården och dess vackra natur. Vi bor ca 5min från havet.
    Ja, precis februari/mars bör vara bra tid att skicka ut dom.

    Vet du redan nu hur era kort kommer se ut? VI vill inte ha så traditionella, snygga men de ska ändå vara jag och mannen-vår stil liksom.

    Tyskland låter bra, men tyvärr tillåter inga lokaler här att man har medhavd dryck då de kan förlora alkoholtillståndet direkt. 

  • Fröken Finemang
    Marille skrev 2012-08-22 19:51:01 följande:
    Hej,
    Här kommer en till som ska bli bride 2 b, fast gift är jag redan vi gifte oss borgerligt och planerar ett bröllop i Stockholms Skärgård. Vi vill ha havet nära och att gästerna ska få mingla inte sitta still i 5 timmar vid ett långbord.
    Vi tänkte ha grillbuffé och en ganska avslappnad stämning.

    Det som vi tänkt lägga ner krutet på är musiken och att alla har tillräckligt att dricka-då skapar man snabbt en feststämning :)

    Vi är verkligen i planeringsfasen och lokal är ännu inte bokad-men många idéer och planer finns.

    När tänkte ni skicka era inbjudningskort? Räcker det om man skickar dom i februari?

    Spännande med all ålanering men frustrerande även då man vill ha så mycket och får skala av så inte budgeten spräcks direkt :)

    Hur gör ni med alkoholen? Är det färdiga kuvert eller köper ni in flaskor av restaurang/lokalen? 
    vi skicar våra lagom till alla hjärtans dag om vi hinner pyssla ihop dem klart tills dess förstås. 

    alkoholen köper vi i tyskland och lagar maten själv, så det blir "vi".. =)

     
  • kipso

    Tänker skicka våra kort i mars nångång. Och det eftersom att vi väntar barn i februari så vi tänker att vi kör dop samtidigt :)

  • augusti2012

    jag är så avundsjuk på er som  har erat kvar.. jag gifte mig 4/8 iår och det var en av dem bästa dagarna i mitt liv. Har tittat på kort nu ikväll från fotografen och jag ser så lycklig ut på alla bilder.

    Lycka till med er planering. Det kommer gå upp och ner. Men att stå och lova sin blivande man att älska honom i nöd och lust gör mig tårögd. Så himla fint. Det är det som räknas i slutändan är inte hur mycket ni har lagt ekonomiskt eller att ni har världens dyraste ring på fingret. Det som räknas i slutändan är kärleken till varandra.


    ">



    ett litet videoklipp från vårt bröllop. Solisten Emelie Wåhlin sjunger du är allt av sonja allden



     


     
  • Maiia81

    Oj vad ni är tidiga med inbjudmningarna!
    Vi hade tänkte skicka ut "Save-the-date" lagom till Alla hjärtans dag. Är vi sen kankse??

  • Mandala

    Idag lägger vi våra save-The-date kort på lådan. Tänkte sen skicka riktiga inbjudan i början på nästa år. Har inte riktigt bestämt när. Annars har vi inte hunnit med så mycket.

  • Makeupmyday
    Maiia81 skrev 2012-08-25 16:44:00 följande:
    Oj vad ni är tidiga med inbjudmningarna!
    Vi hade tänkte skicka ut "Save-the-date" lagom till Alla hjärtans dag. Är vi sen kankse??
    Hur fort man skickar ut Save-The-Date beror nog kanske mest på om man ska ha många långväga gäster på sitt bröllop. Vi skickar STD-kort under september och de "riktiga" inbjudningarna i feb-mars. Har jag tänkt iaf :)
  • Maiia81
    Makeupmyday skrev 2012-08-26 14:44:01 följande:
    Hur fort man skickar ut Save-The-Date beror nog kanske mest på om man ska ha många långväga gäster på sitt bröllop. Vi skickar STD-kort under september och de "riktiga" inbjudningarna i feb-mars. Har jag tänkt iaf :)
    Jo det är sant...Vi har ju bara gäster här från trakten så deet behövs ju inte jättemycket planerande för dem, men jag tycker det kan vara skönt att de vet att det är på gång eftersom det kan vara mitt i nåns semester...
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!