• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Fröken Finemang

    En uppdatering:
    Här är vårt Save the date kort som vi började dela ut igår, har fått roliga reaktioner, trots att alla som fått dem än så länge, har vetat om det!



    Vi har också köpt lakan till stolarna, av sambon kusin,
    Med lakanen fick vi massa röda band, som mamma tyckte va jättebra! Dom kan ni väl ha, fast de tyker väl inte jag haha, rött är in vår temafärg ju! men nått ska jag väl kuna göra med banden!.. Kanske att gästerna kan "knyta kärlekens band" tillsammans med oss, med dessa stora röda, fina band.. Får se om jag får ihop det praktiskt!

    vi har också bestämt oss för att måttbeställa sambons kostym då vi fick ett väldigt bra erbjudande från min bror som är delägare i en herrklädesbutik.  Brorsan tycker att hans svåger to be ska ha riktiga kläder, och detta utan att jag lagt mig i! Grabbarna har bestämt detta själva ;D 
    Så där försvann 3500 kr av vår budget, (vi hade tänkt att han skulle ha sin nuvarande kostym :D)

    Jag ska åka till Ruths i Västerås och prova en massa klänningar innan jag beställer från jenjenhouse. 
    Enligt BT har Ruths klänningar även i stora storlekar vilket jag drar och de vore så kul att få PROVA olika modeller!
  • Maiia81

    Hej!

    Här vill jag också vara med :)

    Vi har tänkt gifta oss 10/8, men min m2b börjar tveka lite nu...Måste nämligen spara in alla pengar under det här året o bara middagen kommer går på ca 50 000. Men det är väl bara att hålla i pengarna.

    Jag vill inte sa så mycket dekoration på borden då lokalen är fin i sig och jag vill inte att den ska "försvinna"...

    Hoppas på att kunna få en massa tips här i tråden :)

  • Fröken Finemang

    Maiia81: vi har budget på ca 40 000 som vi oxå ska spara in under året som kommer, vi gifter oss 3:e Å det blir till att hålla i pengarna men det blir nig bra! Gott ändamål och att sprida ut dina gracer under året kör ju inget!

  • rosadröm
    Makeupmyday skrev 2012-08-18 21:08:36 följande:
    Jag va å köpte min brudklänning idag! Har gått runt med ett löjligt smile hela dagen! :)
    Grattis! Härlig känsla efter ha köpt klänningen, går inte att sluta le :) Ngn bild på klänningen?
  • rosadröm
    Fröken Finemang skrev 2012-08-18 21:37:45 följande:
    En uppdatering:
    Här är vårt Save the date kort som vi började dela ut igår, har fått roliga reaktioner, trots att alla som fått dem än så länge, har vetat om det!


    Vi har också köpt lakan till stolarna, av sambon kusin,
    Med lakanen fick vi massa röda band, som mamma tyckte va jättebra! Dom kan ni väl ha, fast de tyker väl inte jag haha, rött är in vår temafärg ju! men nått ska jag väl kuna göra med banden!.. Kanske att gästerna kan "knyta kärlekens band" tillsammans med oss, med dessa stora röda, fina band.. Får se om jag får ihop det praktiskt!

    vi har också bestämt oss för att måttbeställa sambons kostym då vi fick ett väldigt bra erbjudande från min bror som är delägare i en herrklädesbutik.  Brorsan tycker att hans svåger to be ska ha riktiga kläder, och detta utan att jag lagt mig i! Grabbarna har bestämt detta själva ;D 
    Så där försvann 3500 kr av vår budget, (vi hade tänkt att han skulle ha sin nuvarande kostym :D)

    Jag ska åka till Ruths i Västerås och prova en massa klänningar innan jag beställer från jenjenhouse. 
    Enligt BT har Ruths klänningar även i stora storlekar vilket jag drar och de vore så kul att få PROVA olika modeller!
    Söta Save-the date kort Solig
    Låter som en jättebra idé med dem röda banden, hoppas du får det att gå ihop att "knyta kärlekens band"
    Lycka till med prövande av klänningar
  • Maiia81
    Fröken Finemang skrev 2012-08-19 11:23:51 följande:
    Maiia81: vi har budget på ca 40 000 som vi oxå ska spara in under året som kommer, vi gifter oss 3:e Å det blir till att hålla i pengarna men det blir nig bra! Gott ändamål och att sprida ut dina gracer under året kör ju inget!
    Ja alltså det kommer ju till lite kostnader utöver maten o det, men va fasen. Man gifter sig ju (förhoppningsvis) bara en gång o då får de kosta lite grann :)
  • Fröken Finemang
    Maiia81 skrev 2012-08-19 18:44:27 följande:
    Ja alltså det kommer ju till lite kostnader utöver maten o det, men va fasen. Man gifter sig ju (förhoppningsvis) bara en gång o då får de kosta lite grann :)
    hahaha, jag tänkte hela tiden att jag sulle lägga till, att för er är ju det bara maten så vi ligger rätt bra till. 
    Men det glömmade jag väl bort ;)

     några få enstaka poster tillkommer nog utöver maten.. Tungan ute
    Men som sagt, man gifter sig bara en gång! (eller för sambons del två gånger Glad men ändå!
    detta blir första brölopet där hans föräldrar faktiskt är med, så han räknar det ändå som sitt första, riktiga..
    Vi sa dock att vi ligger lite lågt och tar mest familjen, så vi hoppas klara oss med 40. o maten gör jag o våra mammor veckan innan så där spar vi en del ju =) 
  • Linaangelica1

    Vill också vara med i tråden :) Vi gifter oss den 31 augusti 2013!

  • Biographic

    Åh, vill börja pyssla med inbjudningskorten nu!! Men ska vänta nån vecka till. Jag tror att det mesta är bestämt nu, förutom tärnklänningarna.

  • Brudiframtiden
    Linaangelica1 skrev 2012-08-19 19:41:39 följande:
    Vill också vara med i tråden :) Vi gifter oss den 31 augusti 2013!

    Då gifter vi oss samma dag!!!


    Fröken Finemang, den budgeten ska vi också försöka hålla... Vi kan väl hjälpas åt att leta billigt och komma på bra lösningar!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!