• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • suzzi

    Hej! Jag är ny här, hoppas det går bra. Vi ska gifta oss den 25:e maj i Svedala kyrka (Skåne). Vi har bokat kyrka, präst, lokal och catering med personal. Vi har även beställt en massa saker till dukning via www.efavormart.com. Superfina saker till superfina priser . Klänning har jag sett men inte beställt likaså kläder till de andra, sambo, barn och systerdotter. Solist, frisör och make-up är också bokade. Nu måste vi fixa fotograf och någon form av transport.


    Möjligtvis kan jag göra lite fel i början, är inte så van att skriva såhär.


    Kul att vara här, hoppas på utbyte av tankar och funderingar (även om jag just nu inte har några).

  • mille88

    Vi ska fotograferas vid slottet det ligger en lokal lite längre ner på samma väg Som vi ska hyra, Vi har en budget på ca: 40.000 vad ska ni servera för sorts mat??

  • maloli

    Vi kommer ha lila som färg tema. Oj 20000 skulle vara bra att ha som budget. Bara vår lokal kostar 27000, då ingår porslin, vi har huste fre-sön, städning, en värdinna, ljudanläggning m.m.

  • Nyfiken01

    Oj vad långt alla kommit i sin planering, jag har inte ens bokat lokal och vigselförättare än..men ska försöka göra det idag :)

    Hade först tänkt gifta oss 11maj..men har nu ändrat mig och tänker istället ta 25 maj. Får hoppas det är lite varmare då eftersom vi ska ha bröllopet utomhus vid en sjö :)

    Det jag har gjort hittills är att köpa in lite material till inbjudningskorten, beställer från optimalprint men kommer sen pimpa upp dom lite. Festhäften har jag i datorn så dom väntar i princip bara på att skrivas ut och piffas till lite, men det behöver ju inte göras än.

    Gästlistan är väl typ klar..några småändringar kanske. Vi blir inte så många ,ca 40 bjudna inklusive barn .

    Har även klart i huvudet hur jag vill ha dukningen så det ska inhandlas lite dukar osv.

    Kommer inte köra stenhårt på nåt färgtema men kommer ha gammelrosa som en "röd tråd".
    Men kommer inte sätta gammelrosa på allt direkt :P

    Klänning är på gång. Har hittat en på jenjenhouse men sen fick jag se samma klänning på tradera från annan säljare så den har jag budat på. Köp nu pris 1500 kr, Hittills är jag enda budgivaren och priset är 429 kr. Hoppas ingen annan vill ha den ;) Vore skönt att komma undan med 600 kr för en klänning ;)

     

  • Maan88

    Vi gifter oss 4:e maj. Kyrka och restaurang är bokade, ringar köpta(längtar efter att få ta på mig den för evigt vaaaarje dag), bådas skor är köpta, fotograf bokad, hår och smink kommer en kompis att göra (tänkt gå på en make-up store sminkning och sedan köpa sminket om det känns rätt), i oktober ska jag ta med mamma för en heldag av klänningsprovande, tror jag vet hur buketten ska se ut. Kan man beställa från Blomsterlandet tro? En kompis kommer att köra oss mellan kurka och restaurangen. Vi har inte bokat hotell ännu(men jag tror vi vet vilket vi vill boka in oss på (jobbar dock inom kedjan och vill vänta tills personalpriserna släpps ). Min stora stress just nu är amekmånaden- vi vill åka dagen efter vigseln men kan inte riktigt komma fram till vilket land/världsdel vi vill åka till.. Trycksakernas utseende är spikade, förutom typsnittet på texten samt vad vi ska skriva mer exakt i inbjudan. Brudgummens syster kommer hjälpa oss att färdigaställa dem så snart vi bestämt oss. Tänkte skicka ut dem i nov/december. Spännande att höra hur ni andra "ligger till"!

  • FruW

    Hej, nu är vi tillbaka från vår kombinerade semester/spaningsresa i England, och av de tre hotell vi kikade på så hade vi en självklar favorit.Glad Vi har nu preliminärbokat det för den 11 maj, men det känns fortfarande overkligt och kommer inte vara helt hundra förrän vi bokat vigselförrättaren. Men vi njuter just nu av att ha hittat ett fantastiskt ställe som vi tror att vi kommer att ta! Vi kommer troligen att ha vigsel och middag i samma rum (fantastiska fönster!), men med ca en timme emellan för ommöblering, då vi och gästerna kan mingla antingen i salongen eller i trädgården (som är helt underbar) beroende på väder.


     


    Vi är så glada att vi hittat detta mysiga ställe, och hoppas att de svenska gästerna kommer att vilja stanna 1-2 nätter på samma hotell som vi för att få ut lite mer av vistelsen.


     


  • suzzi

    FruW Det ser helt underbart mysigt ut. Som gäst hade jag gärna stannat . Imaj är väl vädret ganska fint i England, eller? Fast å andra sidan, är det bara i närheten så fint inne som ute så är man kanske gärna inomhus i alla fall. Supermysigt. Ni kommer att få en fin dag.

  • FruW

    suzzi: Tack! Ja maj brukar ju vara fint både i England och Sverige, men man kan aldrig veta riktigt hur vädret blir... Men det är mysigt inomhus också :) Det är inget lyxhotell direkt, lite gammalt och slitet på sina ställen men det är bara charmigt.


     


    Har ni långt mellan kyrka och festlokal eller kan gästerna enkelt promenera dit? Jag är sugen på att fixa någon sorts tipspromenad för de gäster som har lust :)

  • suzzi

    FruW: En helt vanlig dag är det en skön promenad på ca 20 minuter mellan kyrkan och vår festlokal. Men nu är ju inte 25 maj 2013 en vanlig dag , så det blir att gästerna kör. Dessutom bor många av våra gäster inte i vår ort så det är helt naturligt att de tar bilen.


    Det är väl en bra tanke att ha en tipspromenad samtidigt som man ändå tar en promenad mellan kyrka och festlokal. Förmodar att det var så du tänkte .


    Maj 2013 kommer att bli en fin månad med bara solsken och allmänt fint väder, oavsett var våra vigslar kommer att ske. Det har jag bestämt .

Svar på tråden Maj 2013