• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • maloli

    kul att se alla buketter och klänningar! Kan tipsa er som bor runtomkring Kungälv att det ligger en brudaffär där "Helens Brud och bal" som ska avveckla butiken och har 50-70% på hela sortimentet! Hittade min klänning, underkjol, bolero och en brudnäbbsklänning för den otroliga summan av 3400kr!

  • disneyprinsessan

    sitter och funderar på färgtemat....vi är inne på lila, svart och silver!
    har tänkt att ha en ljuslilla underkjol för jag tycker att vit undekjol känns för tråkigt.

    vad har ni för färgteman?? 

  • disneyprinsessan


    omg jag har hittat överdelen till min klänning!!
    så det ser ut som att man bara behöver sy kjolen Glad 
  • mille88

    Vi har bokat lokal och kyrka ska gifta oss i Vittskövle i Skåne. Har dessutom redan köpt klänning och slöja den ska sys om lite längre fram Vårt färgtema är rosa grönt och vit och vi gifter oss också den 25maj :)

  • tagetuss
    mille88 skrev 2012-09-04 15:23:27 följande:
    Vi har bokat lokal och kyrka ska gifta oss i Vittskövle i Skåne. Har dessutom redan köpt klänning och slöja den ska sys om lite längre fram Vårt färgtema är rosa grönt och vit och vi gifter oss också den 25maj :)

    Då gifter du dig inte jättelångt från mig! Ska gifta mig i Träne kyrka en bit utanför Vä. Var ska ni va efteråt?


     


    Har kommit fram till att jag inte vill ha vit klänning utan champage-färgad. A-linjeformad med V-neck helt i spets. Dock är jag rädd att jag inte hittar nån utan blir tvungen att beställa från kina, vilket är lite svårt eftersom jag inte vet mina mått alls eftersom jag ju nyligen fött barn.


     


     

  • Oslomyran

    Drömmer: Ja, lila har vi som temafärg. Å ja om båda klänningarna passar så kommer de nog blir svårt att välja...men men egentligen så ärdet då bara ett lyx problem. Jag får väl råd fråga här sen

    Vi har egentligen bara bestämt mörklila/lila som tema. Men kanske grönt till kan passa?


    För min del blir det nog en vit underkjol. Har inte hittat några med färg..har du?

  • hsmamma

    Någon mer här med "budgetbröllop"? Vår budget är på ca 20000 kr

  • LinneaR
    hsmamma skrev 2012-09-04 23:16:30 följande:
    Någon mer här med "budgetbröllop"? Vår budget är på ca 20000 kr
    Vi har inte satt någon direkt budget, men vill helst inte komma över 20 000...så då kanske det är ett budgetbröllop:)

    Har inte kommit jättelångt i planeringen så vet inte riktigt om summan är realistisk...men jag tror det. Ju billigare desto bättre är vårt motto...fast så klart utan att det syns:)
  • fia1982

    vi hoppas på att hålla det runt 30.000.


    Ska boka tid för tårtprovning i morgon

  • disneyprinsessan
    hsmamma skrev 2012-09-04 23:16:30 följande:
    Någon mer här med "budgetbröllop"? Vår budget är på ca 20000 kr
    vi kommer ha en budget på 20000kr ! hoppas att vi kommer kunna hålla den!
Svar på tråden Maj 2013