• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • CoG

    kaffegrus Det finns en duktig sömmerska i yttersjö. Margaretas textilatelje kan du söka på.

  • CoG

    Igår blev våra placeringskort helt klara äntligen.
    Jag har gruvat mig för att skriva namnen, men det blev helt ok.

    Jag tog också med min klänning och skor till mamma idag så att hon fick träna på att knyta klänningen.
    Det är bestämt att hon ska vara med mig under förmiddagens förberedelser hos frisören och sedan då vi fotograferas.
    Hon ska få hjälpa mig på med klänning och allt och det känns riktigt roligt!
    Hon får låna vår kamera också så att hon kan fota lite då håret stylas och då jag sminkas.

    Men vår präst har inte hört av sig än.
    Jag vet inte hur jag ska hinna göra iordning våra vigselprogram.
    Vi har ingen bra skrivare hemma så jag hade tänkt skriva ut dom på jobbet...men jag jobbar bara 2 veckor till sen är det semester. Typiskt!
    Jag ringde och fick numret till prästen i onsdags men då jag ringde nådde jag bara fram till en telefonsvarare där jag lämnade meddelande. Men han ringde inte upp.

    Det får väl lösa sig ändå.
    Jag vill ju fåtag på kantorn också så att han får veta vilka låtar vi valt och så vi får veta om allt blir som vi tänkt oss.

  • Kaffegrus

    Hej

    Tack för era svar! Jag har varit för stressad för att hänga på BT den senaste tiden. Bröllopsplanering och nytt jobb ger en del vakennätter Obestämd Nu är det dock bara tre dagar till jag ska till Margareta på högtidskläder och jag satsar på att det bir bra. Trots att det känns lite sådär. 

    CoG: Du kanske får låna skrivare av någon annan? Man kan också mejla sin präst, där har vi haft bäst odds för svar. 


  • CoG
    Kaffegrus skrev 2013-06-23 20:25:27 följande:
    CoG: Du kanske får låna skrivare av någon annan? Man kan också mejla sin präst, där har vi haft bäst odds för svar.
    Hoppas att det blir bra då du lämnar klänningen på högtidskläder!

    I Onsdags ringde jag församlingen igen och fick veta att vår präst och kantorn (som är prästens fru) gått på semester och väntas åter den 15 juli.
    Jag tycker att det hade varit trevligt om prästen hört av sig innan och berättat hur tidsplaneringen såg ut.
    Jag har trots allt mailat församlingen 2 ggr under våren utan svar också...

    Jag hoppas att det är en bra och trevlig präst då vi väl träffas iaf.
    Vigselprogrammet gör jag klart utan präst och testar att skriva ut det på jobbet den här veckan.
  • Kaffegrus

    Ojdå.. Vad tråkigt. Men vilka invändingar kan ha på hur vigselprogrammet ser ut..? Det löser sig nog fint. I värsta fall står väl en grej på fel plats. Inge jag skulle brydd mig om som gäst

    Nu har jag sett din dukning i den andra tråden också. Superfin! 


  • CoG

    Det som kan ändras är utgångslåten om inte kantorn vill spela till den.
    Men resten ska väl vara på rätt plats.

    Just nu är jag så stressad inuti att jag inte vet vart jag ska börja.
    Jag tror att jag måste sätta mig ner och skriva en tydligt lista på det som är kvar så att jag har koll,
    att inte ha koll är stressande :)

    Det är ännu några veckor kvar trots allt :)

    Men jag är lite orolig att jag plötsligt ska komma på någon som jag glömt, men som känns viktigt för mig...typ under bröllopsmiddan.
    Det behöver inte vara ngt stort, men dagen går ju inte att göra om så om en sak fattas så kommer den ju att fortsätta vara borta.
    Jag är lite detaljnörd....därav tändsticksaskarna (tex) som verkligen inte behövs.
    Många ggr har jag fått lägga band på mig för att inte hitta på för mkt, det skulle ju vara enkelt var det tänkt från början.

    Var det idag du skulle lämna in klänningen?

  • Kaffegrus

    Hehe, inte lätt att vara du.. Jag var också sjukt stressad för ca en vecka sedan, men nu har det lagt sig igen. Det hjälper att skriva listor och liknande, speciellt en lista där man skriver ner allt som ska beställas från internet. En del hinner man ju om man kommer på det bara veckan innan bröllopet, men saker som ska beställas kommer ju kanske inte fram. Men nu tror jag att vi har beställt allt som ska beställas. Och om inte får vi klara oss utan. Man behöver ju egentligen inget mer än vad man gör på vilken som helst annan fest. Skulle det krisa så får du höra av dig här. Jag är ju redan gift när det är din tur, så du får låna om det behövs

    Nu är klänningen lämnat in och det känns faktisk sjukt bra! Kan inte vänta tills jag får bära den och visa mig fram till Kenneth.  


  • CoG

    Idag är sista dagen på jobbet, sedan semester och jag tror att stressen lagt sig lite.
    Jag har fixat klart vigselprogrammen och middagsprogrammet som inte är mer än några tackrader.
    Skönt att det är klart ändå :)

    Bra att klänningen än inlämnad, berätta hur den blev!

  • knackamackadam

    Idag har jag hunnit ha ett litet (eller stort, beroende på vem man frågar;)) utbrott av stress runt allt som ska fixas. Nu har jag listat upp det mesta, så nu känns det bättre. Det mesta är ju klart men nu ska sista smådetaljerna fixas, schema för dagen göras och små uppgifter ska delas ut (typ vem som tar hand om och delar ut vigselprogrammen o.s.v) . Det är ganska många småsaker och det får mig hispig om jag inte har allt på en lista. Allt tenderar att bli väldigt dyrt nu på slutet eftersom jag betalar vad som helst för att snabbt fixa det. I och för sig är budgeten spräckt flera gånger om, så den behöver jag inte förhålla mig till längre

Svar på tråden Umebrudar 2013