• CoG

    Umebrudar 2013

    Det är ett tag kvar...
    Men kanske har vi blivit några från Umeå och dess närliggande byar här inne som gifter sig 2013?

  • Svar på tråden Umebrudar 2013
  • CoG

    Vi har skrivit ut på separat papper själva infot i inbjidningskortet och klistrat fast det med smal dubbelhäftande tejp.


    Kaffegrus skrev 2013-04-12 08:55:40 följande:
    Hej Umebrudar

    I dag har jag fått veta vilken präst som ska viga oss. Kenneth Nordgren heter han. Någon som har erfarenhet av honom och kan dela några ord? Jag är rädd att få någon som inte alls känns bra..

    Vi blev tipsade om Gustav Ericsson som vi skickade ett mail till, men han hade tyvärr semester just den veckan. Annars verkade han oerhört söt och trevlig på mail, så vi är lite ledsna för denna förlust. Hoppas dock att vår tilldelade är en vinst

    Vi hoppas på att göra klart våra inbjudningar under helgen då det på söndag är precis tre månader kvar till dagen. Vi gör inbjudningskorten själva och har köpt in lite tjockare papper. Men hur har ni andra som gör sjäøva gjort? Skriver ni texten direkt på inbjudningskorten eller skriver ni ut ett vanligt papper och limmar på? Jag är inte så pysslig och behöver lite hjälp.
  • CoG

    Tack! :)

    Dom är inte så avancerade, men tänk vad tid det tar att pyssla ihop dom ändå.

    Nu söker jag inspiration till tändsticksaskar som jag vill göra fina och lägga på några av borden.

    Det är mitt i sommaren men vi kommer att dekorera med några värmeljuslyktor och det vore ju trevligt om ngn ville tända dom också :)

  • Kaffegrus

    Jo, det blev ju faktisk väldigt fint Jag tänkte det skulle se billigt och fult ut med papper tejpad eller limmad på korten, men det lev ju faktisk inte så illa.

  • CoG

    jag vågar inte skriva på fri hand så pass mkt text, skulle säkert bli fel någonstans :P


    Kaffegrus skrev 2013-04-12 19:23:52 följande:
    Jo, det blev ju faktisk väldigt fint Jag tänkte det skulle se billigt och fult ut med papper tejpad eller limmad på korten, men det lev ju faktisk inte så illa.
  • Kaffegrus

    Nej, det skulle jag inte våga häller. Inte minst för att min handstil är riktigt ful :-S men jag undrade om man skulle skriva ut direkt på kortet. Men den är väl för tjock för en vanlig skrivare..

  • CoG

    Okej :)

    Jag tror att det blir svårt att skriva ut på ett tjockare papper, precis som du skriver.
    Det gå ju att välja ett väldigt tunt papper att skriva ut på eller ett med lite svagt mönster för att få lite snygg effekt.


    Kaffegrus skrev 2013-04-12 19:43:22 följande:
    Nej, det skulle jag inte våga häller. Inte minst för att min handstil är riktigt ful :-S men jag undrade om man skulle skriva ut direkt på kortet. Men den är väl för tjock för en vanlig skrivare..
  • CoG

    Imorse satt jag vid datorn och bokade ett hotellrum för mig och min blivande till bröllopsnatten och på torsdag ska han få prova ut kläder på högtidskläder.
    Det känns bra varje gång jag kan bocka av något på listan :)

    Jag funderar en del på bröllopstårtan, som jag tänkt göra själv.
    Jag har ingen lust att göra många tårtor innan, men hur ska jag lyckas bestämma mig för vilka smaker som blir bäst?

    Jag funderar på om vi bara ska ha vanliga bottnar eller om man ska ha en vanlig och en chokladbotten....
    Tur att det är lite tid kvar att fundera :)

  • Plättis
    CoG skrev 2013-04-15 08:57:56 följande:
    Jag funderar en del på bröllopstårtan, som jag tänkt göra själv.
    Jag har ingen lust att göra många tårtor innan, men hur ska jag lyckas bestämma mig för vilka smaker som blir bäst?
    Istället för att baka tårtor i mängder kan du göra muffins, då går det göra flera olika smaksättningar och prova sig fram Principen är ju densamma, förutom att det blir minitårtor istället för flera stora.
Svar på tråden Umebrudar 2013