• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan

    Åh grattis Lipan! Lät jätte fint!
    Vi har också en hemsida där vi lägger upp bilder från vår dag och en blogg där vi skriver in våra förberedelser så de kan följa våra planer från start fast i efterhand då ;). Så på kortet de får kommer det stå att vi har gift oss och en adress till hemsidan och ev. en festinbjudan (om inte en hint om att den kommer i alla fall).
    Jätte fina kort. Ni är såå vackra! Grattis!

  • jakother

    Hade tänkt sy min klänning men nu har jag hitta en på tradera för 800, hur ska ni göra?


    För All Tid 2012-08-25
  • Lipan
    Smulan skrev 2012-06-05 18:48:57 följande:
    Åh grattis Lipan! Lät jätte fint!
    Vi har också en hemsida där vi lägger upp bilder från vår dag och en blogg där vi skriver in våra förberedelser så de kan följa våra planer från start fast i efterhand då ;). Så på kortet de får kommer det stå att vi har gift oss och en adress till hemsidan och ev. en festinbjudan (om inte en hint om att den kommer i alla fall).
    Jätte fina kort. Ni är såå vackra! Grattis!
    Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir! Glad Allt blev verkligen precis som vi tänkt oss.

    Jag har bloggat om alla förberedelser, då vi skickat ut save the datekort redan på alla hjärtans dag, men då med festdastumet. Så alla visste ju ATT vi skulle gifta oss, bara det att dom blev överraskade om när. Flört
  • jakother

    om ni googlar Mårdseleforsen och går in på bilder så ser ni vart vi ska gifta oss, det är en lång brygga till en häng bro där bredvid hängbron finns en liten plattå där ska vi stå och bli man och fru :)


    För All Tid 2012-08-25
  • Smulan
    Lipan skrev 2012-06-05 23:43:19 följande:
    Tack så hemskt mycket, vad glad jag blir! Glad Allt blev verkligen precis som vi tänkt oss.

    Jag har bloggat om alla förberedelser, då vi skickat ut save the datekort redan på alla hjärtans dag, men då med festdastumet. Så alla visste ju ATT vi skulle gifta oss, bara det att dom blev överraskade om när. Flört
    Gud vad roligt! smart. Jo alla vet ju att vi vill gifta oss så de blir nog inte så förvånande att vi gör det men de förväntar sig nog ett vanligt eftersom det är det vi har pratat om. Men nu har vi inte råd och då gör vi så här=).
    jakother skrev 2012-06-06 07:15:06 följande:
    om ni googlar Mårdseleforsen och går in på bilder så ser ni vart vi ska gifta oss, det är en lång brygga till en häng bro där bredvid hängbron finns en liten plattå där ska vi stå och bli man och fru :)
    För All Tid 2012-08-25
    Åh det var ju jätte fint! Blir kanon bra det där. Hoppa hoppas att ni får fint väder också.
  • Lommila1

    Nu e jag gift! :)

    Och vigseln avslöjad... alla reaktioner var väl inte helt positiva, fast de hade vi räknat med... Och väldigt få har gratulerat oss:( Ja om man inte räknar att gilla statusbytet från förlovad till gift på FB som en gratulation, iaf jag räknar inte det som att gratulera.

  • jakother

    Lommila1: Grattis grattis!!! :) synd att inte de närstående var mer förstående! Jag mena gifter man sig för dom eller sig själva????? :D


    För All Tid 2012-08-25
  • Smulan
    Lommila1 skrev 2012-06-06 18:46:26 följande:
    Nu e jag gift! :)

    Och vigseln avslöjad... alla reaktioner var väl inte helt positiva, fast de hade vi räknat med... Och väldigt få har gratulerat oss:( Ja om man inte räknar att gilla statusbytet från förlovad till gift på FB som en gratulation, iaf jag räknar inte det som att gratulera.
    Åh stort grattis! Hoppas det var den fantastiska dag som ni hade tänkt er.
    Fy vad tråkigt att ni inte fått mer gratulationer av era vänner och släktingar...jag blir jätte ledsen när jag hör sådant. Jag säger som jakother man gifter ju sig för sin egen skull inte andras. Jag hoppas ändå att de andra kommer på bättre tankar och gratulerar er snart!
  • jakother

    Jag vet att om några av dom vi bjudit inte kommer för att det "bara är födelsedagskalas", så kommer vi få höra de sent att" dom inte fick komma".. Men men vi tycker att alla fått samma chans till att komma! Vi vill inte ha press på oss iom bröllopet eller att de ska komma bara för att det är bröllop.. utan för att dom vill umgås med oss! =)

    Vi har dock berättat för min pappa eftersom vi kom fram till att vi inte kunde bära hela skutan själva då vi har tre små barn under fem år, så han och hans tjej vet om det.. dock har det kommer många spekulationer om bröllop nu när inbjudningarna är ute om kalaset, men vi har bara nekat och sagt att det kommer bli ett födelsedagskalas! :)

    Jag sitter och tokplanerar inför just nu, gjort schema för dagen och checklista, kollat blommor, klänning(köper nog från tradera!)

    Vi åkte idag till vigselplatsen och tog lite bilder på stället så att man har egna bilder att titta på dock är det ju vårflod just nu så om vi skulle gift oss nu skulle nog ingen hört vad vi sagt! :) :) Längtar så mycket!!

    Vi ska på bröllop för min m2bs bror i juli och då får man ju se vad man ska komma ihåg att ha med dock ska dom ha ett stort bröllop i kyrkan, tärnor, planerat i över ett år, catering, festlokal etc etc ja ett sånt där "Som alla andra"-bröllop :) Ska bli kul :)

    Har så mycket jag vill säga nu känner ja.. vi kommer få det så bra!!!! :) Det enda jobbiga är att min mamma nog INTE kommer att komma eftersom min pappa och hans tjej är där ( det är våran stuga(där vi ska ha festen) tillsammans, Pappa och barnen, vi står som ägare allihopa) och min mamma HATAR min pappa.....


    För All Tid 2012-08-25
  • Smulan

    Jakother - Ja jo men det kankse man får räkna med och man får ju försöka få dem som känner så att förstå att det inte var så.
    Tråkigt att din mamma och pappa inte kan umgås ens för en liten fest. Jag hoppas så otroligt mycket att det går bra ändå och att ni blir nöjda.

    Prata på du det är det den här tråden är till för ;)

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?