• Anonym (masken)

    Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...

    Jag blir galen.... Är 26 år gammal och ändå ser jag ut som en tonåring i hyn...


     


    Mitt största problem är pormaskar, får även finnar. Inte många men ändå.


    Har ätit tetraysal innan, det blev bättre men kom tillbaka. Har smörjt med tusen (känns det som) krämer som bara retar huden.


    Well, i höst ska jag gifta mig och börjar få lite panik... vill fan inte se ut så här när jag ska gifta mig..


    Funderar på att gå till en salong och göra portömning några gånger innan.


    Någon som har några förslag? Jag har provat allt men inget fungerar.


    (Kanske ska nämna att vi ska börja försöka göra barn, så läkemedel är inget alternativ)

  • Svar på tråden Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...
  • Anonym (jjjjjjj)

    Hur går en portömning till och vart kan man göra det? I alla spa-ställen eller? Hur mycket kostar det?

  • Anonym (masken)
    Anonym (får också finnar) skrev 2012-05-22 11:49:32 följande:
    Jag hoppas det går bra på ansiktsbehandlingen! Glad Meddela gärna om hur du tyckte behandlingen var. Själv har jag fått presentkort på spa där de har bl.a. behandling med AHA syror för rygg... Jag funderar på om jag vågar testa Glad Jag rapporterar om hur det gick i så fall! :)
    Jag har nu köpt en fin bröllopssjal som täcker ryggen bra som jag kan ha till min klänning ifall det inte blir bollero för min del.

     


    Nu har det gått några dagar sen ansiktbehandlingen. Jag vet inte om huden är så mycket bättre, lite mindre pormaskar kanske. Svårt att säga om jag fick mer finnar efter, har haft ungefär lika många som vanligt.


    Tjejen som gjorde behandlingen gick ganska hårt åt huden, speciellt befintliga finnar. Innan när jag varit på behnadling har de bara låtit de finnar jag haft varit. Hon sa att min hy är fet/känslig och väldigt yttorr. Jag vet inte om jag ska gå på några fler behandlingar, kände mig lite besviken, för de andra gånger jag varit på behandling så har hyn blivit jättefin efter. Hon rekomenderade exuviance, men jag blev lite snål, alla produkter hon tipsade om skulle gå på över 1700 tillsammans. plus behandlingen för 750...


     


    Huden är iaf ganska bra nu. Så som det var förra helgen, det går upp och ner hela tiden känns det som. Jag får några dagar med ok hy och sen kommer det finnar.


     


    Jag tycker att du kan ju iaf prova. Så får du se hur det känns! :)

  • Anonym (masken)
    Grodprinsens brud skrev 2012-05-23 20:29:44 följande:
    Har du gått igenom kosten? Kaffe, godis (främst choklad), fet mat, socker etc kan ju öka på finnar... I alla fall på mig märks det jättetydligt när jag slarvar med maten :(
    Jag tror inte kosten gör så stor skillnad i mitt fall, min dåliga hy beror nog på hormoner.
  • Anonym (masken)
    Anonym (jjjjjjj) skrev 2012-05-24 07:05:11 följande:
    Hur går en portömning till och vart kan man göra det? I alla spa-ställen eller? Hur mycket kostar det?

    Nu är jag ju ingen hudterapeut, men jag kan försöka svara.


    Först så rengjorde hudterapeuten huden och kanske la hon någon mask.


    Iaf sen så fick jag ligga en stund med ånga mot ansiktet, det ska öppna upp porerna. Sen började helvetet tjejen klämde ur alla pormaskar ur huden, vet inte hur, det såg jag inte. Det är fruktansvärt smärtsamt, speciellt på mig efter som huden är yttorr och pormaskarna svåra att få ut.


    Jag gjorde en "ansiktbehandling klassik", stället jag gick till har många olika behandlingar, portömmning ingick inte i alla, men jag tror nog de flesta ställen har en behandling med portömmning.


    Min kostade 750, har sett ett annat ställe där motsvarande behandling kostade 825 kr. Behandlingen va 75 minuter lång.

  • J2012
    Anonym (masken) skrev 2012-05-26 09:38:14 följande:

     


    Nu har det gått några dagar sen ansiktbehandlingen. Jag vet inte om huden är så mycket bättre, lite mindre pormaskar kanske. Svårt att säga om jag fick mer finnar efter, har haft ungefär lika många som vanligt.


    Tjejen som gjorde behandlingen gick ganska hårt åt huden, speciellt befintliga finnar. Innan när jag varit på behnadling har de bara låtit de finnar jag haft varit. Hon sa att min hy är fet/känslig och väldigt yttorr. Jag vet inte om jag ska gå på några fler behandlingar, kände mig lite besviken, för de andra gånger jag varit på behandling så har hyn blivit jättefin efter. Hon rekomenderade exuviance, men jag blev lite snål, alla produkter hon tipsade om skulle gå på över 1700 tillsammans. plus behandlingen för 750...


     


    Huden är iaf ganska bra nu. Så som det var förra helgen, det går upp och ner hela tiden känns det som. Jag får några dagar med ok hy och sen kommer det finnar.


     


    Jag tycker att du kan ju iaf prova. Så får du se hur det känns! :)


    För mig har excuviance varit jättebra! Om du har råd så tycker jag att du ska ge det en chans. Det blir lite dyrt, men kom ihåg att du inte behöver alla extra småtuber och masker, börja med att se om du gillar basprodukterna innan du köper på dig allt. Jag fick purifying cleansing gel som är väldigt rengörande och för att "väga upp den" så valde min hudterapeut soothing toning lotion, ett väldigt fuktgivande ansiktsvatten. Sedan har jag multi-protective dag creme och evening restorative complex som natt creme. Och så en liten tub blemish treatment gel. Jag är supernöjd! Dessutom gick jag på en ansiktsbehandling som inte innebar klämmande, utan tjejen gjorde en aha-syrabehandling som var jättebra och irriterade inte huden på samma sätt. Värt att testa!
  • Anonym (masken)
    J2012 skrev 2012-05-26 13:22:35 följande:
    För mig har excuviance varit jättebra! Om du har råd så tycker jag att du ska ge det en chans. Det blir lite dyrt, men kom ihåg att du inte behöver alla extra småtuber och masker, börja med att se om du gillar basprodukterna innan du köper på dig allt. Jag fick purifying cleansing gel som är väldigt rengörande och för att "väga upp den" så valde min hudterapeut soothing toning lotion, ett väldigt fuktgivande ansiktsvatten. Sedan har jag multi-protective dag creme och evening restorative complex som natt creme. Och så en liten tub blemish treatment gel. Jag är supernöjd! Dessutom gick jag på en ansiktsbehandling som inte innebar klämmande, utan tjejen gjorde en aha-syrabehandling som var jättebra och irriterade inte huden på samma sätt. Värt att testa!

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, är lite sugen på att köpa produkterna men det är mkt pengar.


    har använt exuviande för några år sedan, tyckte de va ok men gjorde inga under. Fast då hade jag inte samma problem som jag har idag. Har för mig att produkterna räckte i ett halvår för mig, så de är ju dryga.


     


    Jag blev rekommenderad samma produkter som du använder, om jag kom ihåg rätt.


     


    Hur går det för dig i solen?


    Jag är ofta ute i solen på dagarna, försöker alltid skydda mig med min fina lilla ståhatt.

  • J2012
    Anonym (masken) skrev 2012-05-26 14:58:54 följande:

    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, är lite sugen på att köpa produkterna men det är mkt pengar.


    har använt exuviande för några år sedan, tyckte de va ok men gjorde inga under. Fast då hade jag inte samma problem som jag har idag. Har för mig att produkterna räckte i ett halvår för mig, så de är ju dryga.


     


    Jag blev rekommenderad samma produkter som du använder, om jag kom ihåg rätt.


     


    Hur går det för dig i solen?


    Jag är ofta ute i solen på dagarna, försöker alltid skydda mig med min fina lilla ståhatt.


    Dagcremen har 15 i solskydd så det är ju ett plus! Jag tycker att alla säger att man får bättre hy på sommaren, men för mig är det tvärt om! Jag har supertrånga porer och när det är varmt och jag svettas får jag lätt finnar och kvisslor. Men hittills i år känns det bra, jag försöker att verkligen rengöra ordentligt varje dag, byter kuddöverdrag ofta och ser till att inte pilla i ansiktet. En löjligt enkel grej jag lärt mig alldeles för sent i livet är att dubbelrengöra på kvällen! Alltså att alltid tvätta ansiktet två gånger, en gång för att få bort flott, smink och smuts och så en andra gång för att komma åt lite djupare, sedan ansiktsvatten och hudcreme. Jag tror inte att det finns det finns något mirakelmedel, bara man hittar något som inte irriterar huden, som rengör och återfuktar ordentligt så tror jag inte det spelar roll vilket märke det är så länge man aldrig slarvar utan faktiskt gör det man ska varje dag. Om man har pengarna tycker jag det är värt att köpa dyrare produkter speciellt om man har problem med huden. Jag tycker inte det är värt att gå runt och känna sig obekväm pga hyn. Jag rekommenderar verkligen en aha-behandling, tror inte det är dyrare än en vanligare behandling, tvärt om!
  • Anonym (masken)

    Idag känner jag mig jättenere, imorse kände jag mig ganska nöjd med huden, några småfinnar, men det gör inget.


    Så när jag kom hem från jobbet och såg mig i speglen så har jag fått en helt enorm finne! Ursäkta men vart kom du ifrån och VARFÖR??


     


    Detta har verkligen blivit min gnälltråd. Å ena sidan känner jag mig skitdum som gnäller över några finnar när det finns de som har massa. Å andra sidan så är jag så jävla less på att se ut så här. Känns som att jag börjar ge upp helt... har inte ens lust att prova något nytt sätt att bli av med finnarna för det känns som att jag kommer aldrig bli av med dem.


     


    Det jag är mest orolig för inför bröllopet är alla foton som kommer tas. Jag vill inte ha bildbevis på min kassa hy. Det ska ju bli fina bilder på vår dag. Ibland önskar jag att jag levde på 50-talet, då hade jag kunnat gifta mig i lugn och ro och inte behöva oroa mig för bilder på mina finnar.


     


    Nu har jag gnällt av mig lite...

  • Lilique

    Jag har alltid (ALLTID!!) finnar. Gärna på underbara ställen som mitt på näsan eller i pannan som snygga horn -.-' Hakan är så gott som invaderad. Trodde att jag skulle lämna det bakom mig i tonåren men icke! Det förföljer mig än.

    Har provat alla mirakelkurer jag någonsin fått rekommenderade (förutom Styrkas med magnecyl, så nu ska jag till ICA ;D).   Har faktiskt satsat på att skaffa mig en RIKTIGT bra consealer istället och försökt förlika mig med tanken på mina ständiga följeslagare.

Svar på tråden Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...