• daniiel

    Visa DIN brudklänning! :D

    Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

    Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

    Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

    Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.



    Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

    I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

    Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

    Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Chicita
    lisskulla skrev 2012-05-29 21:04:46 följande:

    Nu är den äntligen på plats! Jag är så oerhört nyfiken på vad ni har att säga. Jag vill veta om ni tycker att den passar min kropp, om ni diggar skorna till, osv. Det är en kinaklänning som kostade 300 usd. Stora ändringar gjordes hos en magiskt duktig sömmerska på Östermalm.


    Vaad tycker ni? 


    Jag tycker att klänningen är jättefin, men jag personligen (om jag skulle haft den på mig alltså) skulle ha haft "bältet" lite högre upp, jag skulle ha flyttat in ytterkanten vid axlarna lite och jag skulle ha gjort den lite mer urringad.
    Båtringning och ärmlöst kan vara svårburet och man kan bli lite fyrkantig upptill.

    Jag gillar bilden bakifrån mer, eftersom båtringningen är väldigt hög så får jag en känsla av att den sitter bak och fram.
    Men jag tror att det är kameravinkeln och inte klänningen i sig som gör det.

    Perfekt längd för dig, lagom vidd i kjolen. Den sitter bra över bysten. Så om du gillar den höga båtringningen så är den perfekt Solig
  • hedvig
    lisskulla skrev 2012-05-29 21:04:46 följande:

     


    Nu är den äntligen på plats! Jag är så oerhört nyfiken på vad ni har att säga. Jag vill veta om ni tycker att den passar min kropp, om ni diggar skorna till, osv. Det är en kinaklänning som kostade 300 usd. Stora ändringar gjordes hos en magiskt duktig sömmerska på Östermalm.


    Vaad tycker ni?


     


     


    Superfin!!! Men jag tycker den ser lite stor ut i ärmhålan och håller med om att den skulle varit lite djupare i ringningen, nu ser det lite halshugget ut
  • aniara

    Jag håller med om att urringningen hade kunnat vara lite djupare men INTE om att flytta bandet. Det sitter helt perfekt! Jag har sett så många klänningar där bandet sitter precis under bysten och gör så att bäraren inte ser ut att ha någon midja. Jättefin och söt klänning, och skorna passar absolut till!

  • Chicita
    aniara skrev 2012-05-29 22:11:27 följande:
    Jag håller med om att urringningen hade kunnat vara lite djupare men INTE om att flytta bandet. Det sitter helt perfekt! Jag har sett så många klänningar där bandet sitter precis under bysten och gör så att bäraren inte ser ut att ha någon midja. Jättefin och söt klänning, och skorna passar absolut till!
    Jag sa inte att det behövde sitta under tuttarna Tungan ute
    Det ser ut att vara 5-7 cm till under byst och bandet är väldigt brett.
    Så det ser ut som att mitten av bandet inte är mitt där midjan är tycker jag utan lite nedhasat mot höften.
    Jag skulle ha flyttat upp det någon centimeter eller två bara. Men som sagt det är vad jag skulle gjort om jag skulle ha burit klänningen

    Eftersom jag har en rejält markerad midja (det skiljer nästan 30 cm mellan höftmått och midjemått / bystmått) så måste ett bälte sitta precis i midjan på mig
  • Millisch

    Lägger upp min klänning med! =)
    Det här är första provningen hemma hos mamma. Då klänningen endast har ett band så ska jag inte ha utsläppt utan uppsat hår så man ser den vackra skärningen. Jag vil se ut som en prinsessa och det tror jag att jag kommer lyckas med i denna. Den har även ett långt släp bak och knytning i ryggen! =)


  • AnnL

    Nu har den kommit!!!! Bortse från att den är skrynklig och tyget står rätt ut vid höften pga alla skrynklor, men tycker den sitter riktigt bra, vad tycker ni? :)


  • millemill
    Chicita skrev 2012-05-29 15:43:26 följande:
    Två inlägg ovanför det här...
    Lisskulla har lagt in länken till tråden med männens kläder Flört
    Missade det! ;)
  • mjeanettek

    Wow, jättefin! :) Lycka till med din dag!


    Millisch skrev 2012-05-29 23:13:50 följande:
    Lägger upp min klänning med! =)
    Det här är första provningen hemma hos mamma. Då klänningen endast har ett band så ska jag inte ha utsläppt utan uppsat hår så man ser den vackra skärningen. Jag vil se ut som en prinsessa och det tror jag att jag kommer lyckas med i denna. Den har även ett långt släp bak och knytning i ryggen! =)

     


Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D