• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • teddy

    Majaochputteforeverandever, 1a december här också! Tiden flyger fram, aaaah! :)
    O ja, vi har lite samma dilemma... har en rätt liten o mysig lokal men måste hitta på nåt efter maten så att säga. Dock har vi tänkt att gästerna ska få gå ut i all fall, så vi hoppas det inte regnar småspik!  Vi ska nämligen ha elddansunderhållning då ute på en grusparkering, så de måste va någorlunda väder i alla fall! Iiiiihh... ska vi va inomhus, om de nu e förfärligt väder, får vi trängas bäst vi kan o kanske ha lite musikunderhållning på den lilla befintliga scenen eller så får toastmastern fixa nåt!

    Annars så fixade jag me vigselprogrammet igår, så de e i princip klart...
    MEN! Vi har fortfarande INGEN TÅRTA! Hon som skulle hjälpa oss har för andra gången hoppat av nu och jag har helt tappat hoppet om att få en sån tårta som vi vill ha! Som de ser ut nu tänker vi beställa vanliga princesstårtor från citygross... De e ju klart ett bra alternativ, men de känns så himla tråkigt och framföralt tråkigt att människor bara sviker en sådär hela tiden... Jag blir lite nedstämd av det...

  • lycklig01

    Teddy: vad tråkigt med tårtan :( msn behöver inte sånt när det är så lite tid kvar nu! Kom precis på att vi jan ju fotograferas i lokalen vi ska vara efteråt i, det borde fungera om vi inte kommer på nå annat


  • teddy

    Aaaah, så har jag fått tag på en tårta igen!!! :)
    Phuu!

    På tal om något helt annat... jag letar efter ett snyggt vitt typ nattlinne/babydoll till natten, men jag kan inte hitta nåt bra alls! Allt e antingen totaltantigt eller tvärtom... superdupersexigt så de nästan blir läskigt, men hål både här o där! Vet ni var jag kan leta?

  • lycklig01
    teddy skrev 2012-10-09 17:48:19 följande:
    Aaaah, så har jag fått tag på en tårta igen!!! :)
    Phuu!

    På tal om något helt annat... jag letar efter ett snyggt vitt typ nattlinne/babydoll till natten, men jag kan inte hitta nåt bra alls! Allt e antingen totaltantigt eller tvärtom... superdupersexigt så de nästan blir läskigt, men hål både här o där! Vet ni var jag kan leta?

    men gud så skönt att det löste sig med tårtan :)


     


    inga tips tyvärr om nattlinnet


  • lycklig01

    vad kommer ni göra med/för er själv inför och under bröllopsdagen!?


     


    Jag kommer fixa naglarna


    Håruppsättning


    Sminkning


    Fixa fötterna med babyfeet, har aldrig provat det tidigare men jag kan beöva det och många vänner har rekommenderat


    Tänkte även försöka ta mig och sola för att få lite mera färg efter den fantastiska sommaren utan sol! solar aldrig så ska ta med en vän som ska visa hur jag ska göra ;)


    Har rengöring för ansiktet men är så dålig på att använda det, tänkte att om jag frågar här vad ni ska göra kanske jag hittar lite pepp till att göra det, är ju värt att ha fin hy i ansiktet på den stora dagen! :)


  • Fremm

    Nu har jag pratat med min vän som har eget företag och gör tårtor, vilken beslutsångest, det finns ju så otroligt många fina tårtor men nu är det spikat och det känns så skönt... kommer bli så fint och så gott! Smakerna blir vit choklad och blåbär... tur att min m2b inte är lika velig som jag han sa vad det skulle vara och jag höll med :). Ska blogga med bilder om det sen så ni får gärna kika om ni är nyfikna på hur det kommer se ut, det är nämligen en kombo av flera tårtor och det är ju så knöligt att lägga upp flera bilder här...

    teddy, skönt att det löste sig med tårtan för din del... är oxå på jakt efter något vackert nattlinne och hoppas att jag hittar på change eller twilfit när jag åker dit för att leta både det och underkläder...

    Pekklisch4, jag har ju inte heller lila i mitt färgtema men mina ögon som är ljus blå lyser verkligen i auberginefärgen och jag tycker det är så vackert (gillar grönt oxå) så jag kör på det ändå..

    lycklig01, ja du, jag har tänkt att göra följande för mig själv:

    innan: sola, manikyr och fotvård (funderar på de där fiskarna som blivit så poppis ;)) vad är babyfeet för något?
    bröllopsdagen: frisyren...

    oj det blev inte så mkt, min hy är tackolov rätt bra och hoppas den håller sig så... jag sminkar ju själv väldigt mkt att jag inte vill överlåta den biten till någon annan även om det hade varit skönt att bli ompysslad även på det området...

    Sola är något jag verkligen behöver, vill ha en lagom brun bränna så det är ett måste...

    Hade velat göra någon scrubb på mig själv förresten innan jag börjar sola men vet inte vad eller hur, några som har tips om det?


  • Fremm

    Just det ja, det viktigaste av allt... jag har jätteglada nyheter för vår del...

    En jobbarkompis son (tillika min m2bs kusinbarn) är en superduktig och framgångsrik gitarrist, han har studerat och arbetat i Usa men bor nu i Sthlm. Vi pratade om att vi skulle fråga honom i början när vi började bröllopsplanera men sen tänkte vi att det lär ju inte bli lätt, han har ju så mkt annat och bor så långt i från men så pratade jag med hans pappa på fikarasten idag och nämnde att vi pratat om hans son och att det hade varit så maffigt om han spelade på vårt bröllop och min jobbarkompis sa att han tyckte att vi i alla fall kunde fråga...

    Så jag sökte upp honom på FB och slängde ut frågan och han kunde tänka sig att spela på vårt bröllop, jag blev helt eld och lågor - så nu kommer vår vigsel och solosångerna bli på en helt annan nivå även om de skulle varit fina redan innan...

    Det bästa av allt är att vi får den utgångsmarsch vi inte vågat hoppas på, vi hade velat ha en rocklåt som vi gillar mkt men CD är ju inte samma sak att spela i en kyrka som livemusik så vi stod i valet och kvalet att ha CD med den låt vi ville ha eller en traditionell utgång på orgel. Nu kommer vi få till så att solisten sjunger rocklåten och spelar bas, gitarristen har elgitarr med förstärkare så det kommer bli grymt... hade någon gäst mot förmodan somnat till i bänkraden så hade de fått vakna till liv då ;)... det enda som hade (om möjligt) kunnat fullända låten ytterligare är en trummis... men jag tror det blir jättebra ändå... så nöjd och glad är jag!

    Idag när jag kom hem så satte vi på låten och jag och min m2b dansade i köket - så mysigt och härligt... på tal om dans börjar det bli dags att börja öva lite på brud"valsen", vill ju inte att det ska bli för tradigt utan gärna någon snurr här och där och den klassiska avslutningen när mannen "böjer ner" kvinnan så där... vad det nu kallas? ;)


  • Fremm

    En annan sak jag planerat att göra som ännu en favor är att dekorera tändsticksaskar, har skrivit ut texterna så nu ska de bara dekoreras, ska bli roligt att pyssla med... det dyker hela tiden upp nya pyssel för mig ;)

    Vill får till att göra söta vimplar till godisbordet oxå... mkt nu, mkt hela tiden! ;)


  • Jenny121212

    På tal om att sola, är det någon som har provat en sån där soldusch? Undrar om man bli för brun o ser helt tillgjord ut. Annars vill jag gärna göra det. Jag ska fixa naglarna, sätta upp håret och bli sminkad. Ska lyxa med att sova på hotell natten innan tillsammans med tärnan och då ska vi få massage med olja. Idag ska jag åka till gekås o se om de har några fina ljusstakar til bardisken. Ska också börja på ett festhäfte idag. Beställde tårta i veckan, det blir sockerkaksbotten med chokladmousse och hallonmousse:) i eftermiddag ska vi träffa prästen. Det börjar ju faktiskt ordna sig allting:) kul o läsa att det går framåt för alla.

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????