• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza

    Jaha där sabba jag budgeten en smula, min fina ring som jag beställde är som jag trodde underbar som den är, MEN den passar inte alls som vigselring :( 

    Dels pga formen vilket jag borde förstått, den passar alltså inte med förlovningsringen, och den vill jag ju helst behålla. Sen är den för tunn att gravera, oxå en grej som jag borde kollat upp mer noga, jag i ett nötskal. Men det konstigaste av allt, den e av nån märklig orsak mycke snyggare på högerhanden, har en teori om att det är för att det ringfingret är lite tjockare längst ner, den sitter alltså något bättre, har ju sånna puckade fingrar att knogen är tjockare än där ringen sitter om ni hajar?

    Känns iaf inte rätt, men jag älskar ringen dels för den e så fin, men oxå för symbiliken jag valt den för.

     
    Dom 3 vita stenarna för vart och ett av mina barn, och varsin diamant till mina änglatvillingar :)
    Så jag tänker ändå behålla den och bära den med glädje hehe min m2b tyckte tack och lov som mej ;)

    Så nu blir de omstart på jakt efter en annan ring, suck.
    Nåja sånt e livet, ska nog INTE beställa ring, bör nog ha möjlighet att testa lite å så, får hoppas jag kan hitta den jag vill ha här i stan, har ju knappast tid att åka nån annanstans och leta haha.

    Kram allihop :) 

  • vinterfrost

    Fremm, Kul och få överraska med en sån sak! Hoppas ni får roliga reaktioner idag med

    Tesa, så tokig det kan bli. Tråkgt att den inte passade som vigselring, men kul att du fick behålla den ändå

    I lördags postade jag alla inbjudningarna och igår började de trilla ner i brevlådorna. Så vi har redan fått lite svar Känns skoj! 

  • Fremm

    Teza, ja det va ju typiskt men tycker ni gör rätt i att behålla den. Kan du inte få den som morgongåva istället så hör den ju ändå till bröllopet och som du skriver en superfin symbolik för dina barn! ♥ Hoppas du hittar någon mer ring som passar bättre med förlovningsringen.


    Vi fick ju svar från gulsmeden igår och ringen skulle bli nästan 10.000 kr dyrare än vad hon sagt från början, inte för att jag trodde på henne då för det lät lite väl billigt men trodde kanske inte att den skulle öka det dubbla! ;) iaf så va jag rädd att min fästman skulle slå bakut för nu när jag hittat ringen kan jag inte tänka mig någon annan - VILL HA!! Men snäll som han är så sa han att vi löser det. :D Vi ska försöka byta in lite guld för att få ner priset lite... :)


    Vinterfrost, ja jätteroligt att överraska, hoppas oxå det blir lika väl emottaget hos mina blivande svärföräldrar... det återstår att se! ;)


    Va roligt att ni skickat iväg inbjudningar och att ni fått svar från en del. Hoppas oxå vi får höra något efter att vi skickar ut dem vilket blir denna veckan... det är ju roligt att få svar direkt och vänner och släkt som blir glada! :D

  • MatildaMattias

    Angående sång, I kyrkan ska vi ha annies song med en gitarr framförd av en manlig gäst, samma gäst ska också sjunga en duett med min syster under vigseln, de ska sjunga du är allt med Shirley Clamp. 

    Ingångsmusik blir Ronja Rövardotter med orgel. (Vi har en dotter på 11 månader som heter Ronja.)
    Utgång blir en låt framförd på piano som min man valt, kommer ej ihåg vad den heter.

    Bröllopsvalsen blir nothing else matters med metallica framförd av samma kille som sjunger på vigseln och med gitarr.

    Psalmer blir psalm 861 som är en vinterpsalm med samma melodi som "en vänlig grönskas rika dräkt" och psalm 82 "Gud se nåd till dessa två". 

    =)

    JAg ska ta reda på vad den heter utgångslåten vi har valt., väldigt vacker är den iaf. :) 

  • Pekkiisch4

    Jag har faktiskt allt under kontroll.
    Var i skogen idag och plockade en massa kottar, min m2b nlir snart tokig, jag har liksom inte bara en påse kottar :p

    Postade inbjudningskorten idag, även hindersprövningen och efternamnsbyte. Känns på riktigt nu och lite pirrigt :D
    Fick även hem min beställning från Clas Ohlssons idag ! :D Jätte Kartong ! Viken suck på budet ;) Beställt hem massa lysen och odlingsväv :)

    Festhäftet är så gott som klar och bordsplaceringen, + kort. Fotografmöte har vi haft och en bukett till fotorna är klar, alla kläder är en innan klara.

    Har egentligen bara stora poster kvar att betala, Mat, alkohol, hyran, ringar, och minibuss :)

  • Minuz
    Pekkiisch4 skrev 2012-08-21 20:30:12 följande:
    Postade inbjudningskorten idag, även hindersprövningen och efternamnsbyte.
    När behöver man skicka in dessa saker??????

    Vi ska göra ett eget efternamn som först måste in, men vet inte vad vi ska heta så att säga, har några förslag dock.
  • Pekkiisch4
    Minuz skrev 2012-08-22 09:04:40 följande:
    När behöver man skicka in dessa saker??????

    Vi ska göra ett eget efternamn som först måste in, men vet inte vad vi ska heta så att säga, har några förslag dock.
    Från det datum dem är utfärdade gäller dem i 4 månader, så det är ju upp till var och en när man skickar dem :) Vi hade ju ett självklart val av efternamn då jag har släktnamn och den andre en -son namn, så vi skickade in dem nu :) dem gäller ju över vårt datum.
  • hallonfrossa

    Vi tänkte skicka in ansökan om namn, id-kort med mera samtidigt som hindersprövningen, ca 2,5 månader innan bröllopet, men det kan man nog skicka in nu oxå ( allt utom hindersprövningen då)

  • Minuz
    Pekkiisch4 skrev 2012-08-21 20:30:12 följande:
    även hindersprövningen och efternamnsbyte.
    Hur funkar detta igentligen?

    Vi ska ju byta efternamn till ett eget. Ska man då skicka in personbevis även på barnen? Som i vårat fall så byter ju jag och barnen innan bröllopet och mannen då. Men hur gör man då? När mannen byter efternamn?
  • vinterfrost

    WII tjoho studsar och hoppar!! Min klänning har kommit!! Ser jättefin ut Var lite orolig at den skulle vara en katastrof (kinaklänning) hahaha

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????