• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01

    Har varit på IKEA idag, känns skönt att dukar,ljus, ljusstakar är klara! Övertalade till och med min m2b att köpa knoppalakan till att täcka stolarna så nu har jag beställt organzlöpare till borden och tyll till stolarna på ebay, och så följde det med lite små saker som diamanter,rosblad och hjärtan :) känns skönt att det är klart :)


  • Jonna1983

    Söndag kväll. Sex and the city på TV.


    Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta tag i när det gäller bröllopet. Dessutom börjar jag känna att människor i min närhet kanske blir trötta på mig. Jag försöker att inte ta upp bröllopsämnet utan vill låta andra börja prata om det. Jag vill ju inte att de ska tröttna innan det ens har hänt. :) För samtidigt som man vill gaffla hål i huvudet på folk så tror jag det är bättre att ligga lite lågt. Tur den här tråden finns!

    Om en månad åker vi på semester, när vi kommer hem ska vi börja ta tag i allt på riktigt. Ser fram emot det! Och mot semestern, en vecka på Rhodos i slutet av september, förlänger sommaren och kan gå utvilad in i hösten/vintern och bröllopsfix!

    Jag ska börja en liten övertalningskampanj för att få M2B att ha smoking på bröllopet, det är så himla snyggt och jag tror han skulle passa riktigt bra i det! Har ju alltid varit lite hemligt kär i James Bond. Vad tycker ni är snyggast? Måste fråga min tänkta brudnäbb om hon vill vara med också, har tänkt att kanske sy upp en klänning åt henne hos samma sömmerska som fixar min klänning. Det vore fint. Hoppas hon vill vara med!

    Så där, nu har jag fått skriva av mig lite så här på söndagskvällen. En ny jobbvecka framåt, en bra sådan med bra arbetstider och mycket socialt planerat. Härligt! Hoppas att ni har det bra i sensommaren! Kram!


    121208 säger J+A ja.
  • smulan8118

    Ja det är svårt att veta vad man ska ta tag i som sagt...
    Blommorna? frisören? Jag vet inte.

    Beställde iaf våa inbjudningskort ikväll. Tror de blev bra efter mycket velande. Å inte blev det dyrt heller...250 kr bara.  Guld i mun  
    Har ni bestämt vad ni ska ha för sånger i kyrkan, in o utgång? solosång? Å vad har man för psalmer i december? I denna ljuva sommartid känns ju lite malplacerad. *ler*
    Hoppas ni alla haft en fin helg... 

  • vinterfrost

    WII fick ett mail i natt om att min klänning är skickad så den kommer nog i veckan!! *nervös*

  • jonnagoransson
    Thailand 121212 skrev 2012-08-17 19:45:33 följande:
    Vi kommer att gifta oss på Klong Nin på ett ställe som heter Lanta Round house. Vi har bytt koordinatorer några gånger nu, hade ett bolag som la ner, fick en ny och den personen insåg att de inte hade tid att genomföra det, så nu är vi på de sista =). Har ett super trevlig par från Sverige som bor där nere, de har aldrig haft hand om bröllop innan men vi litar på dem till fullo! =) Så allt känns toppen! Vart ska ni gifta er och vem hjälper er? Det blir Phuket för oss. En liten mindre strand som ligger i närheten av kamala. Vi har väl ett par att välja på så vi kollar nog upp det när vi kommer dit. Vi har kontakt med ett ganska nystartat företag som heter bröllop i Thailand. 2 gulliga svenska tjejer så vi hoppas å tror att det blir bra! Hur gör ni? Blir ert bröllop giltigt eller får ni köra en borgerlig variant hemma oxå? Kul med fler som väljer Thailand iallafall. Vårt bröllop är lite hemligt, det är bara de som ska med som vet om det så för alla andra blir det en överraskning. Hur länge stannar ni? Vi kommer vara på lanta över jul.

    Hejsan!


    Vårt bröllop kommer att bli giltigt samma dag, så vi behöver inte göra det hemma också, så det känns kul för det är ju lite de som är grejen med 121212 tyckte vi =). Vi kommer vara nere mellan den 28/11 tom 5/1 så vi kommer också vara på lanta över jul och nyår, vi ska iväg lite i mellan dagarna och innan jul, men kommer tillbaka till koh lanta den 22 och åker igen den 27. Vi kommer befinna oss på long beach på ett ställe som heter Funkey Fish, så kom gärna förbi där, vi är alltid där =) Hur länge kommer ni bli där nere?

  • vinterfrost
    smulan8118 skrev 2012-08-20 00:44:27 följande:    
    Har ni bestämt vad ni ska ha för sånger i kyrkan, in o utgång? solosång? Å vad har man för psalmer i december? I denna ljuva sommartid känns ju lite malplacerad. *ler*
    Hoppas ni alla haft en fin helg... 
    Har en önskan om att ha Pachelbel´s Canon in D som ingångslåt. 
    ">

     (dock blir den nog på orgel
    Solosångerna kommer bli Du och Jag - Sara Löfgren
    ">

     och Lyckorus - Elin Sigvardsson 
    ">


    De andra vet jag faktiskt inte. Tänkte höra vad kantorn har att föreslå
  • Fremm

    Hej Tjejer!


    Nu är det ny vecka som gäller och en del saker jag väntat på kommer att ske denna vecka... idag ska jag prata med tjejen på cateringen då vi bara prelbokat så jag skulle vänta till idag med att ringa igen när hon åter är på plats i jobbet... spännande. Känns som om vi har noll koll på vad vi ska äta eller vad det kostar... vi har egentligen inte fått någon uppgift på några av de stora kostnaderna så därför har det varit svårt att göra en budget...


    Efter jobbet ska vi hem och fika hos mina föräldrar och då ska vi ha med hos inbjudan - ska bli spännande att se vad de säger, tror de kommer bli jätteglada! :D Så i helgen har jag knåpat ihop alla inbjudningskort och det räckte precis... gjorde ett att spara oxå. Blev riktigt nöjd och visar gärna sen när vi skickat iväg dem.


    Väntar på min klänning och att få höra från guldsmeden om hur det går med min ring... två riktigt pirriga moment... (och viktiga).


    I övrigt så kämpar jag på med träning och kost och har gått ner 2,5 kg på två veckor, vill försöka komma ner 10 kg till, till nyår men tror jag kommer lyckas, har ju en bra sporre i klänningen och bröllopet. :D


     


    Musiken då: Inmarsch blir den traditionella och maffiga Mendehlson, älskar den! Utmarsch blir "En svit ur drottningholmsmusiken" (tror jag den hette) eller en rocklåt på cd.Psalmer blir: 84 Vi lyfter våra hjärtan och 411 Gud har omsorg om vårt släkte. Båda jättefina psalmer. Solosånger blir (om jag får igenom det hos M2B han funderar fort ;)) NÅn som du med Sonia Aldén, Lyckorus med Elin Sigvardsson och Come what may från Moulin Rouge.


    Min syster spelade och sjöng i lördags så vi fick höra hur det lät, visserligen bara på piano men det va så vackert, hon har en ljuvlig röst. Hon har oxå tipsat om en duktig manlig solist som ska sjung duett med henne på Come What may...


    Jätte vackra låtar ni valt Vinterfrost!


     

  • smulan8118

    åh herregud. Hade inte hört "Lyckorus" förut. Vilken underbar låt! Tack eller nåt för att ni skrev om den...=D

  • Fremm

    Nu har vi berättat för mina föräldrar och de blev helt förstummade, nästan lite tagna tror jag. Och så klart överlyckliga för vår skull... de kollade på inbjudan flera gånger och beundrade den. Sen kom tusen frågor från mamma precis som jag trodde och eftersom jag älskar att prata om bröllopet så va det ju bara kul att berätta om allt hur vi tänkt och jag tror de va rätt förvånade över hur mkt vi hunnit planera och tänkt på den korta tiden. Sen kunde jag ju rådfråga lite om vissa släktingar som jag tvekat över att bjuda och vad de tyckte så det kändes skönt... :)

    I morgon ska vi berätta för min fästmans föräldrar, det blir pirrigt  och roligt det med! :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????