• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01

    Jätte fina, hade också tänkte göra såna men slutade ut det då jag kom på andra saker! :)


    hallonfrossa skrev 2012-08-16 09:24:47 följande:
    God Morgon tjejer, idag är min lediga dag denna veckan och då tänkte jag försöka sätta mig och pyssla med barnen, vi ska göra snörbollar, provade för ett år sedan. Dom är tänkta som dekorarion på borden, tänkte sätta blommor i dom.

    Hoppas ni får en bra dag.


  • lycklig01
    Minuz skrev 2012-08-16 10:05:21 följande:
    Fina kort med kottarna på!

    Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
    Tänkte göra några smakprover här i helgen..... Ge mig förslag!!!

    1) Citronfromage
    Vit chokladmousse
    Lemoncurdmousse

    2) Päronmousse
    + ??????????

    3) Vit chokladmousse
    Hjortron

    4) Kiwi - och krusbärsmousse
    + ??????????

    Tänkte prova med både choklad och vaniljbotten. Tänkte även frysa in och se hur de blir. Det sägs att frysta tårtor är lättare att spackla och få fina. Måste ju testa så jag vet hur jag ska göra när det är dags.
    Jag ska göra vår tårta själv och kommer ha päronmousse med after eight mousse som fyllning! Såg dock att din sambo inte ville ha choklad i!
  • lycklig01
    hallonfrossa skrev 2012-08-16 10:48:37 följande:
    Hur har ni gjort med ringar tjejer, jag har inte hittat "min" ring ännu, blir antagligen att köpa de riktiga ringarna i efterhand och ha förlovningsringarna under vigseln tror jag.
    Jag har köpt en titan alliansring med 9 diamater, jag älskar den :)
  • Thailand 121212

    Vi kommer att gifta oss på Klong Nin på ett ställe som heter Lanta Round house. Vi har bytt koordinatorer några gånger nu, hade ett bolag som la ner, fick en ny och den personen insåg att de inte hade tid att genomföra det, så nu är vi på de sista =). Har ett super trevlig par från Sverige som bor där nere, de har aldrig haft hand om bröllop innan men vi litar på dem till fullo! =) Så allt känns toppen! Vart ska ni gifta er och vem hjälper er? Det blir Phuket för oss. En liten mindre strand som ligger i närheten av kamala. Vi har väl ett par att välja på så vi kollar nog upp det när vi kommer dit. 😃 Vi har kontakt med ett ganska nystartat företag som heter bröllop i Thailand. 2 gulliga svenska tjejer så vi hoppas å tror att det blir bra! Hur gör ni? Blir ert bröllop giltigt eller får ni köra en borgerlig variant hemma oxå? Kul med fler som väljer Thailand iallafall. Vårt bröllop är lite hemligt, det är bara de som ska med som vet om det så för alla andra blir det en överraskning. Hur länge stannar ni? Vi kommer vara på lanta över jul. 😃

  • Thailand 121212

    Jag fattar inte... Hur för jag för att få med det som jag svara på?

  • Minuz

    Man klickar på citera. Men från min mobil funkar det inte att citera

  • MatildaMattias

    Jag skriver in mig igen, jag hade visst fallit bort.

    121201
    minuz Mönsterås
    Lycklig01, Norrbotten
    teddy, Skåne :)
    Hallonfrossa, Nyköping

    121208
    Vinterfrost, Rosersberg
    Jonna1983, Dalarna (Vi fick byta datum för att fina lokalen var ledig då, tur kyrkan forfarande fanns!)
    MatildaMattias, Jönköping

    121212
    Memsan, Norrköping
    Pekkiisch4 Oskarshamn
    Jenny121212 Falkenberg
    SkövdeSophie Skövde

    121215
    sajenthi, Uppsala

    121222

    121229
    Arioso, Värmland
    decemberbrud 12, skåne
    Smulan8118, Linköping
    Blivandebrudsuzette, Örebro

    121231
    Teza, Torshälla
    Fremm, Jönköpings län (vill inte precisera mig mer än så ifall det finns känningar här inne)

  • MatildaMattias

    Hej alla!

    Vad det gäller färgtema så kommer vi ha svart, vitt och silver. Vi ska ha silvriga julgranskulor med namn på som bordsplacering istället för lappar. Svarta silkes löpare, massa iskristaller och fullt av ljus :)

    Tårta har vi funderat på två olika, jag skickar med bilder. Vi har nästan bestämt oss för den helvita med snöflingor på, det är päronmousse och aftereight-fyllning i den i så fall.




Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????