• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza

    Haha jaaaaa KOTTAR, vad häftigt :) Jag ska oxå ha lite kottar som jag tänkt spraya i silver, dom är från ett speciellt träd i min svågers trägård, kottarna är jättestora som tennisbollar ungefär kanske lite större, samlar på mej några då och då när jag är där hihi

  • vinterfrost

    Åh tallkottar? Fint med stora kottar. Ja vi kör ju på lite skogstema här :) vad ska du ha dem till?

  • Fremm

    Vinterfrost, superläckert att du har kottarna som en röd tråd i allt. :)


     


    Igår va vi hos guldsmeden och började fila på min ring, så roligt att äntligen hitta sin drömring och förhoppningsvis få en likadan/liknande... har lagt ut en fråga här på BT men tänkte att jag kunde fråga er med... jag vill ha en solitairring med små diamnter på sidorna... det stora i mitten om den ska vara en riktig diamant kommer den kosta en förmögenhet (åtminstone för oss) så jag funderar på om man kan ha mittenstenen som en zircon (den ska vara färgad) eller om det kommer synas någon skillnad? Vill oxå veta om man måste byta ut den efter några år eller om den håller sig fin hela tiden? (om vi vinner på lotteri så kanske man kan byta ut den mot en riktig i framtiden...?) vad tror ni?


    Väntar fortfarande på att prästen ska höra av sig så jag kan skriva ut och göra klart inbjudningarna...


    Igår kom ett supervackert hårsmycke jag beställt och som jag ska ha istället för tiara eller slöja. Jag är bara rädd för att det kommer kämma åt för mkt vid tinningarna eftersom det är som ett diadem... :-/


    Hur går det för er andra?

  • Fremm

    Förstår inte varför allt grötar ihop sig fastän jag skriver med mellanrum/enter här på datorn... blir så jobbigt och läsa när det ser ut som det jag skrivit men hoppas ni gör det i alla fall och svarar... vore trevligt! ;)

  • hallonfrossa

    God Morgon tjejer, idag är min lediga dag denna veckan och då tänkte jag försöka sätta mig och pyssla med barnen, vi ska göra snörbollar, provade för ett år sedan.  Dom är tänkta som dekorarion på borden, tänkte sätta blommor i dom.

    Hoppas ni får en bra dag.



     
  • Minuz
    smulan8118 skrev 2012-08-15 19:56:40 följande:
    Var har du beställt alla klänningar ifrån?
    Någon som har erfarenhet av jj´s house?
     
    Jag har beställt dem på Dhgate av 3 olika säljare. Där finns massor.........
  • hallonfrossa
    smulan8118 skrev 2012-08-15 19:56:40 följande:
    Var har du beställt alla klänningar ifrån?
    Någon som har erfarenhet av jj´s house?
    Jag köpte min i en lokal butik, var inne och provade massor av olika under tre olika tillfällen, men trots att jag försökte hitta någon annan så fastndae jag alltid för samma i slutet, så det får bli en ny NIXA för mig. superfin! :)
  • Minuz

    Fina kort med kottarna på!

    Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
    Tänkte göra några smakprover här i helgen..... Ge mig förslag!!!

    1) Citronfromage
         Vit chokladmousse
         Lemoncurdmousse

    2) Päronmousse
         + ??????????

    3) Vit chokladmousse
         Hjortron

    4) Kiwi - och krusbärsmousse
         + ??????????

    Tänkte prova med både choklad och vaniljbotten. Tänkte även frysa in och se hur de blir. Det sägs att frysta tårtor är lättare att spackla och få fina. Måste ju testa så jag vet hur jag ska göra när det är dags.

  • hallonfrossa
    Minuz skrev 2012-08-16 10:05:21 följande:
    Fina kort med kottarna på!

    Vad ska ni ha för fyllning i tårtan?
    Tänkte göra några smakprover här i helgen..... Ge mig förslag!!!

    1) Citronfromage
         Vit chokladmousse
         Lemoncurdmousse

    2) Päronmousse
         + ??????????

    3) Vit chokladmousse
         Hjortron

    4) Kiwi - och krusbärsmousse
         + ??????????

    Tänkte prova med både choklad och vaniljbotten. Tänkte även frysa in och se hur de blir. Det sägs att frysta tårtor är lättare att spackla och få fina. Måste ju testa så jag vet hur jag ska göra när det är dags.
    Vi ska ha tre lager:

    1.hallon
    2.chockladmousse
    3.Vaniljkräm

    Blir ganska så standard men tror det kommer att smaka.

    Denna tårtan har jag beställt av en lokal tårtmakare, vi får se hur slutresultatet blir, men tror det kommer bli kanon!!


     
  • smulan8118
    hallonfrossa skrev 2012-08-16 09:24:47 följande:
    God Morgon tjejer, idag är min lediga dag denna veckan och då tänkte jag försöka sätta mig och pyssla med barnen, vi ska göra snörbollar, provade för ett år sedan.  Dom är tänkta som dekorarion på borden, tänkte sätta blommor i dom.

    Hoppas ni får en bra dag.


    Åhh, jag har tänkt att göra något liknande. Men jag tänkte ta vanliga oasisbollar och linda brudslöja på.
    Egentligen så står restaurangen vi ska ha festen på för bordsdekorationerna... men visst kan de väl inte göra något om man fixar lite själv? vad tror ni? Vi ska ändå lämna cd/musikanläggning kvällen innan...då tänkte jag man kande lämna blomdekoren också...  så de har den till dukningen dagen efter. =)
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????