• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-07-12 21:43:33 följande:
    Pekkiisch4, varifrån har du köpt skor och bolero??

    lycklig01, jag tror nog man måste boka tid för brudklänningsprovning. I alla fall här... 
    Köpte från bon prix, både skor och bolero. :) Bytte skor i sista minuten typ. Byter ju skor inomhus, så tyckte att det spelade inte jätte stor roll vad jag hade ute, så köpte ett par vita stövletter för 300 :p dem andra jag hittade kostade ju 999kr. :) hoppas bara dem blir så bra som jag hoppas :p
  • Jonna1983

    Nu har jag varit så där himla dålig på att vara med igen, men jag läser varje dag och tycker det är så roligt att ha er att räkna ner tiden med!


    Nu är vi helt officiella med att vi ska gifta oss. I byn där min mormor och morfar bor hade ryktet kommit före oss och mormor berättar så glatt för alla som vill veta. Jag tror hon är glad. Vi har/har haft en massa sjukdom i familjen under året, så alla är glada för att ha något roligt att se fram emot! Pappa kommer bli en klippa tror jag, han behöver något att fundera på och tycker om att hjälpa till. Mamma SMS'ade och berättade att de kommer lägga sig i allt, haha. Igår tittade hon på kronprinsessans födelsedag från Öland, messade och frågade om hon skulle ringa Danny efter att han sjöng Amazing - wedding edition. Jag sa ja! :) Haha, undrar om m2b skulle känna sig obekväm (han mobbar mig alltid för att jag tycker Danny är så söt). Vi har dessutom ändrat status till förlovade på Facebook, kanske på tiden. :P


    Har dessutom fått världens bästa svägerska, hon är så glad och erbjöd sig genast att fixa med hår och smink. Och hon ska till New York, gissa om hon ville shoppa. Är det någon som har tips på vad hon skulle kunna köpa med hem, som är billigare där? Hon kommer inte kunna gå förbi några affärer som har någonting med bröllop att göra, det sa hon själv. Världens gulligaste!


    En besvikelse har infunnit sig. En av de jag trodde var en av mina bästa vänner har inte överhuvudtaget sagt grattis. Lite påtvingat frågade hon hur långt vi hade kommit med planeringen, men hon verkar seriöst inte så glad. Jag tror hon känner sig lite omkörd, jag och A har ju inte varit ihop så himla länge kan man tycka och innan honom levde jag väl kanske inte världens mest moraliska liv. Och hon kanske ville vara först, vad vet jag. Lite tråkigt är det iallafall. Hoppas hon kan bli glad när bröllopet är iallafall! Jag vet ju hur jag reagerade när en av mina andra vänner berättade att hon var gravid, jag blev inte alls glad först utan bara ledsen för att hon hann före. Nu är jag bara glad! Så det hinner ändra sig.


    Kram därute!


     


     


    121208 säger J+A ja.
  • NovemberRain
    Chicky skrev 2012-06-27 15:39:01 följande:

    Pekkisch4 och Vinterfrost,

    varför samlar ni på kottar? *nyfiken*


     


    lycklig01 skrev 2012-06-27 09:20:35 följande:

    Hej och välkommen! Tror att ni ska gifta er den dagen som känns bäst för er! Vi gifter oss den 1december och det känns jätte bra för oss! Inte för nära julafton heller så man känner sig stressad över det också! Men som sagt, ni ska välja den dagen som känns rätt för er :)


    Vi har varit i kontakt med en resebyrå som hjälper till med bröllop utomlands. Vi vill gärna till Karibien nånstans och enligt snubben jag har mailkontakt med så finns det fortfarande möjlighet att boka in oss på 12-12-12. Överväger dock starkt den 13 dec istället. Luciadagen är ju speciell. Mysigt med alla ljus, lussefika och lussetåg... Ska försöka övertala sambon bara!

    Strandbröllop i hemlighet, bara vi två. Två veckor i paradiset och på köpet en bröllopsresa. Sen blir det fest för nära och kära till våren/ sommaren 2013.


    Chicky - Ska ni till Hard Rock Hotel i Dominikanska republiken? Det ska vi göra och det vore kul att hitta nån fler som ska dit!

    Kul att hitta denna tråd! Vi gifter oss 12-12-12 på en strand med sanden mellan tårna, men det är kul att räkna ner med er alla! =)
  • lycklig01

    haha hade presic tänkt höra hur det alla gör med bröllopsresa!? Vi har ju då en 1åring och känner att vi inte vill lämna bort honomo nå länge, men samtidigt åka på något bara vi två så att vi får riktigt njuta! Funderar på att åka på en ensam weekend nära bröllopet och sedan åka hela familjen på något längre till våren! hur ska ni anadra göra med bröllopsresa!?

  • vinterfrost
    lycklig01 skrev 2012-07-16 10:18:35 följande:
    haha hade presic tänkt höra hur det alla gör med bröllopsresa!? Vi har ju då en 1åring och känner att vi inte vill lämna bort honomo nå länge, men samtidigt åka på något bara vi två så att vi får riktigt njuta! Funderar på att åka på en ensam weekend nära bröllopet och sedan åka hela familjen på något längre till våren! hur ska ni anadra göra med bröllopsresa!?
    Vi kommer inte åka direkt efter, vi har iof inte ens pratat om bröllopsresa. Som det ser ut nu så finns inte ekonomin till en större resa och minstingen känns för liten för att lämnas bort så länge sen blir det för när julafton.. Har lite samma tankar som du en mysig weekend bara vi två o sen en resa tillsammans med barnen lite längre fram. :)
  • Pekkiisch4

    Vi ska inte ta in på hotell på bröllopsnatten utan sover hemma, och till helgen där så åker vi på en spa helg, och åker på resa runt februari-mars :)

  • teddy

    Vi åker inte heller på bröllopsresa direkt. Passar varken tidsmässigt eller ekonomiskt... men vi tänker nog åka nånstans sommaren -13 istället! :)

  • teddy

    Förresten, Teza, vilken häftig o annorlunda klänning! :)
    Förstår att ni ska ha medeltidstema, haha! 

  • lycklig01

    Vi kommer också sova hemma, däremot kommer våran son sova hos farmor den natten så att vi får vara för oss själva! Sedan funderar vi också på att ta en spahelg efter det! Jag funderar även på Tyskland och gå på julmarknad, för jag har alltid velat gå på den men det har inte blivigt av, så tankarna finns på en weekend dit på ett hotel med spa eller nå sånt! Vet däremot inte om pengarn kommer räcka


     


    På onsdag ska jag äntligen prova klänning! :) Vad jag längtar....


     


     


     

  • Teza
    teddy skrev 2012-07-16 19:03:59 följande:
    Förresten, Teza, vilken häftig o annorlunda klänning! :)
    Förstår att ni ska ha medeltidstema, haha!

    Tack Teddy, ja visst är den fin, helt underbar, hittade den efter att vi bestämt tema, nämligen maskerad, men tyckte ändå att den passa in på det temat ändå, att vi är ,medeltidklädda, men det är maskerad så alla får klä ut sej i vilken knasig stil dom vill, vackra, fula, galna eller sexiga hahaha, men har de inte som krav men detta har vi önskat oss i stället för presenter, att man ska komma utklädd om man inte är vek, då kan man ha hatt det är huvudsaken som jag skrivit lite vittsigt i inbjudan haha


     


    Vi döper även vår son, han ska inte ha dopklänning då han redan är 9 månader då så då ville vi hellre att han skulle se mer ut som oss, så han ska ha en jättefin vit vapenrock som passar våra kläder

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????