• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza

    Vinterfrost: Tack ja visst är dom :)


     


    Va trist att er tilltänkta fotograf känner så, klart man blir lessen, själv har jag ju oxå tänkt att fråga en bekants dotter, har inte gjort de än, då jag inte bestämt mej angående tårta än, hon är nämligen även blivande konditor och är såå duktig, praktiserar på ett kondis här i stan. Känns inte om jag kan be henne göra båda hehe, så bäst vore väl å fråga om hon vill hjälpa och vilket hon helst kan tänka sej göra, hmm svårt. Tårtan KAN jag ju knåpa till själv, men har ingen annan som fotar så bra.


     


    Hoppas de löser sej för er med fotograf

  • teddy

    ja, coititanium har många fina ringar, men de blir lite billigare från de andra sidorna... nja, vi får tänka på saken...

    synd med fotografen, vinterfrost... jag har förstått att det tydligen är lite kinkigt med att fotografera på vintern! de hade jag ingen aning om... min kompis som ska fota oss började diskutera samma sak o menade att hon inte kan loooova att de blir bra bilder o så verkade som att hon tvekade på om hon verkligen ville ställa upp, men när jag sa att våra förväntningar inte är skyhöga utan att vi bara vill ha bilder från dagen tyckte hon det gick bra. Jag tycker det är sååå onödigt att lägga 20-30 000 på en "riktig" fotograf, o vi har inte dom pengarna, många bilder jag själv tar blir ju fina de också ju! så det får allt duga!

  • Pekkiisch4

    Jag däremot har proffsfotogaf, är själv väldigt fotointresserad så därför.

    tårta och mat kommer ifrån Ica Maxi, Buffé/planka blir det med extra som vi lägger till.
    Alkohol bjuder vi på allt, kommer även ha öppen bar. Det var den enda önskningen min m2b hade. :p
    Vi kommer ha vanlig bil från kyrkan till lokalen + en mini buss till gästerna.

    Kostym blir den min m2b köpte till min kusins bröllop.
    Klänningen hittade jag en oanvänd billig på blocket :D

    Vi kommer inte ha mycket lull lull då jag är väldigt stilren och satsar på mycket ljuskällor.

    Vi kommer vara runt 40 st och har festen i en klubblokal.

    Budgetten ligger på drygt 15-20.000 utan ringar. och resa:)

  • Pekkiisch4

    kan tillägga att fotografen är en vän till familjen som gör ett undantag för oss och ett reducerat pris. Men inte gratis ;D

  • Pekkiisch4

    fick en 5 månaders panik idag.. slutade med att jag beställde hem mina skor och boleros till mig och mina tärnor. så nu e det bara underkläder jag har kvar :D känner mig liiite lugnare.

    Min m3b har bara skor, väst och kravatt kvar, Skönt !
    och tärnorna är klara :)

    nu är det bara resten.. pust.. haha

  • lycklig01

    aaaaa...känner också panik! Kläningen måste inhandlas NU känns det som! läste att man ska beställa 14 veckor innan bröllopet så det är inte så mycket marginal! Har funderat på att beställa från internet men vill ändå prova och hittar jag till ett bra pris så köper jag den där! Har ni andra bokat tid då ni testat klänning i affärerna!?

  • teddy

    Pekkiisch4, varifrån har du köpt skor och bolero??

    lycklig01, jag tror nog man måste boka tid för brudklänningsprovning. I alla fall här... 

  • Teza

    Om man skrollar neråt, ser man även hur den ser ut där bak, åhh jag bara älskar den, föll pladask direkt jag såg den första gången :)

  • vinterfrost

    Puh! Nu har jag perl. bokat en fotograf med. Eftersom E inte vågade. Så nu får vi iallafall lite fina porträttbilder, så får E fota lite runt om det. 
    Bokat makeup och hår med :)  

    Sen är det väl klänningen som är det stora orosmålet.. Men det löser sig nog det med ;) 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????