• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza

    Själva försöker vi ju hålla nere kostnaden så mycke som går, har absolut ingen dunderbudget precis, hoppas på att fixa alltihop för mellan 25-30000, men finns ju så mycke man skulle vilja ha med.


     


    Blir nog tyvärr en del dekorationsåtstramning, men borde gå att få de mysigt ändå hoppas jag. Proffesionell fotograf skippar vi, en god väns dotter är jätteduktig på att fota, och jag är egentligen inte sååå förtjust i sånna fotograffoton som tur är.


    Tror jag ska låta en vän göra tårtan, men har inte bestämt mej än, är ju lite sugen på en "riktig" oxå.


    Alkoholen veti 17 hur vi ska göra med, dels har vi ju dop samtidigt och vill inte de ska va så mycke av de, så där bjuder vi nog bara till maten, va tror ni andra är de snålt?


     


    Finns de några fler absoluta måsten som jag kan ha missat? Alla skriver så mycket om stolsöverdrag, och högvis med blommor på borden, festprogram mm så jag blir alldeles kallsvettig haha dels av hur man ska hinna och dels av hur mycke pengar allt kommer gå på, särskilt allt sånt pyssel som iaf inte jag räknat med från början, vad tycker ni tjejer man kan strunta i?


     


    Har ju varit gift förut, men då fixade mina föräldrar allt och det va verkligen ett budgetbröllop, kostade typ 5000 eller nåt, vi körde allt så enkelt som möjligt, de slutade efter 10 år som en pannkaka, vill det ska bli annolunda denna gång, nu känns de såå rätt och jag vill att denna dag ska bli större, vackrare och mer minnesvärd.


    Så tjejer, va  skippar ni i denna djungel av måsten till era bröllop, vad käner ni att ni kan va utan och absolut INTE utan, eller vill ni ha RUBBET in i minsta detalj??


     


     

  • teddy

    De där me alkoholen... vi kommer bjuda på brudskål och vin till maten, inget mer... vill inte ha ett fylleslag o budgeten tillåter inte de i vilket fall! sen kommer det finnas mycket alkoholfri dricka då ju...

    och man behöver ju inte göra allt bara för att alla andra gör det, tänk efter och känn efter vilket som e de viktigaste för er o skippa resten! vi har inte heller massa pengar o tex fotografen e en kompis till mig, tårtan ska en gymnasieskola göra, vi struntar i fin transport till o från kyrkan osv...

    :) 

  • Teza

    Teddy: Precis den sunda inställning jag normalt har och hade när jag började planera, gud så lätt man fladdrar iväg, ska ta mej i kragen och sänka min krav igen till den nivå som känns bra, jag gillar ju inte ens överdådighet  ;)

  • teddy

    Nä jag vet va du menar! Man förvillar sig så lätt i denna bröllopsdjungel alltså! O alla saker man stöter på som man inte tänkt på först o som man sen bara "måste" ha! hahaha, de e inte klokt! :P
    Man får så gott man kan försöka hålla kvar sina båda fötter på jorden trots att huvudet far upp bland molnen titt som tätt! :)

    Är det förresten någon av er som har beställt eller funderar på att beställa ringar från hedbergsguld.se eller zelini.se? Har upptäckt att de har billiga snygga ringar i titan, vilket vi är ute efter...

  • lycklig01
    Teza skrev 2012-07-11 17:01:14 följande:

    Själva försöker vi ju hålla nere kostnaden så mycke som går, har absolut ingen dunderbudget precis, hoppas på att fixa alltihop för mellan 25-30000, men finns ju så mycke man skulle vilja ha med.


     


    Blir nog tyvärr en del dekorationsåtstramning, men borde gå att få de mysigt ändå hoppas jag. Proffesionell fotograf skippar vi, en god väns dotter är jätteduktig på att fota, och jag är egentligen inte sååå förtjust i sånna fotograffoton som tur är.


    Tror jag ska låta en vän göra tårtan, men har inte bestämt mej än, är ju lite sugen på en "riktig" oxå.


    Alkoholen veti 17 hur vi ska göra med, dels har vi ju dop samtidigt och vill inte de ska va så mycke av de, så där bjuder vi nog bara till maten, va tror ni andra är de snålt?


     


    Finns de några fler absoluta måsten som jag kan ha missat? Alla skriver så mycket om stolsöverdrag, och högvis med blommor på borden, festprogram mm så jag blir alldeles kallsvettig haha dels av hur man ska hinna och dels av hur mycke pengar allt kommer gå på, särskilt allt sånt pyssel som iaf inte jag räknat med från början, vad tycker ni tjejer man kan strunta i?


     


    Har ju varit gift förut, men då fixade mina föräldrar allt och det va verkligen ett budgetbröllop, kostade typ 5000 eller nåt, vi körde allt så enkelt som möjligt, de slutade efter 10 år som en pannkaka, vill det ska bli annolunda denna gång, nu känns de såå rätt och jag vill att denna dag ska bli större, vackrare och mer minnesvärd.


    Så tjejer, va skippar ni i denna djungel av måsten till era bröllop, vad käner ni att ni kan va utan och absolut INTE utan, eller vill ni ha RUBBET in i minsta detalj??


     


     


    Vi har inte heller någon stor budgett, ungefär som eran! Och har också lite panik över en del saker som nog inte kommer gå in i budgetten som jag verkligen vill ha med, vet inte hur vi ska lösa det, eller så fårjag helt enkelt skita i det, det kommer bli underbart ändå!


     


    Maten och tårtan gör vi själva, min m2b har gått hotell och restaurang och jag gör tårtor! Sedan har vi folk som står i kök och serverar, som tur är så är det några kompisar till svärmor som ställer upp gratis :) Kommer nog inte heller ha professionell fotograf, blir en annan som är väldigt duktig på att ta kort :) Sedan har vi liveband för att svärmor var snäll och stod för den biten!


     


    TYcker som Teddy, ta det som är viktigast för er, det är eran dag, det är ni som ska vara nöjda och glada! Ni gifter er ju inte för alla andra skull utan för eran egen, ta det som känns viktigast för er :)


    ang alkoholen så kommer vi ha brudskål, till maten och sedan lite grann efteråt men inga stora mängder!

  • vinterfrost

    Åh Teza precis så känner jag med! Vi har ungefär lika stor budget. Hur många ska ni bjuda? Vi kommer att bli ca 70 viúxna förutsatt att alla kommer.. 

    Väljer med bort proffsfotograf, vi kommer laga maten själva, en av mina närmaste vänner ska hjälpa med tårtan, blommer får jag till inköpspris från jobbet + att vi kommer använda mkt matrial från naturen, Vi kommer bjuda på all dryck (tror jag) musik blir nog spotify. Tansport blir nog bara mammas bil eller lik. Vet inte hur jag ska göra med hår och smink än..

     Sitter och försöker fila lite på vad vi ska skriva i inbjudan. Tycker det är svår att få det bra.. (själva informationan dvs) Hur har ni gjort?

    Vad har vi klart? Hmm

    *Kyrka
    *Lokal
    *Solist
    *Färgtema (champanje/ivory, mossgrönt och nu även brunt)
    *Barnvakt
    *Gästlistan
    *Tårtan (även om det inte är bestämt hur dn ska se ut och smaka)
    *Blommorna 

    Det jag ABSOLUT INTE kan vara ut är min älskade m2b ;) Fast fin klänning och en ring, god mat och släkt och vänner är inte fel det heller. Det blir vad det blir och det kommer bli en underbar dag - för oss ala
     

  • Teza

    Teddy vi har oxå kollat på zelini och hallbergs och dom har några ringar som vi gillar, men tror ändå vi bestämt oss att köpa från den amerikanska sidan coiTitanium.com dom e oxå ganska billiga och där tror jag vi har hittat rätt, men gud så svårt det är, finns flera även på den sidan som vi gillar jättemycke, men känns som vi hittat dom, haha men tur de e ett tag kvar så man har tid på sej att bestämma sej ;)

  • vinterfrost

    Teza, Jättefina!

    Åh blev lite ledsen. Pratade lite med han vi tänkte fråga om han kunde fota oss. Så kläcker han ur sig att han inte känner sig säker på ett så "stort" ansvar och speciellt inte vintertid.. ÅH hur ska vi göra nu då?? :( Ska man anlita någon för porträttbilder och sen låta E fota i övrigt.. Tyvärr vet jag inte ombudgeten tillåter det Suck! Får prata med m2b ikväll och höra vad han tycker..

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????