• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Teza
    Jenny121212 skrev 2012-03-20 10:20:18 följande:
    Vi har tänkt att ha färgerna lila, vitt och silver. Men det är så långt vi har tänkt;) och så ska vi ha många levande ljus istället för blommor. Men jag är tacksam för tips så är det någon annan som har planerat hur ni ska dekorera?

    Hej allihop, har inte hunnit läsa igenom hela tråden än, men ska försöka göra de, vem vet vad för goda tips som kan finnas i denna mysiga tråd ;)


     


    Vi ska oxå gifta oss i December, hehe nämligen på nyårsafton lite vågat jag vet, men var så vi ville ha de, blir de många som inte kan eller vill just bara därför så får de väl vara så, vi har oxå valt färgerna vitt, lila och silver. Skoj att dela de med nån kände jag, man kanske kan få tips av varann? ;)


     


    Vi ska ha maskeradbröllop, man måste ju inte klä ut sej om man inte vill såklart, men kul blire om många hakar på ju, dom flesta gästerna är sånna som gillar sånt så de ska nog bli bra ;) Själva klär vi oss i medeltidskläder delux ;), vår son ska döpas samma dag oxå, har lite funderingar på vad man ska ta först, några tips?


     


    Levande ljus i stället för blommor låter kanon ju, har faktiskt tänk just att jag inte vill ha så mycke blommor just för att det är vinter, dum som jag är har jag grunnat på vad jag ska pynta med i stället, ljus är ju givet egentligen :)


     


    Stor kram alla vinterbrudar


     

  • Teza

    121201
    minuz Mönsterås
    Lycklig01, Norrbotten
    teddy, Skåne :)

    121208
    Vinterfrost, Rosersberg (Norra Stockholm)

    Jonna1983, Dalarna (Vi fick byta datum för att fina lokalen var ledig då, tur kyrkan forfarande fanns!)

    121212
    Memsan, Norrköping
    Pekkiisch4 Oskarshamn
    Jenny121212 Falkenberg
    SkövdeSophie Skövde

    121215
    sajenthi, Uppsala

    121222

    121229


    Arioso, Värmland


    121231


    Teza, Torshälla

  • teddy

    Teza, kul med bröllop på nyårsafton! Funderade även vi på det ett tag men det föll bort till förmån för 1 dec istället! :)

    Har ni alla redan "slutprovat" era klänningar... sytt in/ut/upp osv? 

  • lycklig01

    Hämtat min vigselring idag! :) Åh vad jag älskar den!


     


    Hahha teddy, jag har inte ens kolla på brudklänning ännu, men snart :)

  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-07-04 20:00:03 följande:

    Hämtat min vigselring idag! :) Åh vad jag älskar den!


     


    Hahha teddy, jag har inte ens kolla på brudklänning ännu, men snart :)


    ...o jag (vi) har inte ens nån aning om ringar än!! ;)

    Va så dumt... va iväg idag för att testa lite ringar o så i några olika butiker, men alla va så himla otrevliga o ignorerade oss nästan så vi surade till o gick därifrån... så tråkigt när de blir så... och då inte i bara en butik...! 
  • lycklig01
    teddy skrev 2012-07-04 21:19:39 följande:
    ...o jag (vi) har inte ens nån aning om ringar än!! ;)

    Va så dumt... va iväg idag för att testa lite ringar o så i några olika butiker, men alla va så himla otrevliga o ignorerade oss nästan så vi surade till o gick därifrån... så tråkigt när de blir så... och då inte i bara en butik...!
    Nej vad tråkigt! Vi han bara kolla i två och sedan var jag kär! Vi skulle bara kolla och inte köpa men nu 3 veckor senare ligger ringen hemma :) Med oss var de jätte trevliga och hjälpsamma! Det är så kul då man får sätta sig ner och de tar framringar och visar, man får känna sig så speciell, tråkig att ni inte fick något tevligt bemötande!
  • Teza

    Klänningen är beställd men inte provad, dom syr upp den i höst efter mina mått så får vi se när den kommer om något behöver jysteras, hoppas inte blir tight med tid då ka jag tro ;)


     


    Ringar har vi kollat hit och dit men kan inte bestämma oss för något, tror vi vill ha titan eller volfram dock då vi har jobb som sliter hårt på dom annars, har kollat lite, finns många fina men ingen vi helt fastnat för suck :)


     

  • vinterfrost

    Teddy, ang klänning har jag inte köpt/ provat någon ännu. Dock vet jag ungefär vad jag vill ha. Ska ta tag i det när min syster (tärna) ha semester i början av augusti. Så just nu håller jag på med värsta träningen och håller strikt diet för att få några cm mindre runt midjan
    Ang lokalen så är det församlingsgården och där är vi 2 ggr i veckan när de har öppen förskola verksamhet så lokan känner jag nästan innan och utan känns det som vid det här laget.. Vi kommer få lokalen vid 17 på fre (hoppas lite tidigare typ 15)  då ska det dukas och fixas. Hur vi ska ha borden vet jag inte ännu då det är både avlånga och "runda" bord, men det löser sig nog det med Sen ska den ju vara städad och klar till absolut senast 08 söndag morgon.

    Ring har jag kikat lite på nätet, en ganska enkel modell i rött guld. Om ca 2 veckor så ska dottern åka ett par dagar till mormor och morfar då ska vi passa på och åka och kolla på ringar, samt kläder till honom hade jag tänkt. Lättare och bara ha med sig sonen på sånt

    Teza - Välkommen!
    Vi kommer köra mkt med ljus oxå. Även mossa kottar, grenar och typ videkvistar. Men blomnörd som jag är så kommer jag  är så måste jag ju ha lite blommor, blir bla julrosor.

    Idag ska jag åka och köpa det sista matrialet till inbjudningskorten. Var iväg i lördags men då hade de inte allt hemma samt att vissa buntar med papper hade blivit blekta av lampan så hon beställde nya till mig Så i helgen så ska jag göra en provomgång.

    Ha en solig dag tjejer! 

  • teddy
    Teza skrev 2012-07-04 22:09:03 följande:

    Klänningen är beställd men inte provad, dom syr upp den i höst efter mina mått så får vi se när den kommer om något behöver jysteras, hoppas inte blir tight med tid då ka jag tro ;)


     


    Ringar har vi kollat hit och dit men kan inte bestämma oss för något, tror vi vill ha titan eller volfram dock då vi har jobb som sliter hårt på dom annars, har kollat lite, finns många fina men ingen vi helt fastnat för suck :)


     


    Vi har nog också tänkt ha titanringar! :)
    Blivande maken har fått nån allergi eller nåt av den nuvarande ringen som e i silver och vi hörade att titan inte är allergiframkallande... så det blir nog titanringar denna gången! Har dock inte hittat nån bra än... o måste väl ta oss till nån annan butik snart så vi kan få prova lite...

    Har era blivande fått se era klänningar/ska få se era klänningar?? :) 
  • Teza
    vinterfrost skrev 2012-07-05 09:28:09 följande:
    Teddy, ang klänning har jag inte köpt/ provat någon ännu. Dock vet jag ungefär vad jag vill ha. Ska ta tag i det när min syster (tärna) ha semester i början av augusti. Så just nu håller jag på med värsta träningen och håller strikt diet för att få några cm mindre runt midjan
    Ang lokalen så är det församlingsgården och där är vi 2 ggr i veckan när de har öppen förskola verksamhet så lokan känner jag nästan innan och utan känns det som vid det här laget.. Vi kommer få lokalen vid 17 på fre (hoppas lite tidigare typ 15)  då ska det dukas och fixas. Hur vi ska ha borden vet jag inte ännu då det är både avlånga och "runda" bord, men det löser sig nog det med Sen ska den ju vara städad och klar till absolut senast 08 söndag morgon.

    Ring har jag kikat lite på nätet, en ganska enkel modell i rött guld. Om ca 2 veckor så ska dottern åka ett par dagar till mormor och morfar då ska vi passa på och åka och kolla på ringar, samt kläder till honom hade jag tänkt. Lättare och bara ha med sig sonen på sånt

    Teza - Välkommen!
    Vi kommer köra mkt med ljus oxå. Även mossa kottar, grenar och typ videkvistar. Men blomnörd som jag är så kommer jag  är så måste jag ju ha lite blommor, blir bla julrosor.

    Idag ska jag åka och köpa det sista matrialet till inbjudningskorten. Var iväg i lördags men då hade de inte allt hemma samt att vissa buntar med papper hade blivit blekta av lampan så hon beställde nya till mig Så i helgen så ska jag göra en provomgång.

    Ha en solig dag tjejer! 

    Tackar, så kul att snattra med andra förväntansfulla som planerar och fixar som galningar hehe ;)


     


    teddy skrev 2012-07-05 16:35:30 följande:
    Vi har nog också tänkt ha titanringar! :)
    Blivande maken har fått nån allergi eller nåt av den nuvarande ringen som e i silver och vi hörade att titan inte är allergiframkallande... så det blir nog titanringar denna gången! Har dock inte hittat nån bra än... o måste väl ta oss till nån annan butik snart så vi kan få prova lite...

    Har era blivande fått se era klänningar/ska få se era klänningar?? :) 
    Titan och volfram ska ju vara så hållbart därför funderar vi på de, vi har förlovningsringar i silver, min e ok, men gubbens har blivit oval av hans jobb :(.

     


    Då vi ska ha matchande kläder har vi tittat ut dom tillsammans och beställt från samma ställe, även till sonen som ska döpas samtidigt, såå spännande :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????