• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Jonna1983

    121201
    minuz Mönsterås
    Lycklig01, Norrbotten
    teddy, Skåne :)

    121208
    Vinterfrost, Rosersberg (Norra Stockholm)


    Jonna1983, Dalarna (Vi fick byta datum för att fina lokalen var ledig då, tur kyrkan forfarande fanns!)

    121212
    Memsan, Norrköping
    Pekkiisch4 Oskarshamn
    Jenny121212 Falkenberg
    SkövdeSophie Skövde

    121215
    sajenthi, Uppsala

    121222

    121229
    Arioso, Värmland


    121208 säger J+A ja.
  • teddy

    Jag tycker nog att "Välkommen att närvara vid..." är ett bra alternativ... de e liksom lite i mitten sådär, många andra känns lite för formella och andra känns lite tarvliga...
    Men att skriva något i stil med "äntligen..." eller "nu är det dags..." som memsan skriver, de tycker jag personligen är jättegulligt! :) Läser jag en inbjudan som börjar på ett sånt sätt blir jag så glad! :) 

    Angående andra saker...
    Hur gör ni med er klänning? (Ni som redan skaffat en då menar jag) ...Jag har köpt min klänning redan, för rätt längesen och den hänger i butiken fortfarande. Har inte varit o testat den på ett tag men ska ju göra det så de vet hur mycket de ska lägga upp den osv. Men jag funderar lite på när man borde göra det... Hur långt innan måste man fixa klart den? O när egentlligen borde jag ta hem den? Hur ska ni göra?

    Sen har det varit så mycket prat om festlokalen här nu på sistone så jag slänger ut lite tankar om den me, hehe...
    Typ bordsplaceringar, alltså hur ni ska möblera salen, o så, när gör ni det? Vet ni redan hur det kommer se ut där? Har ni tillgång till er festlokal typ när som eller? 
    Vi har en fin billig lokal som vi ska fixa lite i men den e rätt liten så de blir till att knö in alla 80 pers om de nu kommer haha... finns de hjärterum så finns de stjärterum! :P Men jag vet inte riktigt när vi borde fixa me möblering o så...?

     

  • vinterfrost

    YEY nu är lokalen bokad med! Känns toppen och ha det klart. Nu ska jag börja fila på inbjudningskorten. Ska ta mig en sväng förbi Panduro någon dag. Funderar på o ta det på lördag fm så slipper jag släpa med mig barnen..

  • Pekkiisch4

    Jag har ju mina inbjudningskort sen länge klara med infoblad och allt, men nu har min kära m2b fått för sig att vi ska ha toastmadams i alla fall ! och han som "nej men det behövs väl inte.." så nu är det bara att skriva om infoblad ! trååååkigt ! :P

    I övrigt så har jag inte så mycket bröllop i huvudet just nu.. mycket är färdigt och det finns egetligen inte tid att pyssla just nu, jag har 0 inspration och det enda jag gör är att gå på kottjakt ;D

    Ni har inga bra idéer på hur man får en lokal ljus och mysig. Behöver massor utav ljuskällor då taket är fullt med  dem där lysrören !

    Men ett stort problem jag har är att jag var 100% säker på vad jag ville ha för vigselring och min sambo inte alls, och så gick vi runt i olika guldaffärer och nu vet jag värken ut eller in vad jag vill ha ! SUCK
    - slutar väl med att vi designar egna eller liknande. :P

  • Pekkiisch4
    Chicky skrev 2012-06-27 15:39:01 följande:

    Pekkisch4 och Vinterfrost,

    varför samlar ni på kottar? *nyfiken*


     


    lycklig01 skrev 2012-06-27 09:20:35 följande:

    Hej och välkommen! Tror att ni ska gifta er den dagen som känns bäst för er! Vi gifter oss den 1december och det känns jätte bra för oss! Inte för nära julafton heller så man känner sig stressad över det också! Men som sagt, ni ska välja den dagen som känns rätt för er :)


    Vi har varit i kontakt med en resebyrå som hjälper till med bröllop utomlands. Vi vill gärna till Karibien nånstans och enligt snubben jag har mailkontakt med så finns det fortfarande möjlighet att boka in oss på 12-12-12. Överväger dock starkt den 13 dec istället. Luciadagen är ju speciell. Mysigt med alla ljus, lussefika och lussetåg... Ska försöka övertala sambon bara!

    Strandbröllop i hemlighet, bara vi två. Två veckor i paradiset och på köpet en bröllopsresa. Sen blir det fest för nära och kära till våren/ sommaren 2013.


    Jag samlar på det för jag tycker dem är jätte fina och vi har lite utan ett skogstema ;D Billig dekoration !!
  • SkövdeSophie

    Vår lokal skall vara städad kl 07 dagen efter... Det skall självklart vara luciståg då... Vi hyr in folk som städar, men det känns ändå dumt.

  • teddy

    ...ingen som har tankar om klänning o lokal som jag skrivit om innan? ;)

  • lycklig01
    teddy skrev 2012-07-03 18:20:59 följande:
    ...ingen som har tankar om klänning o lokal som jag skrivit om innan? ;)

    Vi har hyrt en lokal som är lagomt stor för oss, det är 60 gäster bjudna! Det finns en stor sal med scen och utöver det självklart kök och lite andra mindre rum!


    Vi har skissat lite på en bordsplacering och vi kommer kommer nog ha ett honörsbord med de närmsta och sedan kommer det gå ut 3 bord från det på! (nästan som en gaffel fast utan skaft) Det var inte lätt att göra bordsplaceringar, vi satte alla i en familj tillsammans men vi ville inte att familjer som mest brukar umgås med varandra satt tillsammans men endå med någon som det kände lite och kommer ha trevligt tillsammans med! det var lite puzzlande inte det vart klart


    Vi får nog åka till lokalen och kolla när vi vill och vi kommer ha tillgång av lokalen från fredag kl 12.00 till söndag kl 12.00! Vi kommer duka och göra allt dekoration klar på fredagen (kommer stå vid dörren vid lokalen kl 12), hänga upp dekorationer i taket, fixa dukning, godisbar, musikerna kommer rigga scenen mm! Vill göra allt klart så fort som möjligt! Vill gärna ha stolöverdrag och stolsrosetter, men det kommer nog inte vår budget klara så jag får avvakta och se om det går att lösa

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????