• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • Pekkiisch4
    vinterfrost skrev 2012-06-26 21:37:59 följande:
    ÄNTLIGEN!! Har vi fått låna nycklarna till lokalen vi vill hyra. Så imorgon när Björn kommer hem från jobbet så ska vi åka dit och kika mäta och fantisera :) Inte en dag försent!!

    Var ute och plockade kottar idag (igen) plockade alkottar på golfbanan. Golfarna måste ju tro att jag är knäpp.. Jaja jag tycker de är knäppa som spela i ur o skur så det jämnar väl ut sig ^^
    Min sambo kallar det kottsjukan, har sådär överdrivet mycket kottar i garderoben ;)
  • Chicky

    Pekkisch4 och Vinterfrost,

    varför samlar ni på kottar? *nyfiken*


    vinterfrost skrev 2012-06-27 12:42:44 följande:
    Välkommen. Hade missat ditt inlägg då det kom prcis före mitt Som Lyckliga01 skriver., ni ska välja ett datum som passar er.. 

     


    lycklig01 skrev 2012-06-27 09:20:35 följande:

    Hej och välkommen! Tror att ni ska gifta er den dagen som känns bäst för er! Vi gifter oss den 1december och det känns jätte bra för oss! Inte för nära julafton heller så man känner sig stressad över det också! Men som sagt, ni ska välja den dagen som känns rätt för er :)


    Vi har varit i kontakt med en resebyrå som hjälper till med bröllop utomlands. Vi vill gärna till Karibien nånstans och enligt snubben jag har mailkontakt med så finns det fortfarande möjlighet att boka in oss på 12-12-12. Överväger dock starkt den 13 dec istället. Luciadagen är ju speciell. Mysigt med alla ljus, lussefika och lussetåg... Ska försöka övertala sambon bara!

    Strandbröllop i hemlighet, bara vi två. Två veckor i paradiset och på köpet en bröllopsresa. Sen blir det fest för nära och kära till våren/ sommaren 2013.

  • teddy

    Åå här händer det en del ser jag! Himmel vilken tur att ni kollat upp allt så ni verkligen får dagen ni trodde ni hade! Själv hände nåt liknande för mig då församlingshemmet tillhörande vår vigselkyrka SKULLE vara bokad för lite mingel efter vigseln, men idag såg jag att det INTE var det! Visst, inte riktigt lika farligt som att inte kyrkan eller själva festlokalen skulle vara obokad, men ändå! Man blir lite skakis nästan ,hehe... fick snabbt fixa till det! Hade ju varit dumt att skirkca ut inbjudningar o så där de står en sak o sen inser man för sent att det inte kommer funka! Lite en rädsla jag har.... hehe...

    Försöker med ljus och lykta finna klänningar till mina två tärnor för tillfället, men GUUU va svårt det är! De har inte bara olika smak o tycke utan så olika kroppar med! Finns de någon me tips på denna fronten? Har tänkt svarta knälånga klänningar... 

  • vinterfrost
    Chicky skrev 2012-06-27 15:39:01 följande:

    Pekkisch4 och Vinterfrost,

    varför samlar ni på kottar? *nyfiken*


     


    lycklig01 skrev 2012-06-27 09:20:35 följande:

    Hej och välkommen! Tror att ni ska gifta er den dagen som känns bäst för er! Vi gifter oss den 1december och det känns jätte bra för oss! Inte för nära julafton heller så man känner sig stressad över det också! Men som sagt, ni ska välja den dagen som känns rätt för er :)


    Vi har varit i kontakt med en resebyrå som hjälper till med bröllop utomlands. Vi vill gärna till Karibien nånstans och enligt snubben jag har mailkontakt med så finns det fortfarande möjlighet att boka in oss på 12-12-12. Överväger dock starkt den 13 dec istället. Luciadagen är ju speciell. Mysigt med alla ljus, lussefika och lussetåg... Ska försöka övertala sambon bara!

    Strandbröllop i hemlighet, bara vi två. Två veckor i paradiset och på köpet en bröllopsresa. Sen blir det fest för nära och kära till våren/ sommaren 2013.


    Vi har champanje och mossgrönt som färgtema. Mkt insperation fr bla skogen. Mossa kottar grenar osv. Samlar kottar för att ha och dekorera med..
  • vinterfrost

    Åh vi var ju och kolla på lokalen nu ikväll och jag känner mig osäker.. "Mycket" pengar för lite grejer känns det som. Skulle behöva komliteras och fixas MYCKET för att få det bra men den ligger hemskt fint,,. Den andra lokal (alt nr 2) är fin som den är, fin dukning och lite pynt så är den tipptopp. Nackdelen där är att den ska användas kl 10 nästa dag o då ska den vara städad och fin innan det.. hmm jobbigt det här. jag och sambon får sätta oss ner när han kommer hem och disskutera för och nackdelarna...
     

  • Minuz
    vinterfrost skrev 2012-06-27 20:39:24 följande:
    Åh vi var ju och kolla på lokalen nu ikväll och jag känner mig osäker.. "Mycket" pengar för lite grejer känns det som. Skulle behöva komliteras och fixas MYCKET för att få det bra men den ligger hemskt fint,,. Den andra lokal (alt nr 2) är fin som den är, fin dukning och lite pynt så är den tipptopp. Nackdelen där är att den ska användas kl 10 nästa dag o då ska den vara städad och fin innan det.. hmm jobbigt det här. jag och sambon får sätta oss ner när han kommer hem och disskutera för och nackdelarna...
     
    Ahh, jag har samma problem. Bästa lokalen ska vara städad och klar kl 10.00 dagen efter........
    Synd inte första lokalen känns bra!
  • Minuz
    teddy skrev 2012-06-27 19:48:53 följande:
    Åå här händer det en del ser jag! Himmel vilken tur att ni kollat upp allt så ni verkligen får dagen ni trodde ni hade! Själv hände nåt liknande för mig då församlingshemmet tillhörande vår vigselkyrka SKULLE vara bokad för lite mingel efter vigseln, men idag såg jag att det INTE var det! Visst, inte riktigt lika farligt som att inte kyrkan eller själva festlokalen skulle vara obokad, men ändå! Man blir lite skakis nästan ,hehe... fick snabbt fixa till det! Hade ju varit dumt att skirkca ut inbjudningar o så där de står en sak o sen inser man för sent att det inte kommer funka! Lite en rädsla jag har.... hehe...
    Det händer alltså inte bara mig!? *S*
  • Minuz
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

    Sitter och pysslar lite. Vad tycker ni? Både ris och ros TACK!
    Längst ner till höger kommer jag att stämpla denna text. Och bredvid klockan kommer det stå: The time has come!
    Bör jag kanske flytta "bröllop" lite mer till höger så det inte är så tomt där?
    Sedan ser ni insidan, ena sidan kommer inbjudan att vara och på andra sidan kommer det finnas tags med resten av information som man bör skicka med. Bra eller dåligt med denna idé?
    Baksidan är det bara stämplat.

    Allt går i ivory, guld och lila. Gubben tyckte att jag skulle ta ett turkost band runt kortet istället för det lila, vad tycker ni?
    Ursäkta dåliga bilder, dålig belysning i pysselrummet......


  • lycklig01
    Minuz skrev 2012-06-27 21:00:34 följande:
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

    Sitter och pysslar lite. Vad tycker ni? Både ris och ros TACK!
    Längst ner till höger kommer jag att stämpla denna text. Och bredvid klockan kommer det stå: The time has come!
    Bör jag kanske flytta "bröllop" lite mer till höger så det inte är så tomt där?
    Sedan ser ni insidan, ena sidan kommer inbjudan att vara och på andra sidan kommer det finnas tags med resten av information som man bör skicka med. Bra eller dåligt med denna idé?
    Baksidan är det bara stämplat.

    Allt går i ivory, guld och lila. Gubben tyckte att jag skulle ta ett turkost band runt kortet istället för det lila, vad tycker ni?
    Ursäkta dåliga bilder, dålig belysning i pysselrummet......


    Jag tycker att det var riktigt snygga! Tycker inte att du behöver flytta bröllop nå, snyggt då texten är i mitten! tagsen tycker jag är en bra idee :) var lite fundersam på venus amor men såg sedan att du skulle stämpla den , då kommer det bli jätte fint :) Snyggga kort!
  • lycklig01
    vinterfrost skrev 2012-06-27 20:39:24 följande:
    Åh vi var ju och kolla på lokalen nu ikväll och jag känner mig osäker.. "Mycket" pengar för lite grejer känns det som. Skulle behöva komliteras och fixas MYCKET för att få det bra men den ligger hemskt fint,,. Den andra lokal (alt nr 2) är fin som den är, fin dukning och lite pynt så är den tipptopp. Nackdelen där är att den ska användas kl 10 nästa dag o då ska den vara städad och fin innan det.. hmm jobbigt det här. jag och sambon får sätta oss ner när han kommer hem och disskutera för och nackdelarna...
    Har ni någon som kan tänka sig att städa åt er så ni får vara hemma/hotell och njuta! Vår ska vara urstädad klcoakn 12.00 (om den blir bokad dagen efter) och våra föräldrar har lovat att ställa upp och städa den så vi kan vara hemma och njuta! :) känns riktigt skönt..
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????