• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01

    haah samtidigt så är det så mörkt å det kanske inte spelar så stor roll vad man åker i! Vi har också rätt så tajt budget eftersom vi igentligen skulle gifta oss till sommaren men ändrade oss och ville gifta oss tidigare! vi har ju trots allt varit tillsammans i 7 år nu :)

  • teddy

    Ja precis! i mörkret ser man ändå inte vad vi kommer åkandes i, hihi! Vi tycker en vanlig bil blir bra!
    Vi har också varit tillsammans i 7 år nu ;) Passande med giftermål då, hihi!

    Har förresten försökt mig på att göra några silkespappersbollar i helgen, blev jättefina! Alltså sådanan pompoms eller va de nu kallas... kommer lätt göra massa sådana o hänga upp i festlokalen... många små vita sådanan ser ju ut som snöbollar! :)) 

  • vinterfrost

    Det lutar mot vanlig bil här oxå :) Skönt och höra att det är fler. Jag och m2b firade 10 år i fredags

  • Jonna1983

    Och jag som är lika snabb och svara som vanligt. :P


    Vi har, tack vare m2b's kloka hjärna gångavstånd till festlokalen vilket kan bli mysigt (hoppas på snö!) med marschaller och kanske någon fackla så att alla kan gå tillsammans.


    Tänk, nu har jag bara 173 dagar kvar med mitt gamla efternamn, det känns lite häftigt! Ser riktigt fram emot att få ringa till alla kortutgivare och sånt för att ändra. Spännande!


    Det börjar också närma sig att tillkännage det kommande bröllopet. I början av juli ska föräldrar och vänner och annat löst folk få veta. Lite nervös för reaktionerna men hoppas på bara glädje. :)


    121208 säger J+A ja.
  • teddy

    Guuu, när du säger de sådär i dagar blir jag sjuuuuukt stressad! Aaahh! 
    hahaha... 

  • lycklig01

     


    Jag håller på att bli tokig ang efternamn, min m2b har ett väldigt vanligt efternamn och för många år sedan lovade jag att ta det då vi gifter oss, och han vill inte ta mitt som är lite mera ovanligt! han har gått med på att byta om jag hittar ett fint nytt eller släktnamn, men jag hittar inget som duger åt honom! Vill att vi ska heta samma hela familjen, vill inte heta olika! hur har ni gjort ang namnbyte?

  • lycklig01
    teddy skrev 2012-06-19 09:47:09 följande:
    Guuu, när du säger de sådär i dagar blir jag sjuuuuukt stressad! Aaahh!
    hahaha...
    hahah jag med, det är mycket som ska fixas och ordnas!
  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-06-19 10:06:52 följande:

     


    Jag håller på att bli tokig ang efternamn, min m2b har ett väldigt vanligt efternamn och för många år sedan lovade jag att ta det då vi gifter oss, och han vill inte ta mitt som är lite mera ovanligt! han har gått med på att byta om jag hittar ett fint nytt eller släktnamn, men jag hittar inget som duger åt honom! Vill att vi ska heta samma hela familjen, vill inte heta olika! hur har ni gjort ang namnbyte?


    Ja, vi håller också på att rota en del i de här me efternamn... Vi har bestämt oss för att hitta på ett nytt namn, men har haft svårt för att enas! Tror nog dock vi har enats nu o då kommer ju den största biten med att de ska bli godkänt... om våra förslag vi har, har nu tre st, inte kommer godkännas, ja då kan ja säga att det kommer bli svårt! O ja, vi tänker samma där... vi vill båda att vi ska heta samma namn liksom!
  • vinterfrost
    lycklig01 skrev 2012-06-19 10:06:52 följande:

     


    Jag håller på att bli tokig ang efternamn, min m2b har ett väldigt vanligt efternamn och för många år sedan lovade jag att ta det då vi gifter oss, och han vill inte ta mitt som är lite mera ovanligt! han har gått med på att byta om jag hittar ett fint nytt eller släktnamn, men jag hittar inget som duger åt honom! Vill att vi ska heta samma hela familjen, vill inte heta olika! hur har ni gjort ang namnbyte?


    Jag kommer ta Björns efternam. Eftersom det bara är hans släkt som heter det. Barnen har redan de efternamnet
Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????