• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01
    Pekkiisch4 skrev 2012-06-15 22:49:25 följande:
    Hindersprovningen gäller endast 4 månader, så blir ju i september :) och samtidigt som då skickar min blivande in efternamn, eftersom jag inte byter :D

    Festhäfte kommer vi ha, mer för att vi vill, tänkte ha info om t.ex. taxi o så
    Missförstod du mig? Jag menade vigselhäfte! festhäfte ska vi ha, det är självklart för mig :) Eller så kanske du svarade på någonannans fråga?
  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-06-15 23:22:23 följande:
    Men då har jag en fråga! Hur gör ni me namnet på hindersprövningen?? Måste de inte vara samma namn på den och det han kommer heta? Jag e jätteförvirrad angående den biten?? fattar du va jag menar...?!
    Jag fattar det som att det gamla efternamnet ska stå på hindersprovningen, tex vi har ett väldigt speciellt namn, och finns ju inte den "namn kombinationen" förrän efternamnsblanketten kommit in,  :P

    Det finns exempel på skatteverkets hemsida :)

    Vigselhäfte ska vi ha, fast väldigt enkelt just för att jag som gäst på ett bröllop fick mer översikt av vad som kommer hända :)
  • teddy

    men skriver man då de gamla efternamnet på hindersprövningen o sen de nya går igenom o den ena av os då på bröllopsdagen heter de nya namnet, blir de inte helt fel då??
    förstår ni... om de gamla namnet är svensson o de står på hindersprövningen, o de nya namnet som är godkänt o klart är karlsson, då heter ju jag (om de nu e ja som bytt först altså!) karlsson på bröllopet, men hindersprövningen gäller för en svensson!
    jag vet inte om jag krånglar till det, men jag fattar ärligt inte riktigt hur de ska gå till? 

  • Pekkiisch4

    Efternamn exempel



    Hinderprövning exempel


    Hoppas ni blir klokare :p
  • Pekkiisch4

    Fast om jag var du skulle jag ringa ditt skattekontor och fråga :)

  • lycklig01

    hej tjejer! Känns som att jag bombar den här tråden med frågor!


     


    Hur ska ni ta er från kyrkan till festlokalen?

  • vinterfrost
    lycklig01 skrev 2012-06-18 09:02:15 följande:

    hej tjejer! Känns som att jag bombar den här tråden med frågor!


     


    Hur ska ni ta er från kyrkan till festlokalen?


    Det är väl det tråden är till för? Bland annat iallafall ;)
    Har oxå funderat på hur vi ska ta oss mella kyrkan och lokalen. Eftersom vi har ganska tajt budget så känns det som att den utgiften inte får kosta allt för mkt. Hade varit mysigt med häst o vagn, men jag vet inte någon av mina hästvänner vars häst man kan köra (eller jo men de är små shettisar och i så fall vill jag ha en stor häst) Pappa har ju annars en fin bil som vi direkt hade valt om vi gift oss mitt i sommaren men jag vet inte ifall han får köra den mitt i vintern tyvärr.. Får se vad vi hittar för lösning i "värsta" fall så får vi väl åka volvo ^^ 
  • lycklig01
    vinterfrost skrev 2012-06-18 09:56:24 följande:
    Det är väl det tråden är till för? Bland annat iallafall ;)
    Har oxå funderat på hur vi ska ta oss mella kyrkan och lokalen. Eftersom vi har ganska tajt budget så känns det som att den utgiften inte får kosta allt för mkt. Hade varit mysigt med häst o vagn, men jag vet inte någon av mina hästvänner vars häst man kan köra (eller jo men de är små shettisar och i så fall vill jag ha en stor häst) Pappa har ju annars en fin bil som vi direkt hade valt om vi gift oss mitt i sommaren men jag vet inte ifall han får köra den mitt i vintern tyvärr.. Får se vad vi hittar för lösning i "värsta" fall så får vi väl åka volvo ^^

    häst och vagn blir lite långt för oss om det är kallt!


    Tänkte också att de gamla fina bilarna vill nog ingen köra med under vintern


     


    De är inte lätt det här


     


     


     

  • teddy

    Vi har också en tight budget och just den biten att ta sig från kyrkan till festlokalen (ca 1 mil) ingår inte i budgeten... visst hade det varit kul att komma i nån fin bil eller så, men de e inget vi prioriterar faktiskt. Vi kommer åka i en vanlig bil. Man kan ju smycka den lite fint me band o så, men vi tänker inte göra nåt mer avancerat än så! :)

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????