• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • vinterfrost

    Åh vad duktiga ni är. Själv hade jag ett psykbryt här om dagen då jag kände bara för att smita i från allt och bara gifta oss i enkelhet o i hemlighet. Känns som allt strävar emot just nu. Men men det var i förrgår, igår och idag är det nya tag :)

    Vi har fått tag i Peo igen (lokalnissen) han var bortrest till söndag så vi ska ringa honom nästa vecka så ska vi få låna nyckeln och åka och kolla själva när det passar oss så det känns ju toppen!

    Har tagit hem min cross trainer så nu har jag ingen ursäkt bara upp på den :)

    Ska försöka beställa hem lite grejer så jag kan börja pyssla lite med inbjudningskorten osv..

    Har fått en heltokig ide nu ikväl!! Skulle vara häftigt och sjunga till m2b i kyrkan!  Hittade en så fin sång!! Kruxet är att jag inte är någon vidare värst duktig och sjuga! Tips? Spelar det någon roll och det inte låter helt bra rakt igenom (risken är ju att känslorna tar över och rösten skär sig ändå) hmmm ska nog höra mig för hos bekanta som kan sjung om jag kan få lite tips :) Vore ju häftigt! Någon mer som ska göra något liknande? 

  • lycklig01

    Filmningen är svår, vet inte heller vem som ska filma!? Men någon måste göra det på vigseln i alla fall, tror att det blir svårare på festen! kanske får ta något utifrån som gör det?


     


    Jag känner också att det är så mycket att göra på kort tid, tror inte att det är problem med att hinna klart allt men vill gärna vara ute i god tid och inte stressa med allt sesta månaderna! sommaren går så fort och helt plötsligt är det höst!


     


    Jonna1983; Ebay är verkligen farligt, det är billigt men jag hade kunnat shoppa hur mycket som helst där ifrån!

  • teddy

    Vinterfrost, angående att sjunga i kyrkan tycker jag personligen de e en toppenidé, och jag funderar i de banorna jag me, men... jag som själv har mycket erfarenhet och sjunger på både det ena och det andra är inte helt säker på att jag rent känslomässigt kommer klara det! Så känn efter det först! :) Att bli rörd och klämma fram en liten tår e ju ingen fara, de e ju bara fint, men att inte alls kunna genomföra tänkta låt och halsen knyter sig e inte så roligt... då e de bättre att överlåta det till någon annan så man kan släppa det möjliga orosmomentet! :P 

  • lycklig01
    teddy skrev 2012-06-14 12:33:53 följande:
    Vinterfrost, angående att sjunga i kyrkan tycker jag personligen de e en toppenidé, och jag funderar i de banorna jag me, men... jag som själv har mycket erfarenhet och sjunger på både det ena och det andra är inte helt säker på att jag rent känslomässigt kommer klara det! Så känn efter det först! :) Att bli rörd och klämma fram en liten tår e ju ingen fara, de e ju bara fint, men att inte alls kunna genomföra tänkta låt och halsen knyter sig e inte så roligt... då e de bättre att överlåta det till någon annan så man kan släppa det möjliga orosmomentet! :P

    haha på sonenesdop för några månader sedan sjöng min lillebrors flickvän oc hjag stor grät, så jag vågar inte sjunga själv för jag lär ju vara nog känslig ändå!


     


    Mitt projekt nu är att hitta ett namn som min sambo kan tänkas byta till, och det är inte lätt


     


    Beställt favor boxar från Ebay idag, hade inte tänk ha favors men jag kunde inte låta bli! hihi :)

  • lycklig01

    yey! Vi skulle inte ha något liveband på festen utan bara köra på spotify för budgeten täckte inte det, men nu har svärmor pratat med oss om ett band och säger att hon vill betala det :) Känns faktiskt riktigt roligt med ett band, för stämningen kommer bli så bra, kommer ändå dela upp mycket under kvällen så att man gör lite lekar och sånt också och så tänkte jag att när det blir senare efter 12 kanske man tar spotify! Det är dock inte helt klart ännu, för hon ville såklart höra med oss om vi tyckte att det kändes bra innan hon bokade upp dem! :)

  • teddy

    Va roligt med ett band! Vi funderar fortfarande hur vi ska göra...

    Ni som ska ta ett nyt efternamn, när tänker ni skicka in pappren? O när tänker ni fixa hindersprövningen? 

  • lycklig01

    en annan fråga, ska ni ha vigselhäfte? Tänkte göra det ,men funderar mer och mera på att skita i det! Tror ju knappast att gästerna bryr sig!?

  • Pekkiisch4

    Hindersprovningen gäller endast 4 månader, så blir ju i september :) och samtidigt som då skickar min blivande in efternamn, eftersom jag inte byter :D

    Festhäfte kommer vi ha, mer för att vi vill, tänkte ha info om t.ex. taxi o så

  • teddy
    Pekkiisch4 skrev 2012-06-15 22:49:25 följande:
    Hindersprovningen gäller endast 4 månader, så blir ju i september :) och samtidigt som då skickar min blivande in efternamn, eftersom jag inte byter :D

    Festhäfte kommer vi ha, mer för att vi vill, tänkte ha info om t.ex. taxi o så
    Men då har jag en fråga! Hur gör ni me namnet på hindersprövningen?? Måste de inte vara samma namn på den och det han kommer heta? Jag e jätteförvirrad angående den biten?? fattar du va jag menar...?!
  • teddy

    Angående "pappersarbete" kommer vi ha både vigselprogram och festhäften. Jag tycker båda e rätt viktiga så därför ska vi ha de... :)
    Vigselprogrammet kommer bli rätt enkelt medan jag/vi kommer lägga ner lite mer jobb på festhäftena. 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????