• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • lycklig01
    SkövdeSophie skrev 2012-06-13 07:23:56 följande:
    Vi skickade ut inbjudningarna förra söndagen, dvs de kom fram till de flesta i förra måndagen, för 1 1/2 vecka sedan. Jag är så förvånad över att det är så många som inte har hört av sig och sagt grattis. Trodde nog flera av våra vänner skulle göra det... Hur har det varit för er? Ha folk grattat när det fått inbjudan?

    jag vart också förvånad! trodde fler skulle ring och säga grattis! men man kanske inte brukar göra det? Har själv inte fått inbjudan till bröllop sedan jag vari tonåren så jag vet inte, min pappa gifte sig för några år sedan men de skickade inte inbjudningar utan sa bara till alla!


    De som ringde vara våra föräldrar, en moster till min m2b, 1 av våra vänner (4 av våra närmsta vänner visste redan) min lillebror och min andra lillebrors flickvän

  • teddy

    Idag har vi fått ihop en tillräcklig serveringsstaff haha! Så nu kan jag checka av den biten på att-göra-listan! :) Har fyra duktiga tjejer nu som kommer hjälpa oss, känns jättebra! :)
    Annars har jag tänkt att snart prova på att göra de där silkespapperspompomsen som det talas om lite här o där... har dock inte fått tag i nåt billigt silkespapper än, panduro e ju rätt dyrt... Va på Ullared häromdagen o hittade massor av roliga grejer, men inget silkespapper, hehe... 

  • lycklig01
    teddy skrev 2012-06-13 14:04:54 följande:
    Idag har vi fått ihop en tillräcklig serveringsstaff haha! Så nu kan jag checka av den biten på att-göra-listan! :) Har fyra duktiga tjejer nu som kommer hjälpa oss, känns jättebra! :)
    Annars har jag tänkt att snart prova på att göra de där silkespapperspompomsen som det talas om lite här o där... har dock inte fått tag i nåt billigt silkespapper än, panduro e ju rätt dyrt... Va på Ullared häromdagen o hittade massor av roliga grejer, men inget silkespapper, hehe...

    vad skönt, vi har 3 st som ställer upp gratis, vänner till blivande svärmor! de har en överenskomelse att de serverar på varandra barns bröllop! jätte bra för oss :) måste dock fixa en som står i köket!


     


    Pompomsen skrev jag ju om i det andra tråden, jag ska också göra såna och jag hittade tyvärr bara billigt på ebay! men lycka till med letandet :)

  • teddy

    Ja, jag såg att du hittade ditt på ebay... jag letar vidare hehe

    En ny fråga till er alla... hur ska ni göra med filmning av vigsel o fest? 

  • Jonna1983

    Godkväll!


    Nu var det länge sen jag var här och gafflade. :)


    Jag är just nu i det läget när det känns som att allt är för tidigt att börja med och samtidigt vill jag göra allt. Igår kom jag på att jag glömt favoritaffären Clas Ohlson när jag letade efter lite tjockare papper att klistra fast save-the-date-korten på, och där fanns det. Blir nog en liten sväng förbi där någondag, de hade också självhäftande bård på rulle som nog kan bli en bra detalj! Ser fram emot att beställa korten, ha en pysselkväll och stoppa dom i kuvert och skriva adresser. Jag hoppas på åtminstone några glada tillrop, jag vet åtminstone en av mina kompisar som kommer bli glad. Man vill ju att alla ska tycka det är roligt!


    Färgtemat är färdigbestämt, jag har gjort en mental bild av hur jag vill att dukningen ska se ut. Här om dagen var vi dessutom in på en av guldsmedsaffärerna här i stan och nej, jag blev inte ett dugg klokare över vad jag vill ha för typ av ring. Diamanter och vitt guld vet jag (eller något som liknar det, om ni har tips så säg till!), men inte modell. Tur det är lite tid kvar. I övrigt hoppas vi att toastmastern tackar ja och att annars våra back-ups vill. Vi har troligtvis oxå bestämt vigselförrättare, om allt går som det ska med hennes bebis så ska en gammal kompis till min m2b viga oss och om hon inte kan så blir det hennes man. Mycket praktiskt!


    Med lite tur har vi dessutom hittat någon som har tryckeri för inbjudningarna, kanske han annars har lite kontakter och vet någon som inte är hutlöst dyr. Vistaprint har många fina designer men jag tycker inte jag får plats med all information om toastmaster, allergier och annat.


    Och till sist, jag har ramlat in på Ebay och där kan man ju bli ruinerad om man skulle sätta den sidan till. Vad mycket roliga saker det finns! Har bestämt att det ska bli små askar vid varje plats med lite smått och gott i, typ tuggummi, ett uppdrag, några karameller och kanske något mer. Finns massa fina just där, hitade supergulliga som såg ut som vagnar, de tyckte m2b var lite väl söta och inte så stylish. :)


    Är dessutom lite sugen på att köpa fortune cookies till tårtan och kaffet på kvällen. Ebay är farligt!


    Hoppas ni har det bra i den här sega sommaren som aldrig vill börja!


    121208 säger J+A ja.
  • teddy

    Jonna1983, för tidigt att börja me skriver du, hahaha, när ska du gifta dig egentligen?? ;) Jag tycker inte jag har så mycket tid alls! :P

  • Jonna1983

    Teddy: Ryktet säger den 8e december. Haha. Jag tror att eftersom nästan allting finns planerat på papperet så känner jag mig inte alls särskilt stressad. Vet förstås att det finns en hel del som kanske inte blir som det är tänkt, men i värsta fall blir det varm korv och marängsviss på vårt bröllop och massor av champagne, det blir bra det också. Om inte min privata cateringfirma vill ställa upp så får vi väl lösa det på något annat sätt. Känns som att de stora bitarna är klara och om det så bara skulle bli vi två på bröllopet (nu lär det inte hända med min jättesläkt) så får vi desto mer champagne. :) Jag undrar om jag vet vad jag gett mig in på. Är bara så säker på att allt kommer bli bra, helt oavsett dukning och färgtema. En fest med våra bästa vänner kan ju inte bli annat än lyckad. Sen blir det ju klart roligare om detaljerna också är på plats.


     


    Ska bestämma oss för design på save-the-date-korten, men just nu är m2b lite konvalecent så nu väntar vi på att han ska piggna till och bli sitt vanliga jag igen, så ska vi ta tag i det igen! I övrigt planerar jag med jämna mellanrum och kommer på nya saker.


     


    Hur långt i förväg behöver man skicka in såna där papper om namnbyte tror ni?


     


    121208 säger J+A ja.
  • arioso

    Tack för glada tillrop!

    Jag har också lite att gå ner, fem kilo för att vara exakt, innan jag är nöjd. Klänningen ska sys om lite, och måtten för det ska jag ta i oktober, så jag några månade på mig. Förresten försöker jag tänka att det är känningen som ska passa mig, inte tvärt om, det känns bra. Även om jag såklart vill vara mitt snyggaste jag i den

    Vi fick inte heller någon jätteraktion på våra inbjudningar; det var väl en fyra-fem stycken som ringde och några grattade när vi träffade dem. Men många har inte ens kommenterat, trots att vi träffats och de inte hade en aning innan. Och då har vi ändå 150 inbjudna...

    Vi har inte löst det med filmare än, men vi ska förmodligen ha två amatör-vänner som gör det. Jag kommer va så hög på lyckorus att jag inte minns allt efteråt, så ALLT ska filmas är planen. Eller ja, så mycket som möjligt  i alla fall

    Det står lite still i planeringen här... Mycket på jobbet för båda, så vi ses knappt ens. Inte så kul.

    Hoppas det går framåt för er allihop!

  • teddy

    De där me namnbyte håller vi också på att klura på! :) Hört att man i alla fall ska ha några månader på sig...

  • teddy

    ...och jaa, arioso, jag vill också att allt ska filmas, men vet inte riktigt hur än... eller vem som ska göra de... funderar på att be en morbror att filma på festen, men vet inte hur vi gör me vigseln... alla släktingar o vänner som e där vill ju va me o titta, inte filma... hum... 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????