• Beccastina

    december brudar 2012, var är ni?????

    Vi skall gifta oss 12-12-12 vilket faller sig väldigt naturligt då vi blev tillsammans 12/12-06 :)

    Kyrkan är bokad, Tärna och Bestman är utsedda och de har tackat ja, nu återstår "bara" resten!

  • Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????
  • teddy
    Pekkiisch4 skrev 2012-05-06 14:26:39 följande:
    Jag undrar vad ni ska ha för jackor/boleros, och vad ni i såna fall köper de. Jag vill ha en lyxig vit sidenjacka med pälskrage, och en tunn spetsbolero inne men inte hittat någon bra?,

    Dessutom skona där, jag tänkte ha vita stövletter i kyrkan och utomhus, och sen inne byter jag vill ett par remklackar i vitt, så jag använder bara 2 par :)

    Dessutom skriver jag i inbjudan att mina gäster får ta med sig inneskor ! Vill inte ha en solkig klänning :p
    hum... de där me klänningen har jag inte ens tänkt på!! 

    jag funderar också lite på bolero... vill ha en spetsbolero på mig inne i kyrkan tror jag... sen har jag en silvergrå bolerojacka-sak i nån slags fuskpäls som ja tänker ha utomhus. Har kollat lite på etsy efter spetsboleros... bland annat:
    http://www.etsy.com/listing/78780619/ivory-34-sleeve-wedding-bridal-bolero

     
  • lycklig01

    idag har jag beställt material till inbjudningskorten/placeringskort och festhäfte! så spännande :) tog lång tid at bestämma och få ihop allt! Börjar faktiskt bli lite stressad över inbjudningarna, min pappa ska resa bort under vintern (mest troligt feb meninte bestämt) och en anna av våra nära sa igår att de reser bort 3 dec! vi gifter oss 1 dec! vill få ut korten nu så att alla vet och så inte någon planerar in en resa då! hade inte tänkt skicka ut dem föränns i juli men det blir nog tidigare! blir nervös då alla börjar planera inför vintern redan, rädd att denärmsta ska planera in något och inte kunna komma

  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-05-09 12:03:22 följande:
    idag har jag beställt material till inbjudningskorten/placeringskort och festhäfte! så spännande :) tog lång tid at bestämma och få ihop allt! Börjar faktiskt bli lite stressad över inbjudningarna, min pappa ska resa bort under vintern (mest troligt feb meninte bestämt) och en anna av våra nära sa igår att de reser bort 3 dec! vi gifter oss 1 dec! vill få ut korten nu så att alla vet och så inte någon planerar in en resa då! hade inte tänkt skicka ut dem föränns i juli men det blir nog tidigare! blir nervös då alla börjar planera inför vintern redan, rädd att denärmsta ska planera in något och inte kunna komma
    ja ja förstår dig. hade inte vi skickat ut save-the-dates hade jag nog varit lika nervös!
  • lycklig01
    teddy skrev 2012-05-09 20:51:13 följande:
    ja ja förstår dig. hade inte vi skickat ut save-the-dates hade jag nog varit lika nervös!
    jo nu blir det att göra de klara och skicka ut innan alla tar sommar-semester :)
  • teddy
    lycklig01 skrev 2012-05-09 21:13:33 följande:
    jo nu blir det att göra de klara och skicka ut innan alla tar sommar-semester :)
    Låter bra! :)

    Jag tänkte på fotograferingen... i vilken miljö har ni tänka fotografers? O va har ni för backup-plan om de nu inte e sol o snö utan regn o blåst?? :P 
  • Pekkiisch4

    jag tänkte ha något likande såna här ( bilden )

    och mina andra är vanliga 6 cm klackar och rämmar klämmer runt fötterna typ, :) dem har jag ngen bild på :P


  • Pekkiisch4
    teddy skrev 2012-05-06 16:57:47 följande:
    hum... de där me klänningen har jag inte ens tänkt på!! 

    jag funderar också lite på bolero... vill ha en spetsbolero på mig inne i kyrkan tror jag... sen har jag en silvergrå bolerojacka-sak i nån slags fuskpäls som ja tänker ha utomhus. Har kollat lite på etsy efter spetsboleros... bland annat:
    www.etsy.com/listing/78780619/ivory-34-sleeve..
    teddy skrev 2012-05-06 16:57:47 följande:
    hum... de där me klänningen har jag inte ens tänkt på!! 

    jag funderar också lite på bolero... vill ha en spetsbolero på mig inne i kyrkan tror jag... sen har jag en silvergrå bolerojacka-sak i nån slags fuskpäls som ja tänker ha utomhus. Har kollat lite på etsy efter spetsboleros... bland annat:
    www.etsy.com/listing/78780619/ivory-34-sleeve...

     
    Många tänker inte på att det faktiskt blir väldigt blött inne som det blir snö :P men mina gäster får ta att dem får byta, annars får dem gå i strumpor ! tänker inte förstöra mitt släp och nederkanten :) min går precis så fötterna täcks, den skulle bli grå annars :)

    Du har ingen sida på svenska som säljer såna spetsboleros eller liknande? :)
  • teddy

    Ja men precis! Borde kanske fundera lite på de där me klänningen o att den itne ska bli helt förstörd där nere...! dock kommer vi ju inte ha nån snö, de tror jag verkligen inte, men jag menar, regn e ju lika illa!
    vilka härliga skor förresten, var har du hittat dom? 

Svar på tråden december brudar 2012, var är ni?????