• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Nudax

    Sitter för övrigt på lillebrors dator som jag lånat, mobilt segt bredband mitt i skogen, men kunde inte låta bli att gå in hit och kolla BT =P Kom ner till min barndomsträdgård igår, mitt utei skogen. Har arbetat med förberedelser här hela dagen. Hoppas verkligen det blir sol på lördag!!!

  • Green

    Nu lägger jag snart ner Obestämd
    Är så jävla arg!
    Idag fick jag stå och skyffla ren hela yttersidan av staketet för att svärmor skulle vara duktig och rensa där. (jag ville bara trimma ner allt så det blev jämt och grönt) Hon gjorde två meter?! Dom andra tio fick jag göra idag. Inte blir det särskilt snyggt heller att ha en massa jordyta istället för gräs.
    Sen kom svärfar för att hjälpa till att sätta upp tältet, vilket ju var snällt men..... Nu gick det absolut inte att sätta tältet där jag ville ha det??
    Isället för på kortsidan på huset så står åbäket mitt i trädgården, snett står det också!!
    Nu fungerar ingenting som det var tänkt, allt måste ändras om och vi skulle vigas under trädet men tälthevetet står ända upp i det.
    Sambon blir sur för att jag blir sur Skrikandes Han fattar inte problemet och engagerar sig inte.

  • Nudax
    Green skrev 2012-07-21 20:37:45 följande:
    Usch, JAG förstår dig Green! Har gråtit 2 ggr idag p.g.a. liknande saker som du beskriver. Vi gifter oss i min pappas trädgård vilket gör att han också gärna vill lägga sig i vart tältet ska stå etc... på ett sätt är jag ju glad att han engagerar sig, samtidigt vill jag ju bestämma själv.

    Sen är jag asstressad över att varenda jäkla gästsällskap börjar höra av sig och säga "eftersom vi åker så långt så åker vi i god tid för att vara säkra, så vi kanske dyker upp en timma innan". Eller "Visst kan jag komma in och byta om och göra mig iordning när jag kommer fram?" MEN då! Jag vill ju göra mig iordning i lugn och ro utan att någon ser mig i förväg, och vi ska fota och ha oss i trädgåden... Vi har bara närmsta familj och vänner som är injudna och det känns som om hälften av gästerna kommer hänga runt här innan!!! Och när jag blir upprörd över det förstår ingen här hemma det.... men när jag drog liknelsen till min brors bröllop, som gifte sig i kyrka, att "tänkt om vi alla åkt hem till dem innan - mitt när de håller på och gör sig iordning - och stod där allihopa och glodde på dem medans?" då förstår de lite... men det ändrar ju inget. USCH!

    Och så har jag ett par män i släkten som inte kan förstå att begränsa mängden alkohol i sådana här sammanhang, så det stressar också.

    Ja och så som du beskrev Green... mitt i allt känns det som om ens partner blir sur på en... fan jag behöver kärlek mitt i allt detta =P Någon som kramar om mig och säger att den förstår och "tröstar"... men nä, istället blir han trött och sur och drar sig undan och själv är jag så fånig så jag då direkt känner mig ledsen och "oälskad" och så det mitt när man ska gifta oss = tårar för "stackars mig" - haha, usch!
  • Syllis 2012
    ajmb skrev 2012-07-21 17:03:03 följande:
    Låter jättehärligt. Skulle inte vara fel att råka ut för. Hoppas dock mer och mer på att de andra låter bli.
    Det räckte gott och väl åt det 2 av mina andra vänner gjorde.
    Picknic i det gröna och sen bubbelbad och middag på kvällen.

    Vi får väl se...mamma kom förbi och "skvallrade" att de skulle ta mig idag..men än så länge har inget hänt och nu har vi planerat att gå på bio med barnen. Har ingen som helst lust att sluta leva om ifall att de kommer. Har så mycket att fixa med nu.

    Är jag lite gnällig nu...ja säkert.....LOL 
    Kom dom och kidnappade igår?
  • MickeochViktoria

    Usch vad väderprognosen inte kan bestämma sig... Igår var de ju sol, idag är de regn heeeela dagen. De skulle förstöra hela vigseln då vi ska va utomhus.. Blir trist att klämma ihop sig i byagården...  Hur ser de ut för er? :)

  • Jeaneettes
    MickeochViktoria skrev 2012-07-22 11:50:58 följande:
    Usch vad väderprognosen inte kan bestämma sig... Igår var de ju sol, idag är de regn heeeela dagen. De skulle förstöra hela vigseln då vi ska va utomhus.. Blir trist att klämma ihop sig i byagården... Hur ser de ut för er? :)

     


    Bor ni i stockholm på smhi är det bara 1,8 mm men fredagen är det bara u 0,1 och det som stod först att det skulle spöregna hela dagen :D jag avbokade min uppkördning imorgon pågrund av min stress :(

  • ajmb

    Hej allihop.
    Usch ja vad ska man säga.....Green och Nudax....Varma och soliga kramar från mig. Inte roligt att höra. Min mamma är på mig hela tiden ..kan du inte göra det...göra det ...faan gör det själv.
    Blev ingen kidnappning i går...tackar för det.
    Idag hann dom inte heller ifall det var planerat. Behöver sol och bad för att varva ner, så drog till stranden så fort jag hann...hihihih. Tänker göra så hela veckan om inget annat är inplanerat. Har väntat på detta vädret i 1 månad nu.
    Sista väderprognosen jag har sett idag att i Karlskrona ska det bli åska och regn på lördag...LOL....ja fattas väl bara då övriga veckan ska vara helt underbar.
    Ja det var lite uppdatering från mig.

    Ja just det...mannen ska bli kidnappad på tisdag...så då kommer jag att lämna barnen till mina föräldrar och själv ta bilen till Kalmar/Öland för lite utandning....lol

    Kram från mig 

  • Syllis 2012
    MickeochViktoria skrev 2012-07-22 11:50:58 följande:
    Usch vad väderprognosen inte kan bestämma sig... Igår var de ju sol, idag är de regn heeeela dagen. De skulle förstöra hela vigseln då vi ska va utomhus.. Blir trist att klämma ihop sig i byagården...  Hur ser de ut för er? :)
    Väder prognosen ser väldigt lurig ut.Det växlar också om man tittar på Aftonbladets väder eller om man tittar på SMHI så är det inte samma.Vet inte vad man ska tro.
    Jag hoppas verkligen vi slipper regn allihopa.
  • Syllis 2012

    Jag har börjat skriva på en lista vad som ska packas ner när jag ska till frissan för att fixa håret och smink.Jag ta med hela outfiten skor,brudklänning,underkjol,smycken,tiara ,slöja.Jag ska bli färdig klädd och klar hos frissan.Sen hämtar min far mej med bilen och sen åker vi till kyrkan Glad.

  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-07-21 20:37:45 följande:
    Nu lägger jag snart ner Obestämd
    Är så jävla arg!
    Idag fick jag stå och skyffla ren hela yttersidan av staketet för att svärmor skulle vara duktig och rensa där. (jag ville bara trimma ner allt så det blev jämt och grönt) Hon gjorde två meter?! Dom andra tio fick jag göra idag. Inte blir det särskilt snyggt heller att ha en massa jordyta istället för gräs.
    Sen kom svärfar för att hjälpa till att sätta upp tältet, vilket ju var snällt men..... Nu gick det absolut inte att sätta tältet där jag ville ha det??
    Isället för på kortsidan på huset så står åbäket mitt i trädgården, snett står det också!!
    Nu fungerar ingenting som det var tänkt, allt måste ändras om och vi skulle vigas under trädet men tälthevetet står ända upp i det.
    Sambon blir sur för att jag blir sur Skrikandes Han fattar inte problemet och engagerar sig inte.
    Så tråkigt att det blir så här.
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?