• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • paet

    F*n j*kla skit!! Det står ju regn nu på vår dag Min klänning skulle bli förstörd om det regnade. Inga fina bilder skulle kunna tas.. hela dagen blir ju förstörd Skitland.. man borde fly landet egentligen. Här finns bara tö och väta.. dvs.. blöta vintrar och blöta somrar. Aldrig ska det vara bra.. sorry för ett tråkigt inlägg. Men antar att fler känner som jag om det står likadant hos er.

  • Jeaneettes
    paet skrev 2012-07-21 08:20:12 följande:
    F*n j*kla skit!! Det står ju regn nu på vår dag Min klänning skulle bli förstörd om det regnade. Inga fina bilder skulle kunna tas.. hela dagen blir ju förstörd Skitland.. man borde fly landet egentligen. Här finns bara tö och väta.. dvs.. blöta vintrar och blöta somrar. Aldrig ska det vara bra.. sorry för ett tråkigt inlägg. Men antar att fler känner som jag om det står likadant hos er.

     


    Varför skulle klänningen bli förstörd? Nu står det på fredagen 0.8 regn bara:) jag har ställt in mig på regn så känner mig inte så besviken för det.

  • Juli

    Börjar bli rejält nervös. Igår fixade min faster alla favors till festen, hjärtat slog volter när de stod färdiga, färilarna flög runt i magen. Det finns fortfarande endel att göra inför festen, som musik. Vi kommer inte ha DJ, och det är något jag stressar mig över, vem ska gå fram och byta spellista, tänk om an tröttnr på en låt, ska det då bli tyst tills man byter låt etc etc..

  • paet
    Jeaneettes skrev 2012-07-21 08:29:02 följande:

     


    Varför skulle klänningen bli förstörd? Nu står det på fredagen 0.8 regn bara:) jag har ställt in mig på regn så känner mig inte så besviken för det.


    Tror inte att den tål vatten faktiskt. Är någon form av taft. Plus att det blir ju inga fina bilder om det ska störtregna hela dagen Känns så ledsamt att det kan regna den enda dagen.. De säger ju att det bringar paret lycka. Men det är bara för att man inte ska bli besviken för att det regnar. Hoppas verkligen att det ändrar sig eller iaf inte regnar nått! Önskar att jag var lika positiv som du
    Juli skrev 2012-07-21 09:22:22 följande:
    Börjar bli rejält nervös. Igår fixade min faster alla favors till festen, hjärtat slog volter när de stod färdiga, färilarna flög runt i magen. Det finns fortfarande endel att göra inför festen, som musik. Vi kommer inte ha DJ, och det är något jag stressar mig över, vem ska gå fram och byta spellista, tänk om an tröttnr på en låt, ska det då bli tyst tills man byter låt etc etc..
    Jag sitter och knåpar på listor nu. En som man kan ha under middagen och en som man kan ha senare på kvällen sedan. Sedan får ju folk byta låtar inom den listan. Det spelar ju ingen roll. Jag, min m2b och min mamma har hittills lagt till det vi tycker om. Så det blir en salig blandning! Det är fler som ska få lägga till också så de flesta blir nöjda Så kanske ni kan göra?

     
  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-07-20 21:22:24 följande:
    ...och därför skiter jag i bordsplacering och alla får sätta sig var dom vill Tungan ute

    Ringde vår vigselförrättare idag för att kolla läget för han hörde ju inte av sig, gör man inte det?

    Jag: Hej det är XX! Skulle bara kolla att allt är som det ska?!
    Han: ??
    - Det ringer inga klockor??
    -??
    -Du ska viga mig och min sambo nästa lördag!
    - Vad hette du sa du?
    - XX
    - Var det kl 12 eller 14,30?
    -Nä, 15 var det bestämt.
    -Bor du på M-gatan?
    -Nej, S-gatan.
    -NX hette du?
    -NEJ!! XX!!
    -Jaha, vänta lite....
    Samtalet bryts och han ringer upp igen
    -Fick du inte reda på allt av din kollega som fick annat för sig? Hon sa att du fick alla uppgifter.
    -Njae, det verkar inte så. DU MÅSTE LÄMNA IN PAPPERNA TILL KOMMUNKONTORET.
    -Vad ska ni mer ha för papper?
    -Vigselintyg mm.
    -Dom har jag ju lämnat in!
    -Till vem då?
    -Brevlådan! Jag jobbar vetdu..
    -Nej där var inga när jag var där igår......eller var det i måndags? Ja då är dom väl där då.... Ja då ses vi nästa lördag.

    Undrar om han dyker upp eller ???
    Kan bli spännande dag det här.
    Nej fy vad trist!Jag hoppas verkligen det löser sig!!!
  • Syllis 2012

    I går efm blev jag lurad och kinappad på möhippa.Fick en tiara på huvudet och en fjäderboa runt halsen.Sen blev det en behandlig med chokladmassage.Sen bubbel och jordgubbar.Sen mat och dryck på tapas restaurang.Vilken mysig efm och kväll Glad.Underbart värmer i hjärtat Hjärta

  • ajmb
    Syllis 2012 skrev 2012-07-21 11:00:21 följande:
    I går efm blev jag lurad och kinappad på möhippa.Fick en tiara på huvudet och en fjäderboa runt halsen.Sen blev det en behandlig med chokladmassage.Sen bubbel och jordgubbar.Sen mat och dryck på tapas restaurang.Vilken mysig efm och kväll Glad.Underbart värmer i hjärtat Hjärta
    Låter jättehärligt. Skulle inte vara fel att råka ut för. Hoppas dock mer och mer på att de andra låter bli.
    Det räckte gott och väl åt det 2 av mina andra vänner gjorde.
    Picknic i det gröna och sen bubbelbad och middag på kvällen.

    Vi får väl se...mamma kom förbi och "skvallrade" att de skulle ta mig idag..men än så länge har inget hänt och nu har vi planerat att gå på bio med barnen. Har ingen som helst lust att sluta leva om ifall att de kommer. Har så mycket att fixa med nu.

    Är jag lite gnällig nu...ja säkert.....LOL 
  • Nudax
    Charlie13 skrev 2012-07-20 17:41:29 följande:
    Hej alla!
    I förrgår ringde min blivandes mor och kom med en ledande fråga om att m2bs kusin som är ca 12 år yngre än honom och som ingen av oss någonsin umgåtts med bor hos dom nästa vecka och Vaaad ska dom göra med honom. Yey. Vi har nu en till unge på festen som vi inte känner. Göra om bordsplaceringen. Fan. Stressad som man är blir jag jävligt irriterad av såna saker.

    Som om inte DET var nog så ringer m2bs IDIOT till kompis IGÅR och säger att de inte kommer på festen eftersom tjejen KANSKE jobbar. Helvetes jävla skit. Bara att göra om hela borsplaceringen IGEN. Jag tror att jag kan få anfall snart.

    Till råga på allt jävla elände så har jag åkt på VÄRLDENS förkylning nu också. Suck.

    Sorry att jag förstör stämningen men jag är bara så irriterad just nu.
    Känner med dig! Det krånglas en hel del här med och känner det oroväckande kliet bak i halsen.... men det är bara "stå ut" och hoppas och tro på att vår dag kommer bli super ändå!!! (Men förstår din irritation till fullo!!!)
  • Nudax
    Green skrev 2012-07-20 21:22:24 följande:
    ...och därför skiter jag i bordsplacering och alla får sätta sig var dom vill Tungan ute

    Ringde vår vigselförrättare idag för att kolla läget för han hörde ju inte av sig, gör man inte det?

    Jag: Hej det är XX! Skulle bara kolla att allt är som det ska?!
    Han: ??
    - Det ringer inga klockor??
    -??
    -Du ska viga mig och min sambo nästa lördag!
    - Vad hette du sa du?
    - XX
    - Var det kl 12 eller 14,30?
    -Nä, 15 var det bestämt.
    -Bor du på M-gatan?
    -Nej, S-gatan.
    -NX hette du?
    -NEJ!! XX!!
    -Jaha, vänta lite....
    Samtalet bryts och han ringer upp igen
    -Fick du inte reda på allt av din kollega som fick annat för sig? Hon sa att du fick alla uppgifter.
    -Njae, det verkar inte så. DU MÅSTE LÄMNA IN PAPPERNA TILL KOMMUNKONTORET.
    -Vad ska ni mer ha för papper?
    -Vigselintyg mm.
    -Dom har jag ju lämnat in!
    -Till vem då?
    -Brevlådan! Jag jobbar vetdu..
    -Nej där var inga när jag var där igår......eller var det i måndags? Ja då är dom väl där då.... Ja då ses vi nästa lördag.

    Undrar om han dyker upp eller ???
    Kan bli spännande dag det här.
    Men hua så stressande!!! Tänker de inte på våra bröllopsnerver! Åååå! 
    Själv ska jag ringa cateringen imorn, har inte hört ifrån dem... hoppas verkligen inte få samma svar som från din präst!
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?