• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Green

    Fick förresten paket från Nelly.


    Väntade på pojkens svarta skor och en uppsättning lösögonfransar.


    I paketet låg ett par bruna, skinnpumps i strl 40???


    På lådan satt två lappar, en sa bruna klackskor strl 40. Den andra sa svarta canvasskor strl 29 (det jag skulle ha) Dom måste ha haft praktikanter på lagret!


    Dessutom fanns där inga lösögonfransar.


    Suck!

  • ajmb

    Åhhh....inget roligt att höra skratt från den man som man ska gifta sig med.
    Be honom komma med något konsturktivt istället.
    Hade jag varit som du...så ett samtal med personen i fråga som gör håret.
    Tala om vad du blev nöjd med och vad du tycker ska förändras.
    Detsamma med sminket.

    Kan bara gissa hur jag kommer att se ut då jag inte sminkar mig speciellt ofta...alla får väl en chock.

    Kolla sladdarna till högtalarna...kanske inte får kontakt eller så är det brott på sladdarna.

    Ja inte alla praktikanter är av godo.
    Ring in och skäll....hihihih....Det är ju faktiskt dom som gjort fel.
    Kan vara bra att avreagera sig ibland...fniss

    Lycka till 

  • Green

    Goda tips men....
    Sambon är bra på att dissa saker utan att komma med bättre förslag vilket är väldigt irriterande! Han kunde dock formulera så mycket som att sminket var för intetsägande och att håret såg amatörmässigt ut.
    Ögonskuggan var grå och jag brukar ha rosa (rätt mörk) och kraftigare eyeliner så det blir nog att jag övar mer och sminkar mig själv.
    Håret är fortfarande klurigt men jag tog ner allt och kom fram till att håret framtill var tupperat för högt och för strikt på sidorna det var nog det som gjorde att det såg fel ut?! Frisörskan och jag diskuterade detta redan på salongen så det får vi göra annorlunda och så ska det ju göras med större finess, detta var ju ändå bara ett snabbt prov.
    Jag fick en snygg klipping som jag är oerhört nöjd med iaf!

    Inget fel på sladdarna!
    Allt fungerar utom kontakten mellan förstärkare och Ipodtornet. Skrikandes
    Jag kan koppla Ipoden direkt till förstärkaren och då fungerar allt men jag hade velat ha strömförsörjningen genom tornet och så får man Ipoden i lagom höjd och inte liggandes lös (dvs hängande i sladdar)

    Tycker att många vill ha en naturlig och nedtonad brudsminkning. Jag tycker tvärt om, det är ju nu man ska ta i lite extra (inom rimliga gränser)
    Alltid så kul att se omgivningen reaktioner när man i vanliga fall går osminkad i varselkläder/ridkläder och håret i knut eller fläta.
    Eller som min kompis som alltid såg mig i kostallet sa när han hämtade mig för att gå ut och äta -Är det så du ser ut egentligen?!
    Det tog jag som en komplimang Solig

  • ajmb
    Green skrev 2012-07-10 22:06:04 följande:
    Goda tips men....
    Sambon är bra på att dissa saker utan att komma med bättre förslag vilket är väldigt irriterande! Han kunde dock formulera så mycket som att sminket var för intetsägande och att håret såg amatörmässigt ut.
    Ögonskuggan var grå och jag brukar ha rosa (rätt mörk) och kraftigare eyeliner så det blir nog att jag övar mer och sminkar mig själv.
    Håret är fortfarande klurigt men jag tog ner allt och kom fram till att håret framtill var tupperat för högt och för strikt på sidorna det var nog det som gjorde att det såg fel ut?! Frisörskan och jag diskuterade detta redan på salongen så det får vi göra annorlunda och så ska det ju göras med större finess, detta var ju ändå bara ett snabbt prov.
    Jag fick en snygg klipping som jag är oerhört nöjd med iaf!

    Inget fel på sladdarna!
    Allt fungerar utom kontakten mellan förstärkare och Ipodtornet. Skrikandes
    Jag kan koppla Ipoden direkt till förstärkaren och då fungerar allt men jag hade velat ha strömförsörjningen genom tornet och så får man Ipoden i lagom höjd och inte liggandes lös (dvs hängande i sladdar)

    Tycker att många vill ha en naturlig och nedtonad brudsminkning. Jag tycker tvärt om, det är ju nu man ska ta i lite extra (inom rimliga gränser)
    Alltid så kul att se omgivningen reaktioner när man i vanliga fall går osminkad i varselkläder/ridkläder och håret i knut eller fläta.
    Eller som min kompis som alltid såg mig i kostallet sa när han hämtade mig för att gå ut och äta -Är det så du ser ut egentligen?!
    Det tog jag som en komplimang Solig
    hihih...ja det är inte lätt detta. Håller tummarna att din blivande blir stum på våran dag.
    Vad ska man säga om teknikens under....man bara vill skrikaSkrikandes och banka på skiten och vad hjälper det. Det gör precis som den själv vill ändå...hihihih

    Visst är det härligt att få komplimanger{#emotions_dlg.flower}Solig...hoppas verkligen att vi alla skickar in bilder på oss själva ..är sååå nyfiken nu på vilka ni alla är och hur er dag blev. 
  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-07-10 19:57:45 följande:

    Fick förresten paket från Nelly.


    Väntade på pojkens svarta skor och en uppsättning lösögonfransar.


    I paketet låg ett par bruna, skinnpumps i strl 40???


    På lådan satt två lappar, en sa bruna klackskor strl 40. Den andra sa svarta canvasskor strl 29 (det jag skulle ha) Dom måste ha haft praktikanter på lagret!


    Dessutom fanns där inga lösögonfransar.


    Suck!


    Packar ner fel vara riktigt virrigt.Nu fick du extra jobb att skicka tillbaka och krångla typiskt
  • Syllis 2012
    ajmb skrev 2012-07-10 19:36:25 följande:
    Min m2b är inte så dum ibland......hihihihihihiih

    Han har sina tentackler ute och har tydligen en kompis som är jätteduktig på att ta kort. Han tar proffsbilder i yrket men då inte på människor.
    Har precis kollat på kort som han har tagit och dom är jättefina.
    Han har dock bara tagit på ett bröllops par innan men jag är jättenöjd om han tar lika bra på våran dag.
    Han tänker inte heller ta betalt för sitt jobb pga detta.
     
    SÅ om han litar på honom så ser jag ingen anledning att inte göra det heller.

    oj.

    Har även bokat med en tjej och kille som kommer att spela på vårt bröllop....pusslet börjar närma sig sitt slut..hihihhi 
    Jag hoppas allt blir jätte bra
  • Syllis 2012
    Green skrev 2012-07-10 19:53:56 följande:

    Jag pusslar vidare!
    Fick gjort provuppsättning och makeup idag och var relativt nöjd tills jag kom hem och gubben bara skrattar.
    Vad gör jag nu då?
    Makeupen var ju inte riktigt som jag brukar göra själv så det är ju klart att det ser annorlunda ut och det är ju ändå rätt så lätt att fixa själv.
    Håret är ju mitt stora problem. Var supernöjd med nacken men inte helt säker på framsidan och tiaran jag har vill bara sprätta iväg.
    Detta är ju bara snabbt gjort så tiaran kan vi alltid fästa (klister kanske Flört) men hur ska jag göra med "fronten"
    Ska jag behöva boka in en provuppsättning till och göra något annat??

    Ljudanläggningen bråkar med mig också.
    Ipod docka med högtalare fungerar. Detta plus subwoofer fungerar men jag får inget ljud i dom extra högtalarna.
    Tänkte då koppla allt genom förstärkaren men då verkar inte Ipodtornet skicka ljudet till försärkaren Skrikandes
    Sambons idé om att hjälpa till var att köpa en ny rca-kabel som inte gjorde ett dugg skillnad.
    Grrr!


    Känner du dej inte nöjd med hår och smink så tycker jag absolut att du ska boka in en ny tid.
  • Juli

    Jag har ett problem!
    Vår färgtema är rosa. Siden bandet på Injbudningskorten samt sidenbanden vi ska till våra favors går i ljusfuicha. Brudtärnans klänning går även den åt fuscia/cerise hållet. Dock kommer De rosa i festlokalen gå i ljusrosa. Funkar det?

    Samt så kommer även min brudbukett gå i ljusrosa, även brudtärnans samt männens bröstblommor..crosage?(kan inte svara det andra ordet, hahaha)

    Kan man ha det så?

  • Syllis 2012
    Juli skrev 2012-07-11 13:12:57 följande:
    Jag har ett problem!
    Vår färgtema är rosa. Siden bandet på Injbudningskorten samt sidenbanden vi ska till våra favors går i ljusfuicha. Brudtärnans klänning går även den åt fuscia/cerise hållet. Dock kommer De rosa i festlokalen gå i ljusrosa. Funkar det?

    Samt så kommer även min brudbukett gå i ljusrosa, även brudtärnans samt männens bröstblommor..crosage?(kan inte svara det andra ordet, hahaha)

    Kan man ha det så?
    Jag tycker absolut att du kan ha det Glad
  • Syllis 2012

    Fick hem min axelbandslösa Bh och shape trosor i dag.Bhn var perfekt!Men trosorna höll inte måttet.Dom åker tillbaka.
    Så nu blir det att fortsätta jakten på trosor

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?