• paet

    28:e Juli, nån mer?

    Någon mer som gifter sig Lördagen den 28e Juli? 
    Kan vara kul att samlas om det är fler som har sin stora dag just den dagen!

    Hur långt har ni kommit med allt? Vad har ni kvar att göra osv? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-13 12:05
    Och här har vi en nedräknare
    www.dailiescountdown.se/c.aspx

  • Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?
  • Green

    Den var jättefin! Älskar färgen Solig

    Idag fick vi en bröllopspresent . Svärföräldrarna hade köpt nya utemöbler till oss Skrattande Svarta konstrotting möbler som jag önskat mig sedan dom kom.
    Snällt att vi fick dom redan nu så att vi har en stilfull altan den stora dagen!

    Blev inspirerad av ert servettprat så idag for jag iväg till en outletbutik och köpte servetter.
    Enkla, vita med linnestuk, 48*48. 50st för 95:- och så Cerise (eller nåt) med mönster och linnekänsla 40*40. 40 st för 55:-
    Det var bra pris tyckte jag!

    Får nog allt slå en pling till vår nya vigselförrättare för han har inte hört av sig. Borde man inte göra det när man tar över ett brudpar där inte ens den förra hade koll på mer än datum och klockslag?!
    Går man inte igenom ceremonin lite snabbt och kollar av hur brudparet vill ha det bara för att det är en borgerlig vigsel?

  • Jeaneettes

    Åh super fin!


     


    En annan fråga vart ska alla åka på bröllopsresa? jag har panik vi har inte kommit på en vart vi ska åka, kan ni inte skicka en länk också :)

  • paet
    ajmb skrev 2012-07-05 14:26:32 följande:
    Hej där tjejer!!
    Testade klänningen idag ....så här ser den ut


    Åh vad fin! Vilken underbar färg!
  • ajmb

    Tack det värmer...
    Tyvärr så visar inte fotot den snygga färgskiftningen som klänningen har när solen står på...hoppas att vår fotograf (om vi nu hittar någon) kan ta fram det. 

    Här blir det ingen bröllopsresa för vi måste hålla i slantarna. Har fått tråkiga besked från jobbet precis innan sommarlovets start. För lite elever i den kommunala skolan....skolor som stängs och lärare som blir över.
    Har man då inte jobbat länge..blir man utknuffad. Har dessutom förlorat 2 "intervjuer" där jag kommit på andra plats....ja vad säger manRynkar på näsan .

    Vad det gäller resor så är det viktigt att VAD VILL NI ÅKA TILL??
    Varmt sol och bad bara??
    Dyrt vs billigare
    Nära vs längre bort

    Finns ju många oupptäckta pärlor i Europa...Kroatien
    eller mer klända som Spanien, Frankrike eller Italien.
    Ja inte lätt...avundas er dock...men förhoppningsvis inte i en för lång framtid kan vi oxå åka  

  • Jeaneettes
    ajmb skrev 2012-07-05 21:21:27 följande:
    Tack det värmer...
    Tyvärr så visar inte fotot den snygga färgskiftningen som klänningen har när solen står på...hoppas att vår fotograf (om vi nu hittar någon) kan ta fram det.

    Här blir det ingen bröllopsresa för vi måste hålla i slantarna. Har fått tråkiga besked från jobbet precis innan sommarlovets start. För lite elever i den kommunala skolan....skolor som stängs och lärare som blir över.
    Har man då inte jobbat länge..blir man utknuffad. Har dessutom förlorat 2 "intervjuer" där jag kommit på andra plats....ja vad säger manRynkar på näsan .

    Vad det gäller resor så är det viktigt att VAD VILL NI ÅKA TILL??
    Varmt sol och bad bara??
    Dyrt vs billigare
    Nära vs längre bort

    Finns ju många oupptäckta pärlor i Europa...Kroatien
    eller mer klända som Spanien, Frankrike eller Italien.
    Ja inte lätt...avundas er dock...men förhoppningsvis inte i en för lång framtid kan vi oxå åka

     


    Usch stackare, står själv utan jobb om två veckor men har sökt in till skolan så kommer jag in har vi inget problem annars blir det tajt till hösten, eller det blir det hur som helst då både min karl och jag vill plugga ;)

  • ajmb
    Jeaneettes skrev 2012-07-05 21:50:44 följande:

     


    Usch stackare, står själv utan jobb om två veckor men har sökt in till skolan så kommer jag in har vi inget problem annars blir det tajt till hösten, eller det blir det hur som helst då både min karl och jag vill plugga ;)


    Ja vad ska man säga...har föräldrar som ställer upp i annat fall om det skulle knipa..men när man är 38 ...ska man ju klara sig själv (a)
  • paet
    ajmb skrev 2012-07-05 21:21:27 följande:
    Tack det värmer...
    Tyvärr så visar inte fotot den snygga färgskiftningen som klänningen har när solen står på...hoppas att vår fotograf (om vi nu hittar någon) kan ta fram det. 

    Här blir det ingen bröllopsresa för vi måste hålla i slantarna. Har fått tråkiga besked från jobbet precis innan sommarlovets start. För lite elever i den kommunala skolan....skolor som stängs och lärare som blir över.
    Har man då inte jobbat länge..blir man utknuffad. Har dessutom förlorat 2 "intervjuer" där jag kommit på andra plats....ja vad säger manRynkar på näsan .

    Vad det gäller resor så är det viktigt att VAD VILL NI ÅKA TILL??
    Varmt sol och bad bara??
    Dyrt vs billigare
    Nära vs längre bort

    Finns ju många oupptäckta pärlor i Europa...Kroatien
    eller mer klända som Spanien, Frankrike eller Italien.
    Ja inte lätt...avundas er dock...men förhoppningsvis inte i en för lång framtid kan vi oxå åka  
    Nä men fy vad tråkigt Så höll det på att bli med den byskolan jag gick i när jag var liten. Men det blev aldrig så. Det var för många som ville ha kvar det. Du tror inte att dom kommer att kunna ångra sig? Hoppas! Och så får du tänka på att du har en attraktiv utbildning i ryggen. Du kommer att få jobb! Många lärare behövs! Vet ju dock inte hur du bor iofs. Men bor du i närheten av en större stad eller i en så tror jag att det inte kommer att vara några problem Håller tummarna för dig!!

    Ja alltså i med att jag är föräldraledig just nu så blir det nog Thailand i vinter. Vi har varit där förr och nu blir det första resan med barn. Känns bra att veta var man kan åka då. Och Thailand är väldigt barnvänligt. Får se till att flyga på natten bara så att han kan sova hela vägen.
  • Jeaneettes
    paet skrev 2012-07-05 23:20:46 följande:
    Nä men fy vad tråkigt Så höll det på att bli med den byskolan jag gick i när jag var liten. Men det blev aldrig så. Det var för många som ville ha kvar det. Du tror inte att dom kommer att kunna ångra sig? Hoppas! Och så får du tänka på att du har en attraktiv utbildning i ryggen. Du kommer att få jobb! Många lärare behövs! Vet ju dock inte hur du bor iofs. Men bor du i närheten av en större stad eller i en så tror jag att det inte kommer att vara några problem Håller tummarna för dig!!

    Ja alltså i med att jag är föräldraledig just nu så blir det nog Thailand i vinter. Vi har varit där förr och nu blir det första resan med barn. Känns bra att veta var man kan åka då. Och Thailand är väldigt barnvänligt. Får se till att flyga på natten bara så att han kan sova hela vägen.

     


    Åh thailand är verkligen ett ställe jag absolut ett ställe jag skulle vilja åka till, min fästman är super allergisk mot nötter och detta är självklart en sak man har i baktanken. vet du hur det är med nötter i det landet?


     

  • Viccan
    Jeaneettes skrev 2012-07-06 07:34:09 följande:

     


    Åh thailand är verkligen ett ställe jag absolut ett ställe jag skulle vilja åka till, min fästman är super allergisk mot nötter och detta är självklart en sak man har i baktanken. vet du hur det är med nötter i det landet?


     


    Jag och min man var i thailand förr förra vintern och han är också jätte allergisk mot nötter.
    Men det gick alldeles utmärkt. Vi hade skrivit ut små lappar som vi hade i plånboken där de stod skrivet i deras språk om hur farligt det kunde vara om de hade i något med nötter i maten, eller använt samma redskap som de använt till nötter.

    Det var en helt underbar resa till solen. Vi åkte dit februari och då var de otroligt varmt .
Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?